Gå til innhold

Ekstern harddisk med TV-utgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er jo svært stillig men prisen ligger litt høyt, hadde vært stillig om en kunne brukt den som opptaker med direkte komprimering i divx også, Pga prisen holder jeg meg fortsatt til min moddet xbox mediacenter med 200 gb.

 

Mvh

RScue

 

Edit: tar den .ts filer som er hdtv filer ?

Endret av rscue
Lenke til kommentar

Et spennende produkt :o) Syntes ikke prisen er urimelig stiv, med tanke på at det er et ganske nytt konsept (?). Prisen vil nok gå sakte nedover etterhvert.

 

Konseptet er genialt, man kan spille av og vise det meste på en TV der man vil.

Greit å slippe å overføre filer, brenne plater, konvertere osv. for å tilpasse media dit man skal. -Eller begynne med kobling av data osv.

Et slikt produkt ønskes varmt velkommen hjem til meg, men bankortet brukes ikke på dette ennå...

 

A new Plug & see product

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Syns den hadde vært kul hvis den kunne ta opp fra tv også... :yes:

Jepp, da hadde det vært den perfekte stue-boksen.

 

 

Stilig, men 40-80 MB bare ... kunne jo godt ha solg 200MB HD'er isteden. (Det er jo faktisk ikke stor forskjel prismessig. OK, dobbel pris for HD kanskje, men det er da ikke mye).

Regner med du mener GB. Men med en totalvekt på 270g så kan det umulig være en 3,5" harddisk inni denne. Jeg tipper det er 2,5" harddisk.

Lenke til kommentar

Ja takk! -Mer fokus på slike produkter :yes:

 

Fokus på det noe gamle begrepet multimedia vil nok stadig øke, og bidra til flere egenskaper kapsles inn i ett produkt.

Får vi snart alt i ett skriver med TV-tuner og DVD-spiller? :D He,he...

 

Tipper det også vil komme mer USB flash baserte enheter, som også kan spille av bilde og filmmedia på TV. Et flashminne på 10-15GB vil jo romme noe, og ikke minst være en svært portabel enhet på batteridrift.

 

Duppedinger er artige greier.

Lenke til kommentar
Tipper det også vil komme mer USB flash baserte enheter, som også kan spille av bilde og filmmedia på TV. Et flashminne på 10-15GB vil jo romme noe, og ikke minst være en svært portabel enhet på batteridrift.

Så stort flashminne er svært dyrt å produsere og kommer også til å bli det de kommende årene. For de kapasitetene du nevner så er nok små harddiskløsninger mye mer aktuelle både med tanke på pris, kapasitet og lavt strømforbuk. F.eks 0,85-1" microdrive med 4-5GB er svært mye billigere å produsere enn like mye flashminne. De neste 2 årene øker nok dette til 10GB. Mens 1,8" harddisker (PCMCIA-kort størrelse) kommer helt opp i 40GB allerede i dag.

Lenke til kommentar

Simen1, du vet nok mye mer om dette enn meg. Jeg har ikke fulgt med på produkter og utvikling innen slike typer mobile lagringsmedia.

Med flash så kan man vel trolig lage enheter hvor flere "minnemoduler" er koblet sammen til å utgjøre en større kapasitet? F.eks. 2 stk 5GB enheter i en en innkapsling.

-Men faktorer som marked, pris (produsjon og salgspris) pluss forventet etterspørsel m.m. + mer.... avgjør jo det meste

 

Trenger ikke å dra dette med flash enheter videre i tråden her, som sagt, jeg vet lite om begrensninger og muligheter i "flashminneteknologi".

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Med flash så kan man vel trolig lage enheter hvor flere "minnemoduler" er koblet sammen til å utgjøre en større kapasitet? F.eks. 2 stk 5GB enheter i en en innkapsling.

Det stemmer men den totale produksjonsprisen blir omentrent den samme for 2x2,5GB som for 1x5GB med flash. For mikroharddisker så vil produksjonsprisen være nesten den samme (ca 10-30% høyere for 5GB enn for 2,5GB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...