Gå til innhold

Det motsatte valg mai/juni 2006


Det motsatte valg: Gi din minusstemme  

225 stemmer

  1. 1. Det motsatte valg: Gi din minusstemme

    • Demokratene (2.14%)
      2
    • Det Liberale Folkeparti (1.60%)
      1
    • Fremskrittspartiet (22.99%)
      76
    • Høyre (5.35%)
      5
    • Kristelig Folkeparti (27.27%)
      32
    • Kystpartiet (0.53&)
      1
    • Pensjonistpartiet (0.53%)
      1
    • Rød Valgallianse (5.35%)
      7
    • Senterpartiet (1.07%)
      3
    • Sosialistisk Venstreparti (21.39%)
      74
    • Venstre (0,53%)
      0
    • Norges Kommunistiske Parti (2.67%)
      6
    • Det Norske Arbeiderparti (2.67%)
      9
    • Blankt (1.07%)
      1
    • Ville ikke stemt (4.28%)
      6


Anbefalte innlegg

Tråden følger i forgjengerens fotspor. Du får sjanse til å bidra til fjerne ett parti fra stortinget ved å fjerne en stemme fra deres pott. Hvilket parti ville det blitt?

 

Det er ikke meningen å oppfordre til å stemme de mest forhatte partiene (og dermed ofte de minste og mest ekstreme partiene). Det er mer en oppfordring om å stemme det partiet dere mener norge tjener mest på å redusere i forhold til representasjon på Stortinget.

 

NB. Ingen hetsing, banning eller frekk språkbruk er tillatt i tråden. Hold diskusjonen saklig og høflig slik retningslinjene krever.

 

 

Resultatet for snart et år siden:

 

Demokratene [ 4 ]   [2.14%]

Det Liberale Folkepartiet [ 3 ]   [1.60%]

Fremskrittspartiet [ 43 ]   [22.99%]

Høyre [ 10 ]   [5.35%]

Kristelig Folkeparti [ 51 ]   [27.27%]

Kystpartiet [ 1 ]   [0.53%]

Pensjonistpartiet [ 1 ]   [0.53%]

Rød Valgallianse [ 10 ]   [5.35%]

Senterpartiet [ 2 ]   [1.07%]

Sosialistisk Venstreparti [ 40 ]   [21.39%]

Venstre [ 1 ]   [0.53%]

Norges Kommunistiske Parti [ 5 ]   [2.67%]

Det Norske Arbeiderparti [ 5 ]   [2.67%]

Blankt [ 2 ]   [1.07%]

Har ikke/skal ikke stemme [ 8 ]   [4.28%]

 

 

Flere polls finner du her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=573810

 

Edit: Forrige målings resultat er lagt til i parentes.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle vel egentlig tatt ekstremistparti som DLF og Demokratene, men de er så små at det ikke får noen betydning uansett. Da står det mellom KrF som forpester vårt samfunn med diskriminerende kristen-politikk og FrP som kun sørger for økt fremmedfrykt og ødeleggelse av velferdsstaten. Stemmen går nok til FrP siden det er skremmende at de får så stor oppsluttning, og de utgjør en langt større fare enn lekepartiet KrF.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

Forrige gang gav jeg min negative stemme til Norges mest prinsippløse parti -- Høyre -- men etter hvert har jeg kommet til den erkjennelse at pragmatisk liberalkonservativisme er å foretrekke fremfor mer konsekvent sosialisme. Min negative stemme går derfor denne gangen til Sosialistisk Venstreparti.

 

Jeg har for øvrig aldri skjønt hvorfor KrF er så upopulære. Hvorfor er offentlig detaljregulering av folks liv verre når den har sitt grunnlag i religion enn når den er basert på sosialistisk eller konservativ ideologi?

Lenke til kommentar
Jeg har for øvrig aldri skjønt hvorfor KrF er så upopulære.

6103106[/snapback]

 

Jeg mener at KRF ikke passer inn i den utopien jeg danner av en ønskelig norsk politikk, noe på grunn av at jeg er ateist og derfor ikke passer inn i dems "ideologi", og fordi de, i likhet med FRP, kommer med dumme anklager mot andre partier som overhodet ikke stemmer overens med det jeg oppfatter av norsk politikk (de har vært moderate i det siste). Men i motsetning til FRP, som jeg mener utgjør en viktig motpol, gjør ikke KRF det.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Minusstemmen må nok gå til SV. Marginale partier som RV/NKP/m.fl. har uansett ingen betydning. Arbeiderpartiet, som i stor grad er ansvarlig for den overvokste mammututgaven av en offentlig administrasjon vi sitter med i Norge kunne også fortjent den, men de er tross alt noe mer moderate enn SV.

