Gå til innhold

X-Men: The Last Stand - Info og nyheter


Dotten

Anbefalte innlegg

 

 

Superheltene, og superskurkene, i X-Men vender tilbake til sommeren. I den tredje installasjonen om Professor Xaviers elever vil man fortsette der X2 slapp. Men kan vi vente oss noe nytt? Har man blåst denne ballongen såpass at den snart vil sprekke, eller er det fortsatt mulighet til å fylle den med enda mer luft?

 

Vel, endringer er ihvertfall kommet. Spesielt er det knyttet spenning til den nye regissøren. Regissøren av de to første filmene, Bryan Singer, ble tilbudt storfilmen Superman Returns og var derfor uaktuell til X-Men: The last stand. Inn kom Brett Ratner, som ironisk nok var ment å regissere Superman Returns, men som trakk seg ut. I en periode var det meningen at Matthew Vaughn skulle regissere, men av ukjente årsaker ble han erstattet med Ratner.

Så hva kan mannen bak Rush Hour filmene, Red Dragon og Money Talks friste med? Vel, først og fremst (selvfølgelig) flere skurker og flere helter. Juggernaut, Beast, Shadowcat, Angel og Multiple Man vil vi bli introdusert, i tilleg til de gamle kjenningene Wolwerine, Xavier, Metallo med flere.

 

Mest spenning er det nok knyttet til rollen Juggernaut som vil bli spilt av Vinnie Jones, kjent som råtass av fotballspiller for Wimbledon, samt filmene "Snatch" og "Lock, Stock and Two smoking barrels". I tillegg til mannen som er satt til å spille Beast. Her er det ingen ringere enn mannen som spilte Frasier i 20 år i seriene "Cheers" og "Frasier", Kelsey Grammer. Det vil bli spennendes å se han i rollen som hårete geni med litt slagkraft.

 

I denne tråden vil det komme oppdateringer med nyheter og annet relevant om filmen. I tillegg til at man selvfølgelig kan diskutere selve filmen. Stay tuned :)

 

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Handlingen</span>

 

 

Filmen er blitt beskrevet som en avslutning av de to foregående. De er ment som en trilogi. Man vil da gå videre inn i Wolverine sin historie, samt hva som skjedde med Jean Grey. Storm vil vistnok også få en større rolle, noe stjerneskuespillerinnen Halle Berry lenge har ønsket. La oss håpe hun ikke gjentar prestasjonene fra Catwoman. Et av hovedelementene i filmen er at det er laget en "kur" for mutantene. De som ikke ønsker å være mutant kan ta valget og bli "kurert", noe som vil åpne opp for en del personlige konflikter.

 

 

Når kommer den?

 

26. mai i USA. Ukjent når den kommer til Norge (om noen vet, så gi en lyd).

 

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Heltene</span>

 

 

Professor Xavier

 

 

 

Mannen med de mentale kreftene er tilbake, som tidligere også nå spilt av Patrick Stewart. Magneto sin erkefiende vil nok få mer enn nok med å lede sine mutantvenner til seier.

 

 

Wolverine

 

 

 

Galningen med klørne og den selvhelbredende kroppen er nok ikke blitt mindre vill og skrupuløs i denne filmen. Han var en sentral karakter i de to første, og vil nok være det i denne også. Men hvor mye fokus mysteriene rundt hans person vil ha, er et åpent spørsmål, da det er planlagt en egen "Wolverine" spin off. Spilles av Hugh Jackman.

 

 

Beast.

 

 

 

Ny på laget er geniet Beast, spilt av Kelsey Grammer. Selv om han ikke var med i de to første filmene er han en av de første medlemmene av X-Men. Hans fravær vil nok bli forklart i filmen. Han er en høyst intelektuell karakter, som til tross for sin enorme styrke, vegrer seg fra bruken av makt. Han vil satse på diplomatiske løsninger før han stiller opp side om side med sine venner i kampen mot Magneto og co.

