Gå til innhold

Mer MP3 fra Apple: iPod shuffle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batterikapasiteten er oppgitt til å være 12 timer men som vanlig må dette tas med en klype salt.

 

Vurderer å bytte inn min iRiver 190TC i en iPod Shuffle :)

 

"Noe av det spesielle med iPod shuffle ligger i muligheten til å la spilleren selv velge hvilke sanger den skal legge inn. Ved å koble den til datamaskinen og gi den tilgang til ditt MP3-arkiv, vil iPod shuffle vilkårlig plukke ut sanger som den overfører."

 

Syns det er best å velge hvilke sanger man hører mest på jeg, ikke bare helt vilkårlig. Det forutsetter at du liker alle sanger du har på PCen og ikke er lei de.

 

Stilig design, sikkert enda tøffere i virkeligheten

Lenke til kommentar

jepp, en god skjerm og FM hadde gjort denne spilleren perfekt for meg.

kjipt visst batteriet ikke holder det de oppgir, 12 timer er jo så og si standard i disse dager.

 

men det er jo utrolig mye mb per krone, og apple er jo normalt kvalitet så kanskje den er aktuell likevel. gleder meg til og se en test på denne!

Lenke til kommentar

At den kan velge ut sanger fra biblioteket helt vilkårlig er ikke helt treffende.

 

Den kan velge ut i fra hele biblioteket eller fra en av dine spillelister. Spillelistene kan være vanlige spillelister eller smarte spillelister som du kan stille inn selv til for eksempel å inneholde all musikk fra 80-tallet som du har gitt en karakter over 3 eller for eksempel all musikk med et tempo mellom 100 og 110 bpm for joggetur.

syncchoose20050111.gif

 

Kun hvis spillelisten er større enn plassen på iPod'en vil det tilfeldige utvalget bli gjort, og da kan du også velge at den skal ta musikk med høy karakter oftere.

 

Kult!!

Lenke til kommentar

Forfatteren av artikkelen glemmer og nevne at iPod Shuffle støtter AAC (.M4A) og DRM-AAC (FairPlay, .M4P) som er det formatet som brukes bl.a. hos iTunes Music Store, og som er default rippe-format i iTunes.

 

For meg er denne spilleren helt uaktell. Jeg krever og ha muligheten til og spille av den musikken jeg vil spille av, i den rekkefølgen jeg vil spille av den. Vil ikke Shuffle mellom 1GB musikk hele tiden, for så å måtte trykke "Next" 50 ganger for og komme til den sangen jeg virkelig hadde lyst og høre.

 

Dessuten, som i kjent Apple stil, er det for dårlig batteritid. FM Radio hadde også skulle vært på plass!

 

Det er heller IKKE Equalizer på iPod Shuffle. Så da blir det nok ganske spinkel lyd, iallefall med de medfølgende øreproppene!

Lenke til kommentar

Det står at den kan velge tilfeldige sanger fra bibloteket (nærmere beskrevet av gekko513), men det er ingen steder det står at du faktisk ikke kan flytte sanger over som du selv vil. Dette er kun en ekstra funksjon.

 

At folk ikke fokuserer litt mer på f.eks. lydkvalitet eller hvordan man skal navigere seg igjennom 1 GB med musikk ved hjelp av frem og tilbake...

 

Den virker fristende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...