Gå til innhold

EA blir ny distributør for Valve (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er verdt å merke seg en vesentlig forskjell på distributør (som EA her blir) og utgiver.

 

En distributør har ingen verdens ting med innholdet i et spill å gjøre, og kan heller ikke påvirke dette på noen måte. Deres eneste oppgave er å få spillet ut i så mange butikker som mulig, og gjerne også markedsføre spillene.

 

En utgiver (publisher) eier derimot rettighetene til spillet, og er i mye større grad med på å forme innholdet, bestemme lanseringsdatoer, markedsføre spillet osv.

Lenke til kommentar
jippi, da får vi fremskynda spill fulle av bugs fordi EA vil ha penger så fort som mulig... way to go

 

Jeg kan legge til at EA stort sett utsetter spill og ikke fremskynder dem, for aa unngaa for mange bugs. naar bugs blir opptaget vel og merke :) Vanskelig aa lage spill med en saa hoy standard uten en bug eller to :)

Lenke til kommentar
[iC,19/07/2005 : 13:50] Lurer på om Valve har gått i fella nå, eller om kanskje de er en for stor fisk for at EA skal ha sjansen til å få svelget.

Forstår ikke poenget ditt. Kan du utdype hvilken felle du snakker om? Du har lest det som står i artikkelen, og det jeg har skrevet lenger opp i tråden?

Lenke til kommentar
[iC' date=19/07/2005 : 13:50] Lurer på om Valve har gått i fella nå, eller om kanskje de er en for stor fisk for at EA skal ha sjansen til å få svelget. :hmm:

 

EDIT: Ble veeeldig snodig formulert der, men dere forstår vel poenget mitt?

Tenkte den tanken jeg å. EA starter som distributør for valve, så sniker snoken seg lengre opp på stigen til den har slukt Valve. Og vi sitter igjen med elendige, buggete spill, en wannabe Half-Life klone som oser dritt. Som Generals.

Lenke til kommentar
[iC,19/07/2005 : 13:50] Lurer på om Valve har gått i fella nå, eller om kanskje de er en for stor fisk for at EA skal ha sjansen til å få svelget.

Forstår ikke poenget ditt. Kan du utdype hvilken felle du snakker om? Du har lest det som står i artikkelen, og det jeg har skrevet lenger opp i tråden?

Jeg baserer mitt utsagn på overskriften alene: "EA blir distributør for Valve".

 

Det jeg mener er at jeg lurer på om EA vil komme til å presse Valve.

Sette deadlines ("spillet skal ut DA, ferdig eller ikke"), kreve så så mye av de inkommende pengesummene som spillet tjener (jeg har hørt at EA er noen blodsugere når det kommer til det), eventuelt andre ting.

 

Det er det jeg mener med "felle". EA gjør ofte slike ting med de mindre utviklerne, de får liksom alltid viljen sin. De driter i om spillene er gode eller ferdige før de kommer, bare de kommer til når DE selv vil ha det til å komme.

Men nå er jo Valve en såpass stor "fisk" at jeg også lurer på om kanskje ikke EA får til å presse noe spesielt ut av dem.

 

Forsto du litt mer nå?

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at Valve selv ikke har vært så flinke til å slippe ferdige spill denne gangen... CS:S får fremdeles store oppgraderinger. Hmm, HL2 var vel kanskje så godt som feilfritt, men kom først uten deathmatch.

 

GOTY-versjonen ser ut som et dirkete ynkelig tilbud. DoD:S, Aftermath og "Valve back catalog" burde ha vært med. Nå er det vel faktisk bare det samme som før med nytt navn, for HL2DM er vel tilgjengelig for alle via Steam allerede?

Lenke til kommentar

Og da må jeg få gjennta som TST har sagt lenger opp i tråden. Det er forskjell på en utgiver og distrubatør. I de eksemplene dere brukere nevner, med at EA presser utviklerne til å gi ut spill halvferdige er EA utgiver. I dette tilfellet er de bare distrubatør. Dette vil som TST sa bare si at de skal få flest mulig butikker til å selge spillet, eventuelt å markedsføre det om det er av interesse.

 

Sånn sett forstår jeg ikke hva dere er så bekymret for. Spill EA gir ut selger bare på grunn av navnet deres, dette vil såklart Valve utnytte til sin fordel. Hele bransjen handler om å tjene penger. Slik vil det forbli. Det er ikke en utgiver/utvikler som ikke lager spill for å tjene penger på dem.

Lenke til kommentar

etter min mening så er dette ingenting annet enn en katastrofe.

EA er en kreftsvulst i dagens spillverden, deres oppdrag er å spy ut så mange titler som overhodet mulig på kortest mulig tid, 1-2 patcher for så å gå videre til neste tittel.

 

selvfølgelig har de da skapt underholdende spill, men mtp hvor mange titler de spyr ut så skal det jo mye til for ikke å snuble borti disse unntakene.

innen jeg fyller 25 så er det nok the sims 4 lansert, samt 49 ekspansjoner.

 

EA , etter min mening, er alt som er galt med dagens spillverden, en gjeng som kun tenker dollartegn.

det at valve nå går over til EA som distributør synes jeg er en forferdelig nyhet, selv om dette muligens ikke vil påvirke spillene fra valve så er det fortsatt forferdelig, rett og slett fordi dette er en kjempe"signering" for EA.

Endret av Syfer
Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at Valve selv ikke har vært så flinke til å slippe ferdige spill denne gangen... CS:S får fremdeles store oppgraderinger. Hmm, HL2 var vel kanskje så godt som feilfritt, men kom først uten deathmatch.

 

GOTY-versjonen ser ut som et dirkete ynkelig tilbud. DoD:S, Aftermath og "Valve back catalog" burde ha vært med. Nå er det vel faktisk bare det samme som før med nytt navn, for HL2DM er vel tilgjengelig for alle via Steam allerede?

Altså, CSS er en MODIFIKASJON. Grunnen til at spillet oppgraderes enda er ikke fordi de ikke klarte å lage det bra nok til release.

 

De slapp ut CSS tidlig for at folk skulle få den glede av å spille det.

CSS vil i mange år fremover nå oppgraderes, akkurat sånn som ALLE andre modifikasjoner (inkl. gamle CS, som brukte over 5 år på å bli "ferdig").

 

EDIT: Orresnei: Joda, jeg forstår det. Men topic var jo først "EA blir utgiver for Valve", så da hadde jo ikke jeg (og flere andre) helt feil heller da. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...