Gå til innhold

De seks beste MP3-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at Amobil atter en gang er uenig med resten av "verden". Her er hva Mobile-review skrev om 3250 i sin test.

"Comparison of Nokia 3250 with other music phones will follow up, but short summary can be made now, it's clear. Sony Ericsson's solutions have fewer settings in terms of sound customization, but they are more qualitative in the sound playback"

Altså de mener at SE sine walkmantelefoner har bedre lyd enn Nokia 3250. Si meg, er dere kjøpt og betalt av Nokia?

Lenke til kommentar
Ser at Amobil atter en gang er uenig med resten av "verden". Her er hva Mobile-review skrev om 3250 i sin test.

"Comparison of Nokia 3250 with other music phones will follow up, but short summary can be made now, it's clear. Sony Ericsson's solutions have fewer settings in terms of sound customization, but they are more qualitative in the sound playback"

Altså de mener at SE sine walkmantelefoner har bedre lyd enn Nokia 3250. Si meg, er dere kjøpt og betalt av Nokia?

6149487[/snapback]

Å quote Mobile-review som argument sier mer om deg enn argumentet i seg selv, synes nå jeg.

 

3250 har fått utrolig skryt av de fleste seriøse anmeldere, både for brukervennlighet, god lyd osv.. Når amobil sier at lyden er minst like god som hos SE og programvaren er enda bedre, da er det vel liten tvil om at 3250 er den fortjente vinneren, selv om jeg må innrømme at det overrasket meg litt.

 

Og, om du vil bli tatt alvorlig; Dropp slikt tull som siste setning i posten din.

Lenke til kommentar
Ser at Amobil atter en gang er uenig med resten av "verden". Her er hva Mobile-review skrev om 3250 i sin test.

"Comparison of Nokia 3250 with other music phones will follow up, but short summary can be made now, it's clear. Sony Ericsson's solutions have fewer settings in terms of sound customization, but they are more qualitative in the sound playback"

Altså de mener at SE sine walkmantelefoner har bedre lyd enn Nokia 3250. Si meg, er dere kjøpt og betalt av Nokia?

6149487[/snapback]

Å quote Mobile-review som argument sier mer om deg enn argumentet i seg selv, synes nå jeg.

 

3250 har fått utrolig skryt av de fleste seriøse anmeldere, både for brukervennlighet, god lyd osv.. Når amobil sier at lyden er minst like god som hos SE og programvaren er enda bedre, da er det vel liten tvil om at 3250 er den fortjente vinneren, selv om jeg må innrømme at det overrasket meg litt.

 

Og, om du vil bli tatt alvorlig; Dropp slikt tull som siste setning i posten din.

6149789[/snapback]

 

Jeg påstår davel ikke at 3250 er en dårlig telefon? Eller at den har dårlig lyd? Bare stusset over denne uttalelsen fra amobil; " Lydkvaliteten i 3250 er den beste vi har hørt fra en telefon. Punktum."

Ettersom flere andre tester konkluderer med at SE har bedre lydkvalitet.

Så den siste setningen i posten min er vel da på sin plass?

Lenke til kommentar
Ser at Amobil atter en gang er uenig med resten av "verden". Her er hva Mobile-review skrev om 3250 i sin test.

"Comparison of Nokia 3250 with other music phones will follow up, but short summary can be made now, it's clear. Sony Ericsson's solutions have fewer settings in terms of sound customization, but they are more qualitative in the sound playback"

Altså de mener at SE sine walkmantelefoner har bedre lyd enn Nokia 3250. Si meg, er dere kjøpt og betalt av Nokia?

6149487[/snapback]

Å quote Mobile-review som argument sier mer om deg enn argumentet i seg selv, synes nå jeg.

 

3250 har fått utrolig skryt av de fleste seriøse anmeldere, både for brukervennlighet, god lyd osv.. Når amobil sier at lyden er minst like god som hos SE og programvaren er enda bedre, da er det vel liten tvil om at 3250 er den fortjente vinneren, selv om jeg må innrømme at det overrasket meg litt.

 

Og, om du vil bli tatt alvorlig; Dropp slikt tull som siste setning i posten din.

6149789[/snapback]

 

Jeg påstår davel ikke at 3250 er en dårlig telefon? Eller at den har dårlig lyd? Bare stusset over denne uttalelsen fra amobil; " Lydkvaliteten i 3250 er den beste vi har hørt fra en telefon. Punktum."

Ettersom flere andre tester konkluderer med at SE har bedre lydkvalitet.

