Gå til innhold

Hvilken tv-spenningsserie er best?


Hvilken tv-spenningsserie er best?  

357 stemmer

  1. 1. Hvilken tv-spenningsserie er best?

    • Lost
      99
    • Desperate Housewives
      9
    • CSI
      12
    • CSI New York
      2
    • CSI Miami
      5
    • Smallville
      7
    • Prison Break
      108
    • Veronica Mars
      7
    • 24
      56
    • Alias
      5
    • NYPD Blue
      3
    • Six Feet Under
      2
    • The 4400
      4
    • Rome
      3
    • The Shield
      7
    • Sopranos
      14
    • Las Vegas
      0
    • Battlestar Galactica
      9
    • Stargate Atlantis
      5


Anbefalte innlegg

På tide med en liten undersøkelse for å se hvilken tv-serie innen kategorien "spenning" som er mest populær her inne. Kategorien kan innebefatte litt av hvert, både drama, sci-fi, action, barnekidnappere, sinte fransk dame osv Det vikige er at serien har mysterier og kan få pulsen til å øke i kritiske øyeblikk. ;)

Det er også et kriterium at tv serien fortsatt "lever", dvs at den ikke er ferdig eller kansellert.

 

Savner du en tv serie så ta kontakt på pm eller nevn det her i tråden så legges de til fortløpende. Ellers kan man her ta en liten diskusjon rundt hvilken serie som er mest spennende og hva man syntes om seriene. Men husk at flere av seriene har sine egne tråde som ener seg bedre til spesifikk diskusjon.

 

Kandidatene, med min personlige mening:

 

Lost: Ta et fly ute av kurs, brekk det i tre og la de som overleve kræsjet havne på en øde øy med mystiske beboere man sjeldent ser, usynlige monster, isbjørner m.m, for ikke å nevne at de overlevende generelt sett har komplekser i sine liv som kvalifiserer til seriøs psykologhjelp, så får du tv-serien "Lost". Veldig bra skuespillere og responsen på tv-serien har man vel ikke sett siden "X-Files" og "Twin Peaks".

 

Desperate Housewives: Handler om ett "fredelig" nabolag hvor de noen av beboerene mildt sagt er noen frustrerte merkelige kvinner med et lass av komplekser. "Hvordan kan dette være spennende?" kan du kanskje spørre? Vel, når en nabo tar selvmord under mystiske omstendigheter, en ny nabo bedriver etterforskning av de frustrerte fruene og andre finurlige ting hender, så blir det spennende skal du se. Bare det å vente på hva Bree Vandercamp finner på er spenning i seg selv ;)

 

CSI: Tar for seg en de som foretar de tekniske underøkelsene ved kriminelle handlinger. Ble utrolig populær i statene. Habile skuespillere veileder oss gjennom møysommelig etterforskning for å finne ukens skurk. Hva skal man med Sherlock Holmes når man har CSI?

 

CSI Miami: Det samme som CSI, en spin off, men foregår i en annen del av landet. David Caruso gjør her comeback etter at han følte seg for stor for tv-serien NYPD Blue hvor han fikk sitt gjennombrudd og forlot den serien etter første sesong. Han var ikke så stor allikevel og er nå tilbake med mindre lønn en stjernen i NYPD Blue.

 

CSI New York: Det samme som de to overnevnte, men nå finner det sted i New York. Gary Sinise er stjernen her, mannen som er kjent for å spille annenfiolin for Tom Hanks i sine stjernefilmer "Forrest Gump" og "Apollo 13"

 

Smallville: Omhandler ungdomstiden til mannen som kan hoppe over høye bygninger, fly fortere enn en kule, løpe nesten like fort som "The Flash", sterkere enn stål og som ikke minst kan se hvilket undertøy jentene har på seg. Spenningen blir litt sabotert av at vi vet alle hva som skjer med Supermann, men med far og sønn Luthor, glimrende spilt av John Glover og Michael Rosenbaum har serien sine gode høydepunkt. Nå som James Marsters(Spike fra "Angel" og "Buffy" ) er blitt involvert(kanskje han blir fast inventar), så har sesong 5 tatt et bra steg i riktig retning etter den heller famøse sesong 4.

