Gå til innhold

Creative Live! Motion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jim er jo blitt en liten kult-figur, ihvertfall for min del. Kan liksom ikke se for meg å lese web-cam reviews uten Jim!

 

At Jim alltid poserer i liknende stillinger og under liknende (eksakte) forhold, hjelper jo også!!

 

Jim har vel nesten blitt som et "varemerke" for HW's webcam tester, et meget smart trekk fra Jan Frode Haugseth!!

 

Go Jim!! :D

Lenke til kommentar
Var det en video hvor den automatiske "følg etter bevegelser" funksjonen ble testet eller var det bare jeg som ikke fant det?

Det er vel den eneste grunnen til å kjøpe dette kameraet over et "vanlig" webkamera?

5085476[/snapback]

 

Det er ikke noe automatisk følg-etter-bevegelser-funksjon. Dessverre. Dette er grunnen til at denne ikke ble testet.

 

Men dette kunne nok vært mulig å utvikle med Live!Motion hvis Creative slapp verktøy for å "trene" kameraet til å følge etter spesielle farger/mønster.

Lenke til kommentar
Motoren kan styres manuelt i fra den medfølgende programvaren, eller kameraet kan settes i en automatisk "face-tracking"-modus, hvor kameraet følger dine bevegelser omkring.

 

Det er ikke noe automatisk følg-etter-bevegelser-funksjon

Huh?

 

hvis Creative slapp verktøy

Hahaha, Creative brukervennlig/ikke brukerfientlig? :mrgreen:

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Huh?

 

Det er derimot facetracking, som altså fungerte dårlig. Dette er kjedelig å lage en video om, kameraet bruker gjerne noen minutter på å bevege seg helt til periferien av synsfeltet.

 

Kameraet følger imidlertid ikke etter bevegelser, og det snur seg dessverre heller ikke når nye folk kommer inn i synsfeltet - noe som hadde vært skikkelig tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...