Så den siste setningen i posten min er vel da på sin plass?

6150015[/snapback]

Kan du være så snill å vise dokumentasjon som for eksempel linker?

De andre testene som er blitt skrevet, har blitt kjøpt og betalt av SE :roll:

Lenke til kommentar
Ser at Amobil atter en gang er uenig med resten av "verden". Her er hva Mobile-review skrev om 3250 i sin test.

"Comparison of Nokia 3250 with other music phones will follow up, but short summary can be made now, it's clear. Sony Ericsson's solutions have fewer settings in terms of sound customization, but they are more qualitative in the sound playback"

Altså de mener at SE sine walkmantelefoner har bedre lyd enn Nokia 3250. Si meg, er dere kjøpt og betalt av Nokia?

6149487[/snapback]

Å quote Mobile-review som argument sier mer om deg enn argumentet i seg selv, synes nå jeg.

 

3250 har fått utrolig skryt av de fleste seriøse anmeldere, både for brukervennlighet, god lyd osv.. Når amobil sier at lyden er minst like god som hos SE og programvaren er enda bedre, da er det vel liten tvil om at 3250 er den fortjente vinneren, selv om jeg må innrømme at det overrasket meg litt.

 

Og, om du vil bli tatt alvorlig; Dropp slikt tull som siste setning i posten din.

6149789[/snapback]

 

Jeg påstår davel ikke at 3250 er en dårlig telefon? Eller at den har dårlig lyd? Bare stusset over denne uttalelsen fra amobil; " Lydkvaliteten i 3250 er den beste vi har hørt fra en telefon. Punktum."

Ettersom flere andre tester konkluderer med at SE har bedre lydkvalitet.

Så den siste setningen i posten min er vel da på sin plass?

6150015[/snapback]

Kan du være så snill å vise dokumentasjon som for eksempel linker?

De andre testene som er blitt skrevet, har blitt kjøpt og betalt av SE :roll:

6150170[/snapback]

 

Du kan jo prøve å bevege deg litt utenom amobil sin verden. De har etter min mening ingen fasit i mobilverdenen med sine til dels tilfeldige terningkast og morsomme konklusjoner. Men det er vel nettop dette som gjør dem til den perfekte samarbeidspartner til Norges største tabloidavis.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å bevege deg litt utenom amobil sin verden. De har etter min mening ingen fasit i mobilverdenen med sine til dels tilfeldige terningkast og morsomme konklusjoner. Men det er vel nettop dette som gjør dem til den perfekte samarbeidspartner til Norges største tabloidavis.

6150569[/snapback]

Nå synes jeg vel at det kanskje er ett bra tegn at ikke Amobil utelukkende kommer frem til samme konklusjoner som "alle andre", hadde de gjort det ville testene deres vært bortimot unyttige. Når jeg leser "reviews" på produkter jeg vurderer, prøver jeg å finne frem til dem som gir produktet en dårlig karakter eller eventuelt ikke er i overenstemmelse med resten, da jeg mener at det i en slik kan komme frem mer nyttig informasjon. Terningkast er jo i utgangspunktet vanskelig, samme er karakterer, slike tester er i utgangspunktet subjektive og 2 forskjellige testere vil mest sannsynlig ikke bli enige. Det som er viktig er selve beskrivelsen/teksten, så får man selv avgjøre hva som er viktig/uviktig.

 

Det jeg har observert her inne er at mange glemmer helheten og henger seg opp i enkeltelementer av en test som kanskje ikke er viktig for målgruppen en telefon er rettet mot, f.eks kan man ikke bruke samme kriteriene for å vurdere Nokia 9500 og Nokia 3250.. selv om enkeltelementene i testen kan være de samme?

Lenke til kommentar
Eh... 8GB til W900?!

Trodde W900 kun støttet opptill 2GB jeg, eller tar jeg feil nå!?!

 

:blush:

6152937[/snapback]

 

Ja, mange av telefonene har en begrensning på minnekortstørrelser.

Men det er gjerne sånn at mange telefoner kan bruke større minnekort enn det som er oppgitt som maks. Siemens SX1 er/var oppgitt til å støtte 512MB, men 2GB går fint i denne telefonen.

 

Det er uansett naturlig å tro at Sony Ericsson vil fikse litt på firmwaren på telefonene om de ikke kan bruke 8GB-kort.

 

Men dette er selvsagt langt fra sikkert, så vi får rett og slett vente og se.

Lenke til kommentar
Og test på Nokia N91 ligger jo litt i fremtiden, får se om det gjør at vi trenger en oppdatering på listen...