 

 

Storm

 

Spilt av Oscar vinneren Halle Berry. Det er lovet mer Storm scener i denne filmen. Hennes karakter ble mildt sagt ganske anonym i de foregående filmene. Hun vil også for første gang fly i denne filmen. Brett Ratner har også uttalt at han vil fokusere litt mer på Berry sin skjønnhet. Er vel ingen dum ide det, såfremt man slipper pisken og kattekostymet. Det får holde med at hun kan styre været og fly.

 

 

Cyclops.

 

Med stråler, som Enterprise knapt kan matche, som kommer gnistrende ut av øynene, er ikke denne mannen en man vil yppe seg på. Han gjør bokstavelig talt "hvis blikk kunne drepe" ordtaket til realitet. Spilt av James Marsden, som fikk tid til rollen selv om han også fulgte Bryan Singer til Superman Returns, hvor han spiller kjæresten til Lois Lane.

 

 

Phoenix

 

Jean Grey fikk vi inntrykk av døde i slutten av X2. Det er en sannhet med modifikasjoner. Hun "gjenoppstår" som Phoenix, i tråd med hvordan det foregikk i tegneserien. Hennes enorme krefter kan vise seg en prøvelse for både hennes venner og hennes fiender. Fortsatt spilt av Famke Janssen.

 

 

Iceman

 

Hva kan vi si? Han gjør ting til is og er en mann man ikke vil komme i snøballkrig med. Var med i de to foregående og spilles av Shawn Ashmore.

 

 

Rogue

 

Ikke kom i nærkontakt med denne kvinnen. "Nært forhold" er nok ikke det enkleste hun kan få. "Stjeler" kreftene fra de hun berører, samtidig som det utsetter de hun berører for livsfare. Spilt av Anna Paquin.

 

 

Angel

 

 

 

Ny i det gode selskapet er Angel. Det at mannen har vinger er nok en god pekepinn på hvorfor han har fått navnet han har. Hva han kan gjøre? Vel, han kan ihvertfall fly... Spilt av Ben Foster.

 

 

Colossus

 

Fikk kort glimt av denne mannen i X2. Blir vel korte glimt i denne filmen også. Gjør kroppen til metall før han banker de fleste som irriterer han. Spilt av Daniel Cudmore.

 

 

Shadowcat.

 

Kitty Pride, aka Shadowcat, fikk vi et kort glimt av i X2. Vil trolig se litt mer til henne i denne filmen. Spilles av Ellen Page.

 

 

Leech

 

En grønn gutt på 12 (ihvertfall i tegneserien). Om han er snill eller slem i filmen vites ikke. Spilles av Cameron Bright.

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Bad Guys</span>

 

 

Magneto

 

 

 

Sjefen for slemmingene spilles fortsatt av den ypperlige skuespilleren Ian Mckellan(Ringenes Herre). Er nok fortsatt like opptatt av å fjerne menneskeheten og la mutantene råde i verden, med sine krefter som gjør han istant til å manipulere metall.

 

 

Mystique

 

 

 

Ja, hun er fortsatt med. Kostymet hennes ser ut til å bestå i kropsmaling, noe som ikke akkurat er så frastøtendes, selv om kanskje fargen er litt skarp. Kan endre utseendet til hvem det måtte være. Så har man ikke sjangs på Jessica Alba kan man altids prøve seg på Mystique og bare få henne til å endre seg ;) . Spilles av Rebecca Romijn.

 

 

Pyro

 

 

 

Forrådet de gode etter å bli manipulert til å bli med Metallo og gjengen hans i X2. Gi ikke den gutten en lighter om han er i det sinte hjørnet. Spilles av Aaron Stanford.

 

Juggernaut

 

 

 

Det var på tide at de slemme fikk litt skikkelig slagkraft. Noe de i aller høyeste grad får i Juggernaut. Når han først setter fart lar han seg ikke stoppe. Ironisk nok var skuespilleren som spiller han, Vinnie Jones, ganske flink til å stoppe andre spillere ,med både rederlige og urederlige midler, når han var Wimbledon kaptein.

