Gå til innhold

Sniktitt på Office 2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at Tor Henning spiste litt vel mye ostekake i Q3 virker det lovende.

Skjermbildene viser heller ikke alt. Overalt i programmet er det små animasjoner og detaljer som ikke kommer så godt frem på stillbilder.

Håper de animasjonene er mulig å skru av? Er det noe lignende "office assistant"?

Lenke til kommentar
Skal tro hvor mye av våre skattepenger som skal pumpes opp i lomma på M$Bill ved hjelp av denne "OFFICEn".

Kanskje på tide å promotere OpenOffice, eller er M$mafiaen uovervinnelig?

6184058[/snapback]

Tror nok Open Office blir mere populært... Virker ivertfall slik nå.

Lenke til kommentar
Skal tro hvor mye av våre skattepenger som skal pumpes opp i lomma på M$Bill ved hjelp av denne "OFFICEn".

Kanskje på tide å promotere OpenOffice, eller er M$mafiaen uovervinnelig?

6184058[/snapback]

Tror nok Open Office blir mere populært... Virker ivertfall slik nå.

6184067[/snapback]

hvorfor? Det ser ut til at MANGE liker den nye office. Har ikke hørt mye negativt.

Lenke til kommentar
Skal tro hvor mye av våre skattepenger som skal pumpes opp i lomma på M$Bill ved hjelp av denne "OFFICEn".

Kanskje på tide å promotere OpenOffice, eller er M$mafiaen uovervinnelig?

6184058[/snapback]

Tror nok Open Office blir mere populært... Virker ivertfall slik nå.

6184067[/snapback]

hvorfor? Det ser ut til at MANGE liker den nye office. Har ikke hørt mye negativt.

6184084[/snapback]

Har bare hørt at de på skolen skal gå over til O.O og noen andre brdrifter å.

Har hørt det samme som deg, men har aldri prøvd den selv... vanskelig å si

Lenke til kommentar

Lurer på hva folka bak OpenOffice kommer til å svare dette med... Visuelt sett ser det pent ut, selv om de strengt tatt ikke har gjort mye annet enn å bytte plass på knapper og legge inn flere skrifttyper. Kanskje blir neste OpenOffice i samme stil?

Lenke til kommentar
Skal tro hvor mye av våre skattepenger som skal pumpes opp i lomma på M$Bill ved hjelp av denne "OFFICEn".

Kanskje på tide å promotere OpenOffice, eller er M$mafiaen uovervinnelig?

6184058[/snapback]

Tror nok Open Office blir mere populært... Virker ivertfall slik nå.

6184067[/snapback]

hvorfor? Det ser ut til at MANGE liker den nye office. Har ikke hørt mye negativt.

6184084[/snapback]

Har bare hørt at de på skolen skal gå over til O.O og noen andre brdrifter å.

Har hørt det samme som deg, men har aldri prøvd den selv... vanskelig å si

6184094[/snapback]

hmm.. Ser jo at det er en positiv innstilling til det her på forumet. Men igjen, må nesten vente noen mnd for å se hvordan alt blir

Lenke til kommentar
Dersom du mottar en melding med vedlegg, har du mulighet til å åpne vedlegget direkte i Outlook, uten å skifte program. Vedlegget blir da vist i samme vindu som meldingen blir vist i, slik som på bildet over. Outlook advarer deg mot å forhåndsvise filer fra ukjente kilder.

Jeg regner med at dette bare gjelder Officedokumenter?

Lenke til kommentar

Trur Open office aldri kommer til å kunne ta noe særlig i fra Office, kanskje på fattige grunnskoler men ikke noe mer.

 

Vi har hadd et prosjekt på skolen om Open Office der vi måtte teste dette ut grundig. og alle i klassen hater Open Office etter dette siden vi ikke fikk lov til å bruke MS Office under prosjekt tiden.

et program med mer bugs i enn open office skal man lete lenge etter!

 

Og 99% av de som driver med data kan bruke Ms Office så kommer til å bli mye whinig hvis dem ble tvunget til å bytte. vet at open office er gratis men trur en bedrift hadde tapt mye mer penger enn de hadde spart ved å gå over til Open Office pga.

- Ansatte kan ikke bruke dette like bra som MS Office, det vil si ting går tregere som igjen vil si man taper penger

 

-Sende ansatte på kurs for å lære Open Office, det er Dyrt!!

 

-Masse bugs og kræsj, dokumenter blir ødelagt osv.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig spennende layout. Blir gøy å prøve det i praksis snart.

