Gå til innhold

Blu-ray-plater i 1. kvartal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håpe det blir BD og ikkje HDDVD som blir standarden. Det ser kansje mørkt ut med tanke på Sony eige halve Hollywood og samtidi utvikla HDDVD. Lucas vil vel håpe på BD. :thumbup:

5408722[/snapback]

Det er ikke Sony som utviklet HD DVD. Det er de som utviklet Blue Ray og har de strengeste backuphindringene. Jeg håper ingen av de forbrukerfientlige formatene HD DVD og BlyeRay får noe særlig fotfeste. Håper de stoppes ala SACD og Betamax igjen.

 

Men prisen var stiv. 6500 krone for en brennar og 300 krone for ei plate. :dribble:

5408722[/snapback]

Det er vel ikke noe å sikle etter. :no:

Lenke til kommentar
*trøtthetssurr*

Men se på prisene! Kan jo like så godt gå til innkjøp av harddisk og ta backup på den.

5408802[/snapback]

 

Ja, prisene gjør det totalt uaktuelt for øyeblikket. Det skal bli endel billigere enn HD før jeg orker, får mer og mer sansen for å ha ting på HD. Ellers er jeg enig med Simen, håper ingen av disse får fotfeste. Egentlig skulle jeg gjerne sett at man helt sluttet å låse filmer til et spesielt medium, og heller lot forbrukeren bestemme hvordan man ville lagre det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil dette presse prisene på harddisker tro? med tanke på at bluray har så god kapasitet på platene...

5408868[/snapback]

 

hehe lykke til med å kjøpe BR-spillere for 5000 kroner og boote med 50GB pr. BR disker istede for harddisk.. blir nok dyrere pr. GB i lengden for deg..

dessuten er en 50GB plate med BR ca 300 kroner og 1/3 av en 250 GB

 

regner man på det er det billigere å kjøpe en ny disk enn på 250GB en 3 Blue ray plater på 50GB og man får ca 50bg mer for penga.

 

 

Nei du cd plata konkurer ikke med med hardisken, dermed vil ikke Blue-ray heller gjøre det. Tviler på at det blir noen drastisk endring i prisen.

Endret av dib
Lenke til kommentar
Det er foreløpig tynt med blanke Blu-ray-plater på markedet. Panasonic har nå bekreftet leveringstidspunkt og priser for sine plater.

Les mer

5408701[/snapback]

 

Jeg må være forut for min tid siden jeg har Blu-ray plater på lager.

Sony bruker disse til sine broadcast kameraer kjent som XDCAM. Har vært i bruk i ca to år nå.

Komisk at det er Panasonic som kommer med BR nå, siden de i broadcast-verden bruker andre løsninger og i praksis er en av de store konkurentene til BR...

 

/Arne

Lenke til kommentar

Er det en caddy den ligger i? Hvis så, vil jeg tro at det gjør det noe dyrere.

 

Off Topic: Dual Layer DVD+R og Dual Layer DVD-R koster fortsatt cirka kr 50,- per stykk hos Komplett.no med flere norske webbutikker. Synes det har tatt uforholdsmessig lang tid for den disktypen å etablere seg med en fornuftig pris (Noe den ikke har gjort, og kanskje til og med ikke kommer til å gjøre).

 

Er det filmbransjen som har en finger med i spillet her. For det dobbelte kan en jo like gjerne kjøpe DVD filmen en eventuellt ønsker å kopiere :hm:

Endret av G
Lenke til kommentar
Brennbare (enkeltsidige) DVD'er kostet i sin tid hundrevis av kroner også. Nå får du helt ok kvalitets plater til generellt bruk for et par kroner stykken.

 

Its only a matter of time... ^_^

5410367[/snapback]

:yes: Men det er ganske klart ut fra dagens priser at tiden ikke er inne ennå for å hoppe over på de nye formatene. Alt til sin tid. Akkurat som jeg sa til de få som kjøpte 15" LCD-skjerm for 10 år siden til en pris av 15.000 kr og fikk med 1:120 kontrast og 150 Cd/m^2 lysstyrke på kjøpet. ;) Edit: Og 50ms responstid.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Vil dette presse prisene på harddisker tro? med tanke på at bluray har så god kapasitet på platene...

5408868[/snapback]

Nei, men det kan presse prisene på back-up løsninger, f.eks. tape-løsninger fra Tandberg data. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før prisene faller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...