Gå til innhold

Over 200 Xbox-spill på 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil alle bli emulert med støtte for 720p og FSAA? Sikker på at jeg leste det en plass!

5151748[/snapback]

Ja, i Q&A som ligger på xbox siden så sier de det at alle Xbox (1) spill vil kunne bli skalert opp til 720 p og 1080 i, og vil også dra nytte av 4 x Anti-Aliasing som ligger i 360'en. Spillene vil se mye mye bedre ut enn du noen gang har sett de før ihvertfall.

Lenke til kommentar
Kvifor lagde dei ikkje 360 sånn at den er bakoverkompatibel med alle Xbox-spel?

5152109[/snapback]

Fordi det ville kreve ett av to: enten at de la en hel xbox inn i en 360 i tillegg til den nye maskinvaren, eller at den nye maskinvaren var 100% kompatibel med den gamle. Første alternativ her ville ført til en dyrere og større 360, mens det siste alternativet legger harde begrensninger på systemdesignerne. Microsoft har altså ikke ønsket noen av disse ulempene.

 

Hva angår listen, så håper jeg Panzer Dragoon Orta og Jet Set Radio Future dukker opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Kvifor lagde dei ikkje 360 sånn at den er bakoverkompatibel med alle Xbox-spel?

5152109[/snapback]

 

Fordi nVIDIA leverte grafikkbrikken til Xbox. Og ATI står grafikkbrikken til Xbox 360. Det vil si for at Xbox 360 skulle ha en slik brikke som emulerer til gamle Xbox spill, måtte Microsoft betale en liten sum til nVIDIA for hver konsoll som blir produsert.

 

Håper dette forklarte svaret ditt :D

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar
Er det mulig å håpe på at Forza får seg et dytt med tanke på frames også?

Forza i 60frames ville vært en fryd for øyet...

5152112[/snapback]

 

Veldig lite sannsynlig. Kanskje høyere oppløsning.

 

Folkens, ikke glem at for at disse spillene skal virke så må dere logge inn på Xbox live så man kan laste ned patcher for spillene. Kun patcher for 2-3 spill som ligger klare på harddisken som følger med.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Er det mulig å håpe på at Forza får seg et dytt med tanke på frames også?

Forza i 60frames ville vært en fryd for øyet...

5152112[/snapback]

 

Veldig lite sannsynlig. Kanskje høyere oppløsning.

 

Folkens, ikke glem at for at disse spillene skal virke så må dere logge inn på Xbox live så man kan laste ned patcher for spillene. Kun patcher for 2-3 spill som ligger klare på harddisken som følger med.

5153568[/snapback]

Du sier kanskje høyere oppløsning, og du får det til å høres ut som å få spille de gamle spillene er vanskelig. Det virker som du prøver å få det til å høres så tungvindt ut. Jeg klipper ut litt fra et intervju med Todd Holmdahl (visepresident i Xbox gruppen):

 

Xbox.com: How is your backward compatibility solution going to work?

 

Todd: As you’ve heard from us before, backward compatibility on Xbox 360 is done through software. Now that we’ve solved the technical challenge and the emulator is working, we’re certifying each original Xbox title by hand to run on Xbox 360.

 

What I’m really proud to tell you and your readers is that it’s easy to get the emulation software, and it’s free. We’ll give gamers a choice—you can get the latest software updates from Xbox Live, burn a CD from xbox.com or sign up on Xbox.com for a CD that can be delivered to your home at a nominal shipping and handling fee. Once you get the CD, put it in your Xbox 360 and you’re ready to go.

Som dere ser, flere muligheter enn den ene Fedorov prøver å få oss til å tro det er.

 

Xbox.com: Will there be any benefits to playing original Xbox games on my Xbox 360 console?

 

Todd: Absolutely. One of the great things about gaming on Xbox 360 is the satisfaction of knowing that every game will be playable in high definition. We are now proud to reveal that this extends to the original Xbox games as well. Every original Xbox game will be upscaled to 720p and 1080i, and will take advantage of Xbox 360’s anti-aliasing capabilities, delivering a picture that is clearer and crisper than anything available on Xbox

Ikke bare "kanskje høyere oppløsning". Alle Xbox (1) spill vil kunne skaleres opp til 720p og 1080i, OG dra nytte av anit-aliasingen til Xbox 360.

Lenke til kommentar

Jepp. Hvis dette går så smertefritt som jeg håper, så er det en rimelig heftig prestasjon fra Microsofts side. Spesielt hvis vi faktisk får inn de viktige titlene som gjenstår på listen over kompatible spill. Jeg mener, har noen egentlig gjort dette før? Nei. Gamle spill, men i bedre visuell kvalitet? Ja takk.

Lenke til kommentar
Jepp. Hvis dette går så smertefritt som jeg håper, så er det en rimelig heftig prestasjon fra Microsofts side. Spesielt hvis vi faktisk får inn de viktige titlene som gjenstår på listen over kompatible spill. Jeg mener, har noen egentlig gjort dette før? Nei. Gamle spill, men i bedre visuell kvalitet? Ja takk.

5157035[/snapback]

 

Jo Sony med PS2. Er en option i hardware for å glatte ut teksturer på PS1 spill. Gjorde ganske stor forskjell faktisk.

Lenke til kommentar
Jepp. Hvis dette går så smertefritt som jeg håper, så er det en rimelig heftig prestasjon fra Microsofts side. Spesielt hvis vi faktisk får inn de viktige titlene som gjenstår på listen over kompatible spill. Jeg mener, har noen egentlig gjort dette før? Nei. Gamle spill, men i bedre visuell kvalitet? Ja takk.

5157035[/snapback]

 

Jo Sony med PS2. Er en option i hardware for å glatte ut teksturer på PS1 spill. Gjorde ganske stor forskjell faktisk.

5160524[/snapback]

Det gjorde faktisk null forskjell. Spillene så rett og slett ikke bedre ut i det hele tatt, teksturene så mer tåkete ut.

 

Her snakker vi om 720p og 1080i, og det som egentlig vil få mest å si for disse gamle spillene... 4xAnti-Aliasing!

 

Så nei....dette har vi ikke sett før.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...