Gå til innhold

Radeon X700 Pro med 512 MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idiotisk.

Enda en ting som er lansert for å lure mannen i gata som selvsagt tror at mer = bedre.

...og det ser jeg hele tida her på jobb. Når jeg snakker med relativt teknisk oppegående personer om skjermkort, virker det som om det eneste de ser og fokuserer på er mengden minne.

Offtiopc:

Hehe, syns det er så artig å snakke med folk som ikke har peiling.

Særlig når de påstår noe som er helt på jordet.

 

1Mb = 1Mbit :dontgetit: den går igjen overalt.

 

Ontopic: Hva er vitsen`?

Lenke til kommentar
Ontopic: Hva er vitsen`?

Enig! Den eneste grunnen er at produsentene skal ha et nytt salgstriks. Det værste er at folk tror at 512MB er noe "hott som kommer og man må ha". For et søppelargument!

 

Folk bør enten satse på bedre ytelse for samme pris (les: mindre og raskere minne) eller samme ytelse for en lavere pris (les: mindre men like raskt minne)

 

Dette blir jo nesten som å anbefale enslige å kjøpe minibuss i stedet for personbil fordi "mer er bedre".

Lenke til kommentar
Idiotisk.

Enda en ting som er lansert for å lure mannen i gata som selvsagt tror at mer = bedre.

...og det ser jeg hele tida her på jobb. Når jeg snakker med relativt teknisk oppegående personer om skjermkort, virker det som om det eneste de ser og fokuserer på er mengden minne.

Kjenner til den der jeg òg. Og resultatet blir noe som et slikt skjermkort, og de tror de har gjort et røverkjøp. :!:

Lenke til kommentar
Står det DDR2 på esken?

Jammen gjør det ikke det ;) (godt lagt merke til :thumbup: )

 

I spesifikasjonen står det riktignok litt bedre presisert:

  • Core Frequency 400/425 MHz (jeg vet ikke hva som er hva her)
  • Memory Size 512MB
  • Memory Type GDDR2
  • Memory Bus 128-bit

Digit-Lifeforteller prisen på kortet:

  • GECUBE RADEON X700 Professional 512MB is to go on sale in May for about $199 (excl. taxes).

Noe som trolig betyr en utsalgspis på ned mot 1700kr her i norge. Til sammenligning koster 256MB-utgaver av X700Pro ned til 1326kr og 128MB-utgaver ned til 1211kr her i norge for tida. Begge disse har 425MHz core og 430MHz GDDR3 ram.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tror motsatt: Hvis alle skjermkortene plutselig utstyres med dobbelt så mye ram så vil produsentene av grafikk-ram få dobbelt så stor etterspørsel etter ram. Høyere etterspørsel = høyere priser. Dette vil igjen gjøre at produsentene av skjermkort får høyere utgifter og må ta seg mer betalt. Kortene blir vel dermed dyrere.

Lenke til kommentar

  •  
  • Core Frequency  400/425 MHz (jeg vet ikke hva som er hva her)
     
  • Memory Size  512MB
     
  • Memory Type  GDDR2
     
  • Memory Bus  128-bit
     

Hva er forskjell på f.eks DDR2 og GDDR2? Hva er G-en? :hmm:

G-en betyr vel "graphics" eller noe sånt. GDDR2 og DDR2 bygger på samme teknologi, men har ulik struktur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...