Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur han skjønte det. =P

 

2 basstrommer skal visstnok vere bedre å spele fort på fordi du slepp å vente på at skinnet skal slå tilbake før du kan ta nytt anslag. Det låter òg forskjellig, og ser unektelig mykje kulare ut. =D

 

Edit: Eg er ikkje trommis, dette er kun ting eg har hørt fra ein trommiskompis av meg.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Å ha to basstrommer betyr at du har to basstrommer med en pedal på hver. Å ha dobbelpedal betyr at du har to pedaler på samme basstromme.

Ja, jeg visste det :p

 

Det jeg også tenkte Satrucci_

Noen som har tre/fire også, har sett Portnoy bruke det.

Er det forskjellige 'lyder' på dem da eller?

Lenke til kommentar

Det du sikter til Satrucci er Heel up & down teknikken.. Det er ikke en pedal fremme og bake det er bare at viss du har korte føtter, eller lange pedaler så tar du gjerne opp å ned på en måte.. Vanskelig og forklare men du gjør det på en pedal.. Dette går fort ja når du får det til seff, men øver du mye så går det like fett med bare en heel down teknikk for eksempel.. Mike portnoy, hvertfall på det settet han bruke på Live at Budokan dvd'en brukte han 2 basstromme av samme størrelse på settet til venstre( han her 2 sett satt sammen) og på den andre sida har han en singel basstromme, er ikke helt sikker på størrelsene men den er med dobbelpedal... Sikkert pga plassmangel... Kan hende jeg tar feil her da, viss får dere bare rette på :p Noe mere dere lurer på? :p

Lenke til kommentar

SirAnderz: Her er sannsynlig pedaltypen Satrucci tenkte på, og ja den finnes og fåes kjøpt (Sonor lager den). Er vel ikke det mest vanligste å bruke, men den fungerer nok bra om man klarer teknikken...

 

GSP_th.gif

Edit: ser ut til at forrige bilde "slutta" å eksistere... :dontgetit:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Om du tenker på dobbelpedal av den typen jeg viste ovenfor så er jeg ikke sikker, vet ikke om mange kjente som bruker den i det hele tatt. Men om du mener vanlig dobbelpedal så er det teknisk sett så godt som umulig å få til ettersom du da må ha 2 pedaler ved siden av hverandre ved hver basstromme, og den stanga som går mellom dobbelpedalene vil da "krasje" i hverandre. Har ikke noen bedre forklaring i grunn, men om man kan få tak i 2 forskjellige dobbelpedaler der den ene stanga er festet høyere på pedalene enn den andre, så kan det kanskje være mulig. Men praktisk sett kan jeg ikke helt skjønne vitsen. En ting er jo at man er avhengig av å lære seg en teknikk der du har hælen på ene pedalen og øverste del av foten på den andre, du må spille med foten skeivt i så fall. Høres mye dummere ut enn å bruke den vanlige metoden, synes jeg. Med god trening klarer de fleste etterhvert å oppnå veldig raske basstrommeslag, hva skal man da med dobbelt opp med basstrommeslag ekstra? Men, det er nå min mening da...

Lenke til kommentar

Ser ikke helt bildet ZprMario, men stemmer det at sonor lager sånne type pedaler.. Helt enig i at viss du skal ha flere basstrommer enn 2 (eller dobbelpedal) så børr det være trommer som er enten stemt på en annerledes måte eller som er mye mindre / større)

 

Men litt off topic, hadde det ikke vært kult med en konkuranse om beste trommis? =)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt bildet ZprMario, men stemmer det at sonor lager sånne type pedaler.. Helt enig i at viss du skal ha flere basstrommer enn 2 (eller dobbelpedal) så børr det være trommer som er enten stemt på en annerledes måte eller som er mye mindre / større)

 

Men litt off topic, hadde det ikke vært kult med en konkuranse om beste trommis? =)

Til off-topicen din :p: Hvordan kan man måle det? Man kan måle RASKESTE trommis, men fart er langt fra alt...

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...