Gå til innhold

Nye DVD-brennere fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper denne blir like bra som de gamle Sony'ene, de har mista litt annerkjennelse med disse rebadga Lite-On'ene. Men uansett, 4x DVD-R DL er ikke akkurat raskt, gamle Pioneer 109 klarer 6x, og den nye Pioneer DVR-110D klarer 8x på både +R DL og -R DL, på RW samme som Sony'n (8x +RW, begynner å bli kult da). Kanskje jeg får 110'ern min idag, da blir det julaften.

Lenke til kommentar
Når blir plater med doble lag billige?

lurer også på dette, det er den viktigste årsaken til at jeg ikke har byttet ut NEC 1300Aen enda. Ikke noe poeng i å skifte ut en grei brenner for å få dual-layer så lenge platene koster like mye som de gjør i dag... dvs jeg kunne godt tenkt meg 16x DVD+/-R og 8x RW brenning, så det er mulig jeg vil vurdere denne eller en liknende... og da er det forsåvidt greit at den er så rask som mulig på DL brenning også.

 

Kan en av årsakene være at plateprodusentene heller vil satse på blue-ray eller DVD-HD?

Lenke til kommentar
Dual layer blir billige når nok folk kjøper dem slik at produsentene lager flere av dem, så det er bare sette igang og sponse industrien i starten  :roll:

tror jeg overlater det til andre :) Føler jeg har vært med å sponse nok "standarder" igang etterhvert, så nå er det noen andres tur. Må vel si at jeg også venter litt på blue-ray evnt DVD-HD, 8 GB er egentlig for liten oppgradering fra 4,7 til at jeg gidder...

 

edit: HD-DVD er det vel det heter :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Mad_arab: Jeg glemte å si det i sted, men jeg stusset også på prisen:

Veiledende priser er henholdsvis 100 og 150 amerikanske dollar.

Altså rundt 650kr + moms ++ = ca 900kr for den interne modellen og rundt 1400kr for den eksterne. Dette priser seg laaaangt ut for min del. (Jeg har andre og langt mer spennede ting å bruke differansen på 500kr på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...