 

Priosn Break: Årets nykommer, for min del. Ta en fyr som er et ingeniørgeni som sørger for å komme i fengsel fordi han ønsker å rømme fengsel, ja så blir det faktisk spennendes. Spesielt når det involverer å få ut broren, som skal henrettes innen få dager og som er der pga noe som ser ut til å være et storstilt komplott. Her sitter man på kanten av stolen gjennom store deler av episodene. Det kan høres drøyt ut å ha 22 episoder om en flukt, men det fungerer ypperlig så langt. Petter Stormare (Abruzzi) og Robert Knepper (T-Bag) gjør en fenomenal innsats, spesielt førstnevnte.

 

Veronica Mars: Her tar man en utrolig søt jente som går på skolen og lager en ganske spennendes serie. Er en liten "rip off" av karakteren "Chloe" fra Smallville, men men. Det fungerer bra og er til tider ganske spennendes, selv om enkelte mysterier blir litt banale og enkel til tider. Søtere jente enn Kristen Bell som spiller Veronica skal man lete lenge etter :whistle:

 

24: Tv serien tok de fleste med storm. Superagent Jack Bauer i CTU redder verden fra terrorister, som av en eller annen grunn altid skal gjøre dette i byen Jack jobber i, alt i løpet av 24 timer. Hver episode tilsvarer en time og det er temmelig spennendes til tider. Dog blir man kanskje litt lei av at samme konseptet brukes for hver sesong. Trenger man virkelig ha slemme araber terrorister i hver sesong? Sesong 5 kommer til våren, og ryktene vil ha det til at også her vil terrorister spille en vesentlig rolle. Kiefer Sutherland gjør en meget god jobb som Jack Bauer i denne serien.

 

Alias: Serien som ble skapt av samme menn som laget Lost. Superduper agent Sydney redder også verden. Her har man satt all slags intriger og konspirasjoner i verks for å skape spenning. Første sesong er noe av det mest spennendes jeg har sett, dessverre ble serien markant dårligere for hver sesong siden. Er i sin 5. og siste sesong, og det er vel like greit.

 

NYPD Blue: Denne tv-serien har vært her siden flere brukere her på forumet gikk i bleier. Handler om hverdagslige hendelser for "New York's finest." Ser aldri ut som om denne serien vil dø ut.

 

Edit: Jeg stemte for ordens skyld Lost.

 

Flere undersøkelser finner du her

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine favoritter for tida er Lost, Prison Break og Veronica Mars. Det er ikkje lett å velge den eine forann den andre.

 

Lost har klart å holde på spenninga så langt. Sjølv om det ikkje hadde skada med litt meir framgang. Serien er ikkje like spennande i sesong 2 som i den første, men framleis er det absoulutt ein serie som er verdt å følge med på.

 

Prison Break har virkeleg imponert så langt. Stort sett alle episodene er spennande. Personleg så hadde eg likt det betre om dette var ein mini-serie. Dette ville økt spenninga ein del.

 

Veronica Mars er og ein veldig god serie. Sesong 1 var veldig bra, og sesong 2 fortsetter der sesong 1 slapp. Kvar episode har ein sak, i tillegg til at hovudhistoria går framover. Dette fungerer stort sett ganske bra.

 

Vist eg må velge ein serie, så trur eg at Veronica Mars vinner med ein 1000 dels poeng. Men alt i alt er dette veldig gode serier.

 

 

 

Eg er og spent på å sjå korleis sesong 5 av 24 vil bli. Eg likte dei første sesongane, men sesong 4 var dårleg. Så eg håper bare at dei klarer å finne på noko nytt som kan bringe spenninga tilbake til denne serien.

Lenke til kommentar
Hmmm.

 

Twin Peaks

X-Files

Nowhere Man

5237830[/snapback]

 

Veldig bra serier, men dessverre er de sluttet å produsere de alle sammen, så de faller utenfor kriterium som er satt(så mye hjelp var det i meg...:whistle: ). Men har du noen serier som forstatt tuter og går(og for all del, behøver ikke være amerikanske), så kom med de :)

Lenke til kommentar
Vel, to av CSI'ene går vel ikke lengre.

 

Synes uansett Twin Peaks og Nowhere Man bør være med da begge to er aktuelle med DVD-utgivelser i disse dager (desember og litt utpå nyåret).

 

Et program som går nå: Six feet under.

 

:)

5237850[/snapback]

 

CSI lever i beste velgående, ihvertfall ifølge tvtome.com (returning series). Legger til Six Feet Under

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...