 

 

Multiple Man

 

Ja, navnet sier vel sitt. Man kan fort få nok av denne karen. Spilles av Eric Dane, kjent for de som følger med på "Charmed".

 

 

Callisto

 

 

 

En godt trent nærkamp mutant med overmenneskelige reflekser. Spilles av Danila Ramirez.

 

 

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Lenker</span>

 

Trailer

X-Men 3 nyheter

Offisiell hjemmeside

Bilder

 

 

 

Spoilers

 

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Hentet fra en spoilerthread:

 

From what we know, based on set reports, the teaser, pix etc.. what order do you think the scenes will feature in the movie..

 

Here is what I am guessing, however feel free to add your own theories:

 

Opening Scene (Partly Confirmed) - Jean Grey as a child witnesses the death of her best friend. This causes a rage of power that causes cars in the neighbour hood to levitate and fly around (explode/crash?) and mail boxes to explode etc etc.. Prof Xavier and Magneto come to visit Jean and her parents. Charles puts mental blocks into Jean's mind so that her powers dont get out of control again, but he promises to teach her how to develop her powers and not let them over take her like they just did.

 

First X Men scene.. - I think this will be Beast joining the group for the memorial (which I am speculating is for Jean). Prof X and Cyclops are notably missing from this scene, but I think that is for reasons that tie them both to something happening inside the mansion.. Perhaps Prof X is getting visions or something concerning Jean..

 

Flashback scene to Angel as a kid trying to cut off his wings.. present day his dad is developing the cure to mutation to make his son normal, While Angel is possibly held "captive" by his dad so as people dont see that he has a mutant son.. Leech has something to do with the cure, so perhaps this is where he is kidnapped.

 

Back to X Men, after the memorial Beast tells tham of Worthington's plans for a cure and how the president may back it etc etc.

X Men decide it's best to work together in the Danger Room.. before entering Wolverine see's Cyclops who says he is going back to the lake to mourn Jean alone..

 

Battle takes place in the Danger Room while Cyke is at the lake... As the battle grows more intense, Jean begins to rise..

 

After the Danger Room, Prof X sends Storm and Wolverine to the lake for Scott as he has still not returned... Scott is either dead or badly injured, his glasses levitate to Wolverine, then he see's Jean... who collapses.. Storm & Wolvering bring Cyke and Jean back to the mansion.

 

Magneto learns of the cure, along with Pyro & Mystique they attempt to rescue Juggernaut and Multiple Man who are being transported somewhere in a truck.. This scene features Magneto throwing cars around on a motor way... They manage to help Jummernaut and Multiple Man to escape, however Mystique herself is kidnapped..

 

Wolverine is with Jean who wakes up, they share a kiss and then she does something to knock him out and she leaves the mansion.. Storm & Prof X find him on the ground.

 

Magneto is building his army, getting Juggernaut, Multiple Man, Callisto etc etc he then learns of Jean's rising and as her knew her when she was just a kid he knows that she in weak and vunerable... Along with his brother hood he goes to Jean's parents house.. just as Prof X, Storm & Wolvie do too...

 

A battles starts at the house... In the house u have Magneto, Prof X, Jean, Wolverine & Juggernaut, outside Storm flies and takes care of Arc Light, Callisto, Sunfire (if it is Sunfire).. Juggs ends up throwing Wolverine out the window of the Grey's house..

 

Now, I dont know what exactly happens with the Magneto, Jean & Prof X part.. but it seems evident that Jean leaves with Magneto., and there are no known further scenes with Prof X.. so I *think* Prof X will either be killed in this battle, or knocked unconscious..

 

Angel escaps from his dad's factory as he does not want to be cured.. it is possible that he goes to the X Men for help.

 

Mystique attempts to escape, however she fails and is held down as *they* inject her with the cure..

