Gå til innhold

Er iAudio X5 et bra valg?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å ønske meg iAudio X5 til jul. Den har veldig mange funksjoner og er ikke altfor stor, men den har litt mindre skjerm enn andre mp3-spillere i denne klassen. Jeg har også sett på Creative Vision:M, og litt på iPod. Når kommer Vision:M?

 

Er dette et godt valg? Hvilke andre mp3-spillere kan være aktuelle?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med X5, men den har fått mye for her på forumet, hvis jeg ikke husker feil. Ipoden kan jeg ikke si noe om, bortset fra at den er über stygg og at du må bruke Itunes... Creativen har et spesielt design men jeg syntes det er über fett, men har ikke peil på når den kommer eller hvilken kvalitet den vil ha på skjermen, men tror det blir bra hvis du ser på de andre spillerne fra Creative.

Lenke til kommentar

At noen journalister finner ut at X5 suger sier mer om dem en spilleren. Selv har jeg X5L som jeg er strålende fornøyd med. Grunner til dette:

 

-Spiller blant annet av FLAC og Ogg i tillegg til WMA og Mp3 (WAV og ASF også)

-Har godt batterikapasitet

-Har strålende lydkvalitet

 

X5 har identiske egenskaper men mindre batterikapasitet. Jeg foreslår at du går for X5L om du først flesker til. At den er en anelse tykkere veies mer enn opp for batteritiden.

 

Les forøvrig her og og her (finn aktuelle mp3-spiller i reviews menyen) eller mer info på forumet.

Lenke til kommentar

Det er fordeler og ulemper med alle spillere.

 

Som Zatôitchi sier har den meget bra lydkvalitet (men få deg bedre hodetelefoner), og det er vel ikke mange som slår den der. Den spiller mange formater og du slipper programvare for å overføre. Solid chassis, så det skal mye til for å få riper.

 

En negativ ting er at du må bruke en ekstra subpack for å lade og overføre filer (men de er ganske billige om du skulle miste den, eller ha en ekstra på hytta). Du kan også kjøpe til en dokkingstasjon.

 

Noen få medier slakter spilleren, noen synes den er bra. På forbruker.no får den kraftig trekk på utseende, de sier den er stygg. Dette er smak og behag, de fleste jeg har hørt fra synes den er lekker.

 

I Sverige finnes det et gadgets magasin som heter M3. De har testet en del mp3-spillere opp gjennom årene, og høyeste karakter de har gitt er 8 av 10. iAUDIO X5 fikk 9 !

 

Synes også at omtalen som Zatôitchi refererer til (skrevet av asad) er meget bra skrevet. Den får fram positive og negative ting.

 

Jeg har ikke mye erfaring med andre spillere, men føler meg sikker på at du vil bli fornøyd med en iAUDIO X5.

 

Mvh

Einar

www.vostok.no

Lenke til kommentar

Jeg har koss porta pro, regner med at de er bra nok.

 

Har det ikke kommet en firmware oppdatering som gjør at man kan bruke usb porten på siden for overføring av filer?

 

En ting jeg synes er ganske dumt med x5 er at den ikke har tv utgang, for jeg kunne hatt bruk for å vise bilder og kanskje videoer på TVen.

Lenke til kommentar
Har du sett på BT sin test eller? Den søg...

5296153[/snapback]

 

Hvor er den? Jeg vet ikke hva BT er, prøvde å søke og da fant jeg masse forskjellig, men ingen test. Jeg har foresten lest ganske bra tilbakemeldinger på den flere andre steder, så at den suger tror jeg ikke noe på.

5297846[/snapback]

Testen søg.

 

iAudio er sikkert en bra flashbasert spiller, men at de tre beste i testen til BT (Bergens Tidende) var flashbaserte med maksimum minne på én gb er merkelig.

 

(iAudio var altså testens vinner, men testen var så dårlig at den ikke bør tas til vurdering ved kjøp)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for at det kan komme tv-utgang til iaudio X5? Som en ekstra boks man kobler til dock-utgangen eller noe sånt. Eller er dette umulig? Dette er den største grunnen til at jeg tviler på å ønske meg denne spilleren.

 

Et spørsmål til. Kan Canon Ixus 700 kobles til iAudio X5 med USB hosten? Den står ikke i listen fra Cowon på siden dems, men når jeg kobler kameraet til pcen kommer den opp i utforsker, så det burde vel funke.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Eg kjøpte meg en X5 for en liten stund siden, liker den svært godt og den var enklere å bruke en den flere tester hadde påstått, lyden er upåklagelig og eg like designet meget godt.

 

De kunne spart seg for den Color Sound logoen på venstrasida av skjermen da men :p

5320301[/snapback]

 

 

Enig - men den er jo ikke så prangende så det går jo ann å ikke se på den :p

 

Forresten: er det flere som syntes det var shit-vanskelig å få en glatt flate uten bobler når man tar på beskyttelses-plasten på skjermen? Den beste løsningen jeg kom fram til fant jeg på iaudiophile-forumet: ta en veldig liten dråpe vann på skjermen og deretter plasser plast-beskyttelsen oppå. Funker greit nok, men er forbedringspotensieal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...