Gå til innhold

Snart duket for Fatal1ty nForce4 fra ABIT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at kortet bare har 1 16x pci-x. Betyr det at 2 kort i sli bare bruker båndbredden over den slotten, og at det da må være en fysisk kobling mellom kortene?

 

Edit: Etter 10sek research ser jeg at kortene må ha en nvidia sli-connector, omtrent som på gode gamle voodoo2 bare inne i casen, ikke utafor. Ser derfor ut at det absolutt har mulighet for SLI, som seg hør og bør på et skikkelig gamerkort.

Endret av okvangar
Lenke til kommentar
Det står i artikkelen at den har 1 PCI express 16x-slot, så med mindre det har kommet en ny og revolusjonerende måte å kjøre SLi med et skjermkort, så har det nok ikke SLi, nei :D

Som jeg trodde.. :no:

 

Jeg har ingen erfaring med PCI-E selv, så okvangars innlegg fikk meg til å stusse litt.. altså kjøre to skjermkort i SLI, men bruke en PCI-E 16x i stedet for to 8x.. Du har vel i prinsippet samme båndbredden? Dette er noe jeg overhodet ikke har greie på, så skyt meg gjerne. :blush:

 

Synes forøvrig det er latterlig å lansere et nf4-kort uten SLI-mulighet! :realmad:

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut.. Har ventet på Nforce 4 på socket 939 fra ABIT.

syns dem har vært litt trege i det siste, så holdt på å gå for et hovedkort fra en annen produsent, men har hatt et lass med gode erfaringer fra ABIT :thumbup:

og ikke fullt så gode fra andre produsenter. Håper ikke det tar for lang tid før det er mulig å få kjøpt det da... :hmm:

Lenke til kommentar
Håper bare det ikke blir like vanskelig å få tak i som abit's k8t890 kort (var det AX8 det het). Burde vært mulighet for SLI siden det skal være for de mest harbarede gamerne...

Er på jakt etter det AX8 kortet selv, da det har flere HDD muligheter enn AV8..

Har du fått tak i det? I tilfelle hvor?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...