Gå til innhold

Pioneer med Blu-ray-brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit at de lanserer den,men det er jo ikke vits hvis platene koster mye.F.eks hvis de selger pr BD-R plate for 100,-og jeg kjøper 10stk.Da koster de 1000,-Da kan du like gjerne kjøpe en harddisk på 250Gb,som er mye raskere på både lesing og skriving.

 

Ennå så er Dual layer platene dyre,skjønner ikke hvorfor det? Koster opptil 50,- pr plate,mens DVD-R plater koster rundt 3,- pr stk.

 

Hvis Blå laser platene blir dyre,da tar det lang tid før folk kommer til å kjøpe den.Det har jo ennå ikke kommet et eneste film på blå laser disk.

Lenke til kommentar
blue-ray piss... jaja, må vel bare innse det. blir ikke hd-dvd på oss... forburkerne har tapt, og pengegriske sony har vunnet.

5347218[/snapback]

 

Hvem har sagt at BlueRay har vunnet? Husker du DVD+R/DVD-R/DVD-RAM/Mount Ranier-krigen da?

 

Nå kan jo stort sett samtlige brenne begge format, i tillegg til at noen også brenner DVD-RAM.

Lenke til kommentar
blue-ray piss... jaja, må vel bare innse det. blir ikke hd-dvd på oss... forburkerne har tapt, og pengegriske sony har vunnet.

5347218[/snapback]

 

Hvem har sagt at BlueRay har vunnet? Husker du DVD+R/DVD-R/DVD-RAM/Mount Ranier-krigen da?

 

Nå kan jo stort sett samtlige brenne begge format, i tillegg til at noen også brenner DVD-RAM.

5347399[/snapback]

 

bare lest så mye om fremskrittene til blue-ray idet siste, og knapt hørt en pøkk om hd-dvd. tror blue-ray kommer til å vinne nå pga markedsføring og store merker som sony og pioneer bak ryggen. desverre.. for jeg heier jo selvsagt på hd-dvd.

Lenke til kommentar
Brenneren fra Pioneer benytter standard IDE-tilkobling...

Trist at de ikke får has på problemene med kombinasjonen S-SATA og optiske stasjoner snart.

 

 

... og støtter BD-R (Blu-ray Disc Recordable) og BD-RE (Blu-ray Disc Rewritable). Begge med 25 GB lagringskapasitet. Overføringshastigheten er på maks 9 MB/s. Det betyr brenning i 2x hastighet når det er snakk om Blu-ray.

25000 MB / 9 MB/s = 2777 sekunder = 46 minutter. I tillegg kan vi sikkert regne med at gjennomsnittlig hastighet er ca 3/4 av 9 MB/s slik at det trolig tar litt mer enn en time å brenne en full plate. Til sammenligning er det samme gjort unna på ca 8 minutter på en harddisk. Kanskje optiske media har utspillt sin rolle som backup-medie?

Lenke til kommentar
bare lest så mye om fremskrittene til blue-ray idet siste, og knapt hørt en pøkk om hd-dvd. tror blue-ray kommer til å vinne nå pga markedsføring og store merker som sony og pioneer bak ryggen. desverre.. for jeg heier jo selvsagt på hd-dvd.

5347447[/snapback]

 

Hvis Blue-Ray og HD-DVD blir noe slikt som DETTE, synes jeg at begge deler er like uaktuelt. :cry:

Lenke til kommentar

Synes det er grei nok kvalitet på DVD når det gjelder filmer, kommer nok til å holde meg til det så lenge det er mulig. Håper på en massiv boikott fra forbrukere her slik at de store produsentene skjønner det er forbrukere man lever av.

Tar backup av alle dvdene som jeg kjøper, er alt for mange som har fått riper og blir ødelagt til at jeg gidder å ta sjansen på det lenger.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar

gleder meg, jeg =)

 

overgangen fra cd til dvd var gasnke stor, og det samme kommer dette til å bli.

 

Noen som nevner 2x hastigheter her og at det komme til å ta en time for å brenne. ta må dere ta en liten titt tilbake i tid. Husker min 4x cd-brenner, den brukte ca 20 minutter på 700MB. Tatt i betrakting er 25Gb på 50/60 minutter ganske bra!

Lenke til kommentar
Ingen støtte for CD?
CD er dø.. :D:thumbup:

5349422[/snapback]

CD lever i beste velgående. :thumbup: Jeg har mange i både hyller, mapper og andre plasser. Jeg har faktisk ennå ikke skaffet meg DVD-brenner fordi CD holder i lange baner for meg. (Backup foretrekker jeg av mange grunner å ha på harddisk)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Ingen støtte for CD?

CD er dø.. :D:thumbup:

5349422[/snapback]

Nei CD er IKKE død! Jeg bruker ofte CD til backup av småfiler (multisession), og DVD til noen større filer. CD bruker jeg mange ganger daglig, men DVD bruker jeg skjelden. Det er selvsagt praktisk ved større mengder data, siden det er billigere i forhold til mange CDer. Men om jeg skal kaste alle mine CDer fordi det ikke lenger er støtte, så vil jeg miste enorme mengder data og få mange tomme hyller. CD-RW er faktisk veldig praktisk.
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke CD forsvinner. Folk har jo store musikksamlinger på CD og det er neppe noe de kommer til å kaste og fornye med det første. Selv om det kommer bedre alternativer så vil folk ha muligheten til å spille av alle de gamle CDene sine. Folk har jo betalt i dyre dommer for musikksamlingene sine og vil neppe kjøpe musikksamlingen sin på nytt. "Betal for 2 få 1".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...