 

Resten av debatten tror jeg kanskje jeg bare lar ligge...

6150582[/snapback]

 

Både N91 og W950 har bedre lyd enn de som er med i denne testen.

Syns forøvrig den ikke var så grundig, men greit nok.

Det er mange preferanser når det gjelder musikk, personlig syns jeg str på mobilen og batteri kapasitet er noe av det mest vesentlige når det kommer til musikk.

 

Når det gjelder å hetse andre sider, så bør mod's fra dette forumet være meget forsiktig syns jeg, dette gjelder i samme grad - påstanden om bestikkelser fra enkelte produsenter til denne siden!

 

M-R, er - enten enkelte vil innrømme det eller ikke, en av de største og mest betydningsfulle mobil sider i verden!

De har betydelige kilder og kontaker som denne siden, eller dere mod's - ikke er i nærheten av å ha!

Så helheten denne siden gir er betydelig...

Vet ikke hvem det sier mest om, når amobil ikke har denne siden som link til anbefalte nettsider.

Så vær vennlig å kutt ut det pjattet om at tester og reviews fra M-R er useriøse og ubetydelige!

 

Tilbake til topic igjen!

;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har testet begge to, og syns at lyden i Nokia`en er langt bedre,

særlig muligheten til å justere lyden i equlizer gjør nådestøtet mot

SE telefonene. Dette er selfølgelig ikke med medfølgende hodetelefoner,

disser er elendige. Jeg bruker selv N70 med ett tredjeparts Mp3 spiller program,

der EQ`en er meget bra.

Lenke til kommentar
1: M-R, er - enten enkelte vil innrømme det eller ikke, en av de største og mest betydningsfulle mobil sider i verden!

 

2: De har betydelige kilder og kontaker som denne siden, eller dere mod's - ikke er i nærheten av å ha!

 

3: Vet ikke hvem det sier mest om, når amobil ikke har denne siden som link til anbefalte nettsider.

1: de er også den siden som ofte har blitt bevist feil og det er flere eksempler på ansatte i enkelte mobil-firmaer som har blitt bannet fra å skrive på forumet deres bare fordi de har korrigert feil-uttalelser fra denne Eldar.

 

2: de har ikke noe bedre kontakter/nettverk enn endel andre i denne businessen. Problemet med M-R er at de skriver alt de vet (+ litt til) selv om det er hemmeligstemplet. (kunne personlig drevet en lignende side jeg også, men da hadde jeg trolig vært uten jobb om en stund..). og ja, jeg vet hvilket firma Eldar jobber i.

 

3: for meg sier det at Amobil prøver å drive seriøst og ser seg for gode til å linke til slike sider (beskytte leserne mot mengder av løgn og ukorrekte opplysninger)

 

Hva angår bestikkelser, så vet jeg ikke om det er tilfelle eller ikke. Er nok bare spekulasjoner og bør ikke tas alvorlig (da det ville vært en rimelig seriøs anklage..).

 

 

Veldig, veldig OT, sorry.

Lenke til kommentar
1: M-R, er - enten enkelte vil innrømme det eller ikke, en av de største og mest betydningsfulle mobil sider i verden!

 

2: De har betydelige kilder og kontaker som denne siden, eller dere mod's - ikke er i nærheten av å ha!

 

3: Vet ikke hvem det sier mest om, når amobil ikke har denne siden som link til anbefalte nettsider.

1: de er også den siden som ofte har blitt bevist feil og det er flere eksempler på ansatte i enkelte mobil-firmaer som har blitt bannet fra å skrive på forumet deres bare fordi de har korrigert feil-uttalelser fra denne Eldar.

 

2: de har ikke noe bedre kontakter/nettverk enn endel andre i denne businessen. Problemet med M-R er at de skriver alt de vet (+ litt til) selv om det er hemmeligstemplet. (kunne personlig drevet en lignende side jeg også, men da hadde jeg trolig vært uten jobb om en stund..). og ja, jeg vet hvilket firma Eldar jobber i.

 

3: for meg sier det at Amobil prøver å drive seriøst og ser seg for gode til å linke til slike sider (beskytte leserne mot mengder av løgn og ukorrekte opplysninger)

 

Hva angår bestikkelser, så vet jeg ikke om det er tilfelle eller ikke. Er nok bare spekulasjoner og bør ikke tas alvorlig (da det ville vært en rimelig seriøs anklage..).

 

 

Veldig, veldig OT, sorry.

6182134[/snapback]

 

You get him boy! heheh... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...