Gå til innhold

Musmatter - ikke bare for spillere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En faktor å huske på, er også at de to svarte glass/stål-platene ikke fungerer med annet enn de mest topp-spesifiserte musene.

 

Dette stiller jeg meg litt tvilende til. Jeg tror det er Dual Optical spesielt, og ikke eldre mus generelt, som har problemer med glass og stål.

 

Ellers en fin test. Corepad Eyepad frister, men jeg er ganske fornøyd med Clas-matta med "pupp". ;)

Lenke til kommentar

Grei test, selvom jeg har minimal interesse i emne.

Derimot har jeg litt kritikk:

 

Er påkostede musmatter bare for spillere, eller kan flere med fordel gjøre nytte av dem?

Svært lite i testen som ikke var opp mot spillere, syns jeg.

Greit, det var fokus på komfort, men hvis en skal teste musmatter opp mot forskjellige subjektive kriterier, som komfort og brukserfaring, bør en ha et variert testpanel. Hva syns de som driver tungt med: grafisk design, rent kontor arbeid, spilling, gamle far som leser mail og db.no ... osv.

 

Det er kanskje vanskelig å få til, men jeg mener da at testen hadde blitt mye mer relevant. Bare tenk på den hjelpen HW leserne kan gi til sin mor/far/slektning med dårlig mushånd: "bytt til *** du, mye bedre til ditt PC-bruk."

 

Ellers som sagt, bra test.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd noen av de metall og glass-mattene men synes det er rart at de er ubehagelige i forhold til tekstilmatter, som jeg synes er det klart verste pga grusomt høy friksjon og alt for myke. Tror plast er best, passe hardt og føles ikke kaldt.

 

Kan anbefale Thermaltake Gammapad til all slags bruk: http://www.thermaltake.com/accessories/mou...256gammaPad.htm

Litt mindre enn ekstremgamer-matter, bra presisjon og lav friksjon og passe hard, meget behagelig og sitter meget bra mot bordplata. Lys er et lite pluss også. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes at HW.no kunne gjort det bedre enn å simulere lang tids bruk ved å sette tastaturet på matta. "TV2 Hjelper Deg" har jo stadig vekk tester av klær/tekstiler og andre overflater. De bruker en eler annen stadardisert test regner jeg med. Hvorfor kan ikke noe lignende gjøres med musematter som med regntøy?

Lenke til kommentar
En faktor å huske på, er også at de to svarte glass/stål-platene ikke fungerer med annet enn de mest topp-spesifiserte musene.

 

Dette stiller jeg meg litt tvilende til. Jeg tror det er Dual Optical spesielt, og ikke eldre mus generelt, som har problemer med glass og stål.

merkelig..... sitter med en mange år gammel Logitech Dual Optical og Icemat Black 2nd Edition.

 

har ikke hatt noen problemer med denne kombinasjonen.

Lenke til kommentar

Icemat er heslig, ekke bare glid som spiller inn når det kommer til hvor bra en musematte er.

 

-Du må vaske den med en våt fille minst 4 ganger dagen

-Du har 0 friksjon

-Den blir kjølig og kald å holde hånda på

-Den er høy og er vond å holde hånda på over lenger tid

-Blir skitten fortere enn du kan si støvmagnet

-Veldig vanskelig å bruke den når den er skitten

 

+Ser bra ut

+Bra glid

Lenke til kommentar

Riper i Icemat? Jøss, min har ikke en ripe på 1.5år. Har blitt hardt brukt og jeg er ikke forsiktig. (drept to mus og 2 keyboard i mellomtiden)

Vil på stå at icemat er helt rå på alt bortsett fra:

Blir lett skitten

er litt høy/hard kant.

 

Savner også func1030 i testen, den er meget bra, synd at den har bare så kort levetid.

Lenke til kommentar
Litt godt gjort å droppe Steelpad S&S +func 1030 i en slik test.. pluss en rekke andre prisvinnende musematter...

Jeg vil tro det er vanskelig å lage én samletest med alle musematter som har fått gode skussmål i andre kåringer. Hvis man tar en titt på utvalget som finnes så ville det blitt en vanvittig omfattende test.

 

Vil oppfordre alle om å legge inn sine erfaringer med musematter (og annet datautstyr) i Hardware.no sin prisguide slik at andre kan dra nytte av erfaringene når de skal handle neste gang.

Musematter finner dere her:

https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=57

 

Det er også mulig å vise en oversikt over de produktene som har fått best karakter. Dette gjør man ved å klikke på linken "Musematter" i navigasjonsmenyen (den med "Prisguide > Eksterne komponenter > Musematter"), og deretter velger "Best likte produkter":

https://prisguiden.no/vis_best_likt...r.php?cat_id=57

 

Her kommer både Q-PAD Gamer XXXL (4,0mm) og Fatal1ty Fatal1ty Pad bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...