 

Forrest scene - Magneto is talking to his army of brotherhood, Jean by his side. The X Men find their location and they travel to the forrest too. It is believed that Storm creates a fog as cover while they land.. Wolverine fights against Multiple Man (possible killing him then, or do we know if Mulitple Man is at the Bridge scene, sooy i forget!?) Wolverine then finds Magneto and Jean. Magneto causes him great pain by playing with Wolverine's metal skeleton.

 

Dunno what the rest of the X Men are doing at this point (or even what other X Men are actually there), but I have a feeling that this will be a real "Phoenix" scene... perhaps as Magneto deals with Wolvie, Phoenix will put on an awesome show of her powers while fighting the rest of the X Men.. the picture of her screaming which was released a while back looks like it is from this forrest scene...

 

Magento's next plan is to rescue Mystique and fight humans who want to make all mutants take the Cure.. So i believe it is off to Worthington's lab.. Kitty and Juggernaut appearently race each other, with Kitty phasing through walls while Juggernaut just breaks through them... in search of Leech...

 

I think this is where Magneto will find Mystique.. either in human form, or dying, perhaps a side effect of the Cure is that it is not 100% safe, and could kill mutants!?!?!? Either way I dont think Mystique will have any more screen time after this.. Rebecca said that this movie was "heart breaking".. so I take it she either dies herself, or Magneto kills her out of hate (if she is human) or pity (if she is already dying)

 

Now from what I know, after that we dont have much info, other than the obivious Golden Gate sequence and Alcatraz and the big battle...

We know that Magneto and his brotherhood use the bridge to get to Alcatraz (what for?) and we know that at this point Magneto kills a lot of people, showing him as a real maniac.. however the X Men will show up and an epic battle will take place.. But it will all come down to Phoenix, who, if the comic's are anything to go by will end up casuing huge destruction and decide that the only way the world can survivie is if a power as great as her's is not in it.. so I think she will kill herself in order to save her friends...

 

Sooooo... what do you guys think, are there any other major scene's that we know of but I forgot to mention.. or do you think I have them in totally the wrong order..

 

*** Other scenes, unsure where they fit in:

*Prof X teaching a class of X Kids... this must be somewhere near the start of the movie if what I say above, regarding Prof at Jean's house, is true!

*Pyro teaching new brotherhood member's some fighting techniques

*The whole Rogue/Bobby/Kitty love triangle - with the fountain scene and probably Rogue watching this from a distance..

*Beast with Trask & The President, possibly talking about either the Cure or even Sentinals?

*Sentinals

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han heter Magneto, ja.

 

Gleder meg til filmen, likte eneren godt og elsket toeren. Selv om jeg tviler på de klarer å følge opp toeren, så håper jeg ihvertfall det blir en bra avslutning på trilogien. Og det er rykter om flere X-Men filmer, selv om de ikke kommer til å ha noe å gjøre med denne trilogien. Det blir forskjellige spin-offs o.l.

Lenke til kommentar

Kreftene til henholdsvis Shadowcat og Leech mangler gitt :)

 

Kitty kan rett og slett gå igjennom vegger. Ved å rett og slett la sine atomer passere i tomrommet mellom feks veggens atomer. Dette kalles Phasing (fasing på norsk, men synes det hørtes litt dumt ut) Når hun er i phasing-mode vil alt mulig gå igjennom henne, dog hardere subsanser kan påvirke henne med smerte. (feks adamantium, da Wolverine var the fifth horseman, Death) Videre kan hun bruke phasingen til å 'gå på luften', som en trapp.

 

Leech har en ganske artig mutantevne. Han har evnen til å dempe eller rett og slett negere en eller flere mutant evner innenfor ett vist område. Han kan vel da også bruke en viss del av andres krefter også, da altså leeche :) Correct me if im wrong, men i x-men:evolution så mener jeg at han også kunne dempe alt mulig av energi også.. Da altså strøm og mutantkrefter/energi.

