Gå til innhold

TEST: Intel 925XE-duell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med slike hovedkort på markedet er det synd at prosessorene de er beregnet for ikke gir samme gode inntrykket. Den throttlingen Prescott begynner å fjase med er jo bare patetisk. :no:

 

Mitt valg ville nok blitt Asus-kortet om jeg måtte velge et. Dette pga. passiv kjøleløsning samt gode erfaringer med kort fra denne produsenten. Jeg er blir nemlig bare mer og mer følsom for støy, og det ekskluderer dessverre det hårete Abit-kortet som har hele 3 vifter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Må si jeg er litt skuffet over disse korta..

Mitt i875 Neo-FISR med Prescott 2.8 @ 3.5 yter bedre... og det kjøpte jeg hos PS-Data for en brøkdel av det disse korta koster.. Det eneste jeg savner er PCI-E.. og da må jeg uansett bytte sokkel..

Og da er jeg ikke sikker på om jeg vil velge Intel-platformen..

Lenke til kommentar
Raptor,18/01/2005 : 15:17]Prisen på disse hovedkortene er jo ille... nForce 4 SLi blir jo billig til sammenligning... Synd at dere ikke tok med noen resultater fra Athlon 64 her også...

 

Ellers en god test!  :yes:

Enig, jeg synes egentlig alle disse hovedkort-testene blir helt uinteressante så lenge man bare sammenligner samme plattform, prosessor, osv.

 

Når vi er inne på det så er det snart en evighet siden vi har sett noen ytelsestester av Athlon 64-hovedkort her på Hardware.no, skjer det noe snart eller?

 

Vi brukte Prime95 for å sjekke om systemet var stabilt. CPU-Z kjørte i bakgrunnen. Plutselig legger vi merke til at frekvensen som prosessoren kjører på daler i fritt fall. Med throttle-artikkelen til Toms Hardware Guide friskt i minnet, skjønner vi hva som er galt. Vi merket en svak throttle-effekt allerede rett over 260 MHz FSB. Prosessoren kjører da på 3,64 GHz. Vi tenkte vårt om Pentium 4 "Prescott" og kjørte ytelsestestene på 260 MHz FSB.

Her er forresten linken til denne meget interessante throttle-artikkelen til Tom's Hardware Guide som det er snakk om her:

http://www6.tomshardware.com/cpu/20041114/index.html

Den throttlingen ødelegger hele testen og for Intel syns jeg.

Ja, men jeg synes det var greit å få bekreftet en gang for alle at denne throttlingen faktisk hindrer overklokking.

 

Når vi er inne på det så kan jeg opplyse om at ThrottleWatch 2.0 nå er ute (viser også Cool'n'Quiet nå):

http://www.panopsys.com/throttlewatch.php

 

Det hadde vært interessant om Hardware.no knipset et bilde av dette programmet mens de overklokket FSB'en på P4-hovedkort neste gang.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
...jeg synes egentlig alle disse hovedkort-testene blir helt uinteressante så lenge man bare sammenligner samme plattform, prosessor, osv.

 

Ikke uinteressant for den som lurer på hvilket av disse hovedkortene man bør velge. Det er jo enkelte kjøpere som faktisk har bestemt seg for plattform.

 

Men jeg skjønner jo godt at du gjerne vil se noen resultater hvor AMD banker Intel (som vanlig ;) ) men det var vel ikke hensikten med testen.

 

Jeg kunne faktisk tenkt meg en test av highend A64-kort også, slik at jeg kan danne meg et bedre bilde av alternativene. Kan være greit med tester gjort i Norge også, ikke bare på utenlandske siter.

Lenke til kommentar
...jeg synes egentlig alle disse hovedkort-testene blir helt uinteressante så lenge man bare sammenligner samme plattform, prosessor, osv.

 

Ikke uinteressant for den som lurer på hvilket av disse hovedkortene man bør velge. Det er jo enkelte kjøpere som faktisk har bestemt seg for plattform.

 

Men jeg skjønner jo godt at du gjerne vil se noen resultater hvor AMD banker Intel (som vanlig ;) ) men det var vel ikke hensikten med testen.

 

Jeg kunne faktisk tenkt meg en test av highend A64-kort også, slik at jeg kan danne meg et bedre bilde av alternativene. Kan være greit med tester gjort i Norge også, ikke bare på utenlandske siter.

Enig, her er det en test av forskjellige hk til en bestemt prosesorserie og det er meget inntresangt, her er det ikke den fokusen som enkelte vil ha hele tiden, nemmelig at AMD er best, for det vet vi jo alle.

Kunne også ha tenkt meg en tilsvarende test med bare kort for A64 939 serien .

Meget bra test forresten. :thumbup:

Lenke til kommentar
Synest også AMD er best på stasjonær fronten, men personlig liker jeg større konkuranse så ikke AMD får "monopol" på prosessorene til stasjonære :cry:

Tror ikke det er noen fare, så vidt jeg vet selger Intel lang flere cpuèr enn AMD gjør pr i dag , imidlertid ser jeg frem til dobbelkjerneprosessorne kommer for det er vel der nest slag vil stå om hvem som har den raskeste cpu , pr i dag er det amd og dette vil neppe endre seg på dagens cpuèr.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk ikke at prisen var så spesielt høy på disse kortene, som forventet i grunn....til og med kansje noe lavere, da jeg ville tippet 2500 for det dyreste.

Se feks på ASUS sitt tilleggsutsyr, 10 s-atakabler for å nevne noe....Prøv å finn det på en webshop og se hva det koster :ohmy:

 

Som Snekker'n nevner så er jo disse kortene nye og prisene går nok ned.

 

Edit : Hmmm 10 satakabler for 8 tilkoblinger.....?

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...