 

Angående konkurrenter: Kommer ikke OpenOffice 3 omentrent samtidig med MS Office 2007? Kanskje de lar seg inspirere av layouten og vidreforedler denne?

 

Det er verdt å bite seg merke i at menystripen ikke tillater flytting av knapper, slik som har vært mulig i tidligere versjoner. Det er gjort for å hindre verktøylinjekaos; i den nye versjonen finner man alltid ting på samme plass.

Huff, så nå må jeg gå lange omveier for å få tak i noen av de mest brukte knappene hos meg, hevet og senket tekst? (For å skrive X^2 og H2O på en rask måte.)

 

Ellers vil jeg tipse leserene om avstemningen: Hva synes du om OpenOffice 2 vs. Office 2003?

 

Uansett er Excel et viktig verktøy som har hatt godt av en oppussing.

Det skal være sikkert og visst. Men har de fått på plass visning av 3D-grafer? Punkter, linjer og flater i XYZ-diagrammer?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Bortsett fra at Tor Henning spiste litt vel mye ostekake i Q3 virker det lovende.

 

Når ein mangler skikkelig tall å lage statistikk av, så må ein finne på noko... :)

 

Håper de animasjonene er mulig å skru av? Er det noe lignende "office assistant"?

6184066[/snapback]

 

Animasjonane det er snakk om, er ingenting lignande Clippy, nei. Det er snakk om små fade-in-effekter og lignende, ikke forstyrrende på noen måte. :)

Lenke til kommentar

Prøvde beaten nå og må si jeg liker den nye måter de har organisert ting på. Jeg er ikke sikker på om det vil gjøre ting mer effektivt eller innvikle ting, men det er positivt at det er i hvertfall går ann å se forskjell fra tidligere office pakker (som ikke har vært mulig før med mindre man er rakket forsker).

 

Faktisk hadde jeg lite negativt å si før jeg sjekka minne og cpu forbruken....den er horribel! Office 2007 parret med vista kommer til å bli sirrup (skjønner ikke hvorfor et enkelt skriverpogram skulle få selv en moderne maskin i kne... det er jo tross alt ikke så harde oppgaver den gjør). Får håpe de fikser dette før lansering!

Lenke til kommentar
Faktisk hadde jeg lite negativt å si før jeg sjekka minne og cpu forbruken....den er horribel! Office 2007 parret med vista kommer til å bli sirrup (skjønner ikke hvorfor et enkelt skriverpogram skulle få selv en moderne maskin i kne... det er jo tross alt ikke så harde oppgaver den gjør).  Får håpe de fikser dette før lansering!

6184743[/snapback]

 

Eg trur dette er ein såkalt debug-build, som gjer at den bruker ein del meir minne enn den vil gjere når dei kompilerer den i release-modus. Eg reagerte på det sjølv då eg brukte den. Spesielt bruker MSN Desktop Search-plugin-tingen til Outlook mykje minne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Skal tro hvor mye av våre skattepenger som skal pumpes opp i lomma på M$Bill ved hjelp av denne "OFFICEn".

Kanskje på tide å promotere OpenOffice, eller er M$mafiaen uovervinnelig?

6184058[/snapback]

 

Jeg har brukt OpenOffice i over et år nå og er rimelig fornøyd med den, men etter å ha testet Beta2 versjonen av MS office må jeg si at jeg har lite lyst å gå tilbake..

Beklager, men her tror jeg at det er Open Source gutta som har mest å jobbe med..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Faktisk hadde jeg lite negativt å si før jeg sjekka minne og cpu forbruken....den er horribel! Office 2007 parret med vista kommer til å bli sirrup (skjønner ikke hvorfor et enkelt skriverpogram skulle få selv en moderne maskin i kne... det er jo tross alt ikke så harde oppgaver den gjør).  Får håpe de fikser dette før lansering!

6184743[/snapback]

 

Eg trur dette er ein såkalt debug-build, som gjer at den bruker ein del meir minne enn den vil gjere når dei kompilerer den i release-modus. Eg reagerte på det sjølv då eg brukte den. Spesielt bruker MSN Desktop Search-plugin-tingen til Outlook mykje minne.

6184857[/snapback]

I tillegg ser det ut til at Excel får helt fnatt hvis en åpner gamle dokumenter. Da går CPU-bruken rett til 100 prosent og hvis en forsøker å flytte på grafer hakker og humper det noe helt jævelig.

 

Kopierer en all info over i et nytt dokument og lagrer i 2007-formatet går alt glatt.

 

Det er nok litt debug-kode som skaper problemer, men det gjenstår nok mye optimalisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...