Gå til innhold

Tokanals lydkort fra Onkyo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt bra for HTPC er vel kortet ikke når det ikke gir ut surround, kun stereo.

 

Men det hadde vært rå bra om man hadde hatt muligheten til å bruke 3 stykker og at driverne hadde delt oppgavene mellom kortene slik at man kunne fått ett skikkelig 5.1 alternativ fra PCen. (kort 1 til front høyre venstre, kort 2 til bak høyre venstre og kort 3 til senter og sub)

Lenke til kommentar

Genialt bare det å slippe møkkete mini jack - phono overganger.. kan endelig bruke en kvalitets kabel direkte fra lydkortet rett i forsterkern :)

 

Det er jo optisk ut .. støtter vel 5.1 passtrough da tipper jeg så du får sendt DD/DTS signal videre til forsterkeren .. så du kan bruke den i htpc'n og kjøre alt, og så bruker du phono utgangene på stereo musikk.

Endret av xB^
Lenke til kommentar
Det er jo optisk ut .. støtter vel 5.1 passtrough da tipper jeg så du får sendt DD/DTS signal videre til forsterkeren.

Ja, skulle til å si det jeg også. Hva klager dere over? Klart du får surround med dette lydkortet.

 

Men hvis dere mener surround som i 5.1 pc-høyttalersett fra Logitech og sånt, så sliter man litt, ja. Men seriøst, hvis du er interessert i dette kortet, er du vel heller ikke interessert i lydanlegg som ikke har optisk inngang... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har bare 2 høytalere og er fan av stereo. Mener ofte det er mye bedre enn alle disse suround alternativene som flagrer rundt, men sliter med å kunne få god lyd fra PC'en. Så kanskje dette blir en slager.

Gleder meg

hehe.. det er da det er kjekt og ha 5ch. Stereo på reciveren sin da :p

Lenke til kommentar

Dette kan være veldig interessant hvis det kommer til Norge ja.

 

Siden 99% av signalene som kommer fra PCen til forsterkeren min er musikk, er det et sånt kort som teller. Nå for tiden bruker jeg den innebygde SoundMAX-kjeksen på hovedkortet, fordi jeg der har optisk og coaxial S/P-DIF ut, men lydkvaliteten er ikke helt topp. All den driten med 5.1 høyttalersett kommer jeg aldri til å bruke noen sinne uansett, så det er helt fint at ikke er med. Det er faktisk en hjemmekinoforsterker jeg bruker, men jeg har ikke giddet å kjøpe senter og bakhøyttalere ennå. Klarer meg helt topp med et par 3-veis gulvhøyttalere til musikken.

 

Hadde også vært kjekt med ASIO-støtte, for folk som mekker musikk sjøl.

Hvis jeg ikke husker feil er det bare Creative som selger kort her i landet til levelig pris med støtte for det, og de har det sikkert bare for å kunne krysse av på at de støtter enda en ting. ;)

 

Håper virkelig det blir tatt inn, for den prisen var overhodet ikke gæern. Og så håper jeg jo så klart at det også oppfyller våre forventninger. Kommer ikke til å kjøpe det før det har blitt testa, selv om det er Onkyo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...