 

Og Angel var vel også EGENTLIG med i de første xmen ;) (Da var dog også Iceman, men vi vet hvordan han står i denne filmen)

Lenke til kommentar

Rettet opp i endel feil (var sent på kvelden når jeg fullførte :whistle: )

 

Er godt mulig det kommer flere filmer, det er avhengig om denne blir en suksess eller ikke. Ratner har kun fått kontrakt for denne filmen, men har sagt seg villig til å regissere flere.

 

Vinnie Jones har uttalt at han har fått kontrakt for både en 4'er og en 5'er.

 

Det jeg gleder meg mest til er å se Kelsey Grammer som Beast. Tror han er perfekt til rollen.

 

Er dog litt i tvil når det kommer til regissøren. Men han er nå en stor fan, noe som er bra.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Det jeg gleder meg mest til er å se Kelsey Grammer som Beast. Tror han er perfekt til rollen.

5662631[/snapback]

 

Det tror faktisk jeg også..! Beast har vel egentlig mer eller mindre samme humor som frasier hadde, så dette tror jeg blir bra.

 

Jeg er dog litt mer skeptisk til Vinnie, da Juggernaut skal ha ENORME armer, og vinnie er relativt spinkel :\

 

Men vi får vente å se.. Jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Jeg er dog litt mer skeptisk til Vinnie, da Juggernaut skal ha ENORME armer, og vinnie er relativt spinkel :\

5662734[/snapback]

 

Det fikser de nok med litt trylling på dataene sine;)

 

Gleder meg utrolig til denne filmen, traileren er en av de råeste jeg har sett:D

Lenke til kommentar

Jeg er dog litt mer skeptisk til Vinnie, da Juggernaut skal ha ENORME armer, og vinnie er relativt spinkel :\

 

Men vi får vente å se.. Jeg gleder meg :)

5662734[/snapback]

 

Deg om det :p Eg vil no tørre å påstå at Vinnie Jones verkeleg er ein maskulin og relativt kraftig person. Han er ikkje i seg sjølv så svær, men måten han er på vege opp for nettopp det. Og som nemnd av ein annan her; dataeffektar vil nok ordne opp i eventuelle visuelle problem.

 

X-men er for meg litt det same som MacGyver, i botn og grunn eit elendig og tynt konsept, men likevel dødsartig å sjå på. Eg ser faktisk litt fram til å få sjå denne filmen.

Lenke til kommentar
Eg vil no tørre å påstå at Vinnie Jones verkeleg er ein maskulin og relativt kraftig person.

Maskulin, ja, men kraftig? Han er sikkert ganske sterk, men han SER ganske høy og spinkel ut.. Men vi lar datafolka ta seg av det :) Vi så jo alle Arnolds forvandling i T3 :)

 

 

Jeg er dog litt mer skeptisk til Vinnie, da Juggernaut skal ha ENORME armer, og vinnie er relativt spinkel :\

5662734[/snapback]

Da stemmer jeg for Manfred Hoeberl som Jaggernaut :thumbup:

5665777[/snapback]

 

Haha, Ja det må være noe slikt :D

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Man merker vel egentlig liten forskjell. Etter at Xavier, Magneto, Wolverine og Storm (nå som Berry har sutret seg til mer screentime), så blir det uansett lite tid til resten av karakterene. Er ikke akkurat få som er med i filmen heller.

 

Åpningscenen i X2 med Nightcrawler var knallbra, han er heller ikke med i 3'eren. Andre som ikke er med er Sabretooth og Toad. Døde de egentlig i den første? :hmm:

Lenke til kommentar

Bilde av Juggernaut, hentet fra imdb.com:

 

http://imdb.com/gallery/hh/0005068/HH/0005068/iid_1012060.jpg?path=pgallery&path_key=Jones,%20Vinnie ://http://imdb.com/gallery/hh/0005068/...nes,%20Vinnie ://http://imdb.com/gallery/hh/0005068/...nes,%20Vinnie

 

Sammenlginet med dette er ikke likheten akkurat slåendes:

 

 

 

Edit; Fant denne også, heldigvis har han pumpet litt jern siden din fotballkarriere:

 

 

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...