Gå til innhold

Den store One Piece manga tråden!


Anbefalte innlegg

Her skal det bli diskutert KUN om det som har skjedd i de bøkene som kommer ut i Norge hver måned, så dere som ser animen eller laster ned mangaen får lage deres egen tråd :)

 

Har lest begge bøkene som har kommet ut nå, og syns det er dritbra. Litt morsomt og typisk manga at det er litt blanding mellom nåtid og fortid :p

 

Men hva tror dere? Kommer det kun til å bli Ruffy, Zorro og Nami som reiser rundt eller kommer Ruffy til å få samle seg en stor sjørøver bande? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk også første One piece i pondus nr 8, uten å tenke for mye på det.

Men etter å ha lest den må jeg vite hva som skjer videre.

Er vel stygt redd for at jeg må ha alle bøken som kommer.

Er halvveis gjennom bok nr 2 nå, og prøver å fordele litt utover flere dager.

 

Det er helt nytt for meg å lese en tegneserie som er en lang historie som hele tiden fortsetter i neste bok, men må si jeg liker konseptet.

Faen så bra salgstriks å gi ut den første boka gratis gjennom et så populært blad som Pondus.

 

Pirater og sjørøveri har alltid vært spennende syns jeg =)

Lenke til kommentar

Ja, jeg ble helt hekta etter første bok:P

 

Men sånn er det vanligvis med meg og japansk tegneserie...

 

DragonBall bok 1 var jo med i et Pondus i fjor vinter, og det første som skjedde meg etter å ha lest bok 1, var at jeg ble veldig utålmodig og lasta ned de 40 første episodene:P

Nå har jeg alle fra DragonBall, nesten alle fra DragonBall Z, og ikke så alt for mange i DragonBall Z-GT, men nok OT...

 

One Piece er genialt! :D

 

Pirater og manga, woohoo! :D

Lenke til kommentar
Kan dere forklare litt hva det handler om også eller? :)

One Piece er navnet på den største sjørøverskatten som noen gang har blitt funnet. One Piece er også navnet på manga-serien om de desperate og blodtørstige piratene som er på jakt etter skatten.

 

Vår helt, Monkey D. Ruffy, er en gutt som selv drømmer om å bli pirat. Gjennom å spise "djevel frukten" har han fått en kropp som er like elastiskt som gummi, men samtidig har han mistet evnen til å svømme - et stort problem for en sjørøver

 

Tatt fra bok nr1

Lenke til kommentar

One Piece... :dribble::love:

Nå skal ikke jeg komme her å si att One Piece er verdens beste manga serie, men i mine øyne er den absolutt det.

 

Har såvidt lest Dragon Ball, også har jeg noen tilfeldige bøker om Ranma1/2, som er ålreit, men One Piece, oi, oi, oi, det er jo rett og slett fantastisk fordi:

1: Genialt tema(pirater)

2: Det er på sett og vis fantasy, det vil si att alt er mulig

3: Usedvanelig bra tegnet og skrevet

 

Jeg har foresten tegnet Monkey D. Ruffy(som liten), båtsmannen og Helmeppo, ha, ha Helmeppo er bra teit. Jeg skal se om jeg kan legge inn bildene.

Edit: Jeg har også en bil på Forza med One Piece logoen.

 

Min nåværende favoritt person er "båtsmannen", det er fordi det rett og slett er sinnsykt kult når han meier ned 4-5 fjell røvere i ett slag :thumbs:

Endret av Godspeed@
Lenke til kommentar
Her skal det bli diskutert KUN om det som har skjedd i de bøkene som kommer ut i Norge hver måned, så dere som ser animen eller laster ned mangaen får lage deres egen tråd :)

 

Har lest begge bøkene som har kommet ut nå, og syns det er dritbra. Litt morsomt og typisk manga at det er litt blanding mellom nåtid og fortid :p

 

Men hva tror dere? Kommer det kun til å bli Ruffy, Zorro og Nami som reiser rundt eller kommer Ruffy til å få samle seg en stor sjørøver bande? :)

Jeg så ett bilde i Tommy&Tiger'n og der var Ruffy, Nami, Lorenor/Rorona/Rorena Zorro og to andre, en med lang nese og en kledd i svart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...