Gå til innhold

TEST: Ni rimelige LCD-skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å teste skjermer tar en lang tid. Når Jørgen startet dette arbeidet var prisene helt anderledes. Det har nå vært et prisfall vi ikke hadde regnet med.

 

Hadde 1770 nx vært med hadde sikkert resultatet vært anderledes. Men det som er vikitg å påpeke er at du som kjøper av en skjerm bør definere ditt behov før du dundrer ut å kjøper skjermer.

 

 

En som driver med grafisk arbeide bær se seg om etter ips eller va baserte skjermer. En gamer vil foretrekke tn eller ips baserte skjermer. Det er dog viktig å påpeke at med en gang man velger seg en ips basert skjerm stiger prisen fort.

 

Uansett syns jeg Jørgen har gjort en god jobb med testen, og syns det er bra at han legger så mye arbeid ned i den, som han her har gjort.

Lenke til kommentar

CTX S762G+ er jo ikkje å oppdrive i prisguiden, finner CTX S762G og CTX S762+.

 

på henholdsvis 2800kr og 2600kr. kan ikkje vere riktig pris ? når det i konklusjonen blei sagt at CTX S762G+ låg tett under "prisgrensen", som var 3500kr...

 

når eg trykker på "finn beste pris"-linken for CTX S762G+ i innlegget, kjem eg til CTX S762G

 

 

er nec 1770nx så bra eller ? siden så mangen som ønskte at den var med..

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke nec 1770nx med i testen?

Den var ikke lansert, og hadde en prisantydning på 4500 da jeg begynte denne testen.

 

Men, kan du anbefale en billig LCD skjerm med TV-tuner, eller er det bedre å ha tuner utenom? Hva trenger med for å se på TV? smile.gif
Jeg har ingen problemer med å anbefale rimelige skjermer med innebygget tuner. Ta en titt på Iiyama E430T for eksempel.

 

jeg synes dere burde teste 710N istedenfor 710V..
Etter rutinene for utvelgesle av skjerm skulle rimeligste modell testes. Derfor ble det 710V. Lurer du på 710N kan du se på testen av 710T, og trekke fra litt på bildeskarphet.

 

Litt mye etterslep sier du? laugh.gif
Meg du snakker til? Hvilken skjerm mener du?
Lenke til kommentar
CTX S762G+ er jo ikkje å oppdrive i prisguiden, finner CTX S762G og CTX S762+.

 

på henholdsvis 2800kr og 2600kr. kan ikkje vere riktig pris ? når det i konklusjonen blei sagt at CTX S762G+ låg tett under "prisgrensen", som var 3500kr...

 

når eg trykker på "finn beste pris"-linken for CTX S762G+ i innlegget, kjem eg til CTX S762G

 

 

er nec 1770nx så bra eller ? siden så mangen som ønskte at den var med..

Den eneste forskjellen på S762G og S762G+ er en 101 dagers null piksel garanti. Panel og prosessor er den samme. Jeg ser det er en del rot med CTX-skjermene i prisguiden, og skal rette opp dette.

 

Når det gjelder pris så er det