Gå til innhold

Garanti når du handler i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Man kan derimot garantere seg mot gråimport ved å kjøpe en mobiltelefon med bindingstid."

 

Er du sikker på at du ikke mener operatørlås her...?

 

For bindingstid har svært lite med hva slags telefon du kjøper å gjøre.

Det burde ikke bare ringt en bjelle, men en middels stor flyalarm hver gang jeg har lest gjennom det der ;).

 

Det stemmer, det du sier. Bindingstiden blir på ingen måte knyttet til mobiltelefonen, men det sier bare at man må beholde abonnementet i X antall måneder. Operatørlås er derimot knyttet til IMEI-nummeret, og IMEI-nummeret blir kun tillatt med den operatøren telefonen er låst til.

 

Takk for tipset. Korrigert nå :)

Lenke til kommentar

Søkke ta. Her sitter jeg med en Nokia 7610 som jeg kjøpte i thailand for ikke så altfor lenge siden. Vil det si at når den går konk (for det kommer den til å gjøre, for jeg har aldri eid en telefon som har overlevd hverdagsbruk), så kommer jeg ikke til å få reparert den?

Det er jo nokia for pokker. De lager vel skiten i finland.. kan vel repareres der..

Eller?

Den er flæsja til norsk, og funker som ei kule...

De må da ha noe world wide garanti..?

Endret av ponduz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Søkke ta. Her sitter jeg med en Nokia 7610 som jeg kjøpte i thailand for ikke så altfor lenge siden. Vil det si at når den går konk (for det kommer den til å gjøre, for jeg har aldri eid en telefon som har overlevd hverdagsbruk), så kommer jeg ikke til å få reparert den?

Det er jo nokia for pokker. De lager vel skiten i finland.. kan vel repareres der..

Eller?

Den er flæsja til norsk, og funker som ei kule...

De må da ha noe world wide garanti..?

Kjøpte min 7610 i England i en Nokia butikk og de sa at garantien ville gjelde i Norge...! Visst noe skulle gå galt med mobilen var det bare til å levere mob. til en butikk der de selger Nokia telefoner så kunne de sende den dirkekte til Nokia å få den reparert!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...