Lenke til kommentar

De fleste kristne stemmer Frp i dag(Noe som er utrolig komisk og selvmotsigende med tanke på aspekter som f.eks alkoholpolitikken til Frp, men der har du jo et argument for enkeltsaker og populisme fremfor politisk helhet), så ønsker man mindre kristenmoral og religion inn i politikken tror jeg Frp er like bra å stemme på som Krf.

Om ikke enda mer siden Krf kun er i miniatyrstørrelse i dag, og Frp er selve King Kong i dagens politiske bilde.

 

Jeg stemte forøvrig selvsagt Frp. Min daglige hodepine.

 

S,

Lenke til kommentar
De fleste kristne stemmer Frp i dag(Noe som er utrolig komisk og selvmotsigende med tanke på aspekter som f.eks alkoholpolitikken til Frp

Hvorfor er kristendom og alkohol to motsetninger? Jesus & co drakk jo vin så det suste, han lagde attpåtil sin egen. :thumbup:

 

Jeg stemte forøvrig selvsagt Frp. Min daglige hodepine.

6103359[/snapback]

 

:tease:

Lenke til kommentar
Hvorfor er kristendom og alkohol to motsetninger? Jesus & co drakk jo vin så det suste, han lagde attpåtil sin egen.  :thumbup:

 

Morsomt forsøk, men alle vet hva kristne synes om den norske fylleorgier og drikkekultur.

6103450[/snapback]

 

Morsomt forsøk. Du impliserer at Frp sin alkoholpolitikk vil medføre mer fyllerogier og dårlig drikkekultur. Kan det tenkes at ikke alle er enige i det? :p

Lenke til kommentar
Morsomt forsøk. Du impliserer at Frp sin alkoholpolitikk vil medføre mer fyllerogier og dårlig drikkekultur. Kan det tenkes at ikke alle er enige i det?  :p

 

De kristne synes dette og Krf synes dette.

Det er poenget her. Ikke hva jeg synes. Derfor er det selvmotsigende at de likevel stemmer Frp.

 

I tillegg til at mitt kjennskap til folk i Frp, men særlig i Fpu så er drikkekulturen mye større enn i andre partier.

 

Jeg har forøvrig heller ingen tro på at å sette ned alkoholprisene vil gjøre en slutt på fyllekuler og senke drikkekulturen, selv om det er et interessant og paradoksalt argument.

Men min tro er at den enten vil stå forholdsvis i ro eller øke.

 

I Russland senket man prisen på alkohol og de folka hellet i seg enda mer, men klart; i Russland er ca. annen hver person så godt som alkoholisert, så om man kan sammenligne er vanskelig. 'Morgenvodka' har et eget ord i deres språk f.eks. Et veldig fint feriested for oss som liker Bukowski sine romaner med andre ord.

 

S,

Lenke til kommentar
Forrige gang gav jeg min negative stemme til Norges mest prinsippløse parti -- Høyre -- men etter hvert har jeg kommet til den erkjennelse at pragmatisk liberalkonservativisme er å foretrekke fremfor mer konsekvent sosialisme. Min negative stemme går derfor denne gangen til Sosialistisk Venstreparti.

 

Jeg har for øvrig aldri skjønt hvorfor KrF er så upopulære. Hvorfor er offentlig detaljregulering av folks liv verre når den har sitt grunnlag i religion enn når den er basert på sosialistisk eller konservativ ideologi?

6103106[/snapback]

 

 

Grunnen til at jeg ikke liker KrF er at jeg synes det er usmaklig å basere sin politiske agenda på noe så diskriminerende og gammeldags som kristendommen. Noe som gjennspeiles i KrF sin holdning til F.eks homofile.

Lenke til kommentar
Skulle vel egentlig tatt ekstremistparti som DLF og Demokratene, men de er så små at det ikke får noen betydning uansett. Da står det mellom KrF som forpester vårt samfunn med diskriminerende kristen-politikk og FrP som kun sørger for økt fremmedfrykt og ødeleggelse av velferdsstaten. Stemmen går nok til FrP siden det er skremmende at de får så stor oppsluttning, og de utgjør en langt større fare enn lekepartiet KrF.

6103061[/snapback]

 

Så enig, så enig

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...