Gå til innhold

Mappeløsning på "forumkategorioppramsning".


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tror dette har vært foreslått tidligere (fant dog ikke tråden) men her kommer hvertfall forslaget.

 

Kan dere gjøre så man får en mappeløsning på kategoriene...? Både når det gjelder oppramsningen som jeg nå ser på min venstre side. Jeg skal prøve å enkelt illustrere hva jeg mener...

 

Dagens løsning:

dagens_oppramsning.JPG

 

Mulig løsning:

mulig_l_sning.JPG

Pilene som sees ovenfor og under en navigeringspiler, som gjør at man kan komme lenger ned i navigeringen.. Om ingen av kategoriene har en åpen mappe, vil alle kategoriene få plass og navigeringspilen vil ikke synes.

 

Hvordan man åpner/lukker en mappe er enkelt. Man kan trykke på +/- knappen eller/og mappeikonet. Om man trykker på kategorinavnet, kommer man til den kategorien det gjelder. (Det blir rett og slett akkurat som i Windows.. ;) )

 

Om man går til en kategori skal forresten ikke mappene, automatisk "trekkes" inn igjen, men det skal forbli slik du har valgt det. Om du for eksempel har trykket på pluss -tegnet til Lyd og Bilde, skal det være slik helt til du trykker på minus -tegnet selv eller logger ut.

 

Også vil jeg at det skal være slik med søkefunksjonen også.. I dag er det lite brukervennlig der.. Hvis jeg skal søke etter noe i to bestemte kategorier, må jeg ofte bla langt før du finner kategoriene du skal søke i.

 

Dagens løsning:

dagens_l_sning.JPG

 

Mulig løsning:

mulig_l_sning2.JPG

 

Samme måten man åpner lukker på.. Når man trykker på et kategorinavn velger man at man skal søke i den kategorien, selv om man "lukker kategorien" vil fortsatt merkingen være der, så du enkelt kan finne den andre kategorien du skal søke i og klikke ctrl+venstre musetast på kategorinavnet.

 

Her er forresten hele oppramsningen slik det kan bli..

forummappel_sning.JPG

Som man ser, kan man ha flere oppe på en gang selvfølgelig.

Mappeikonene kan selvfølgelig erstattes av et annet mappeikon eller bare erstattes av en +/- -knapp.

 

Håper på tilbakemeldinger på dette forslaget fra andre brukere og tanker om dette fra høyere hold.

 

TSP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat under "Forumkategorier" kan dette løses og er en veldig god ide, men for søkefunksjonen vil det ikke funke. Av den enkle grunn at det ikke finnes noe i HTML som kan lage en slik struktur der du kan velge flere valg og samtidig ha mapper.

 

Beste løsning for søkefunksjonen ville vært 2 text areas, et med navn på hovedkategoriene og etter du valgte en hovedkategori der så kom underkategoriene opp i textarea 2. Men da ville det ikke vært mulig å søke i to underkategorier i to forskjellige hovedkategorier. HTML støtter det rett og slett ikke. Måtte laget noe i Flash tipper jeg.

 

Ed: Forresten så er det vel kanskje mulig med litt kreativ bruk av javascript og mye, mye koding, men det ville nok blitt vrient og det ville ikke vært i et slikt textarea-greie som kategoriene står i nå... :/

 

Ellers så hadde vel Overklokkings-skinnet noe lignende Forumkategorier-løsningen din tidligere og jeg vil gjerne også ha dette på alle kategorier :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Akkurat under "Forumkategorier" kan dette løses og er en veldig god ide, men for søkefunksjonen vil det ikke funke. Av den enkle grunn at det ikke finnes noe i HTML som kan lage en slik struktur der du kan velge flere valg og samtidig ha mapper.

5430764[/snapback]

Delvis sant, men det er ikke spesielt vanskelig å lage en funksjon som gjør dette mulig. Det er svært lett med Javascript.

 

Jeg synes ideen er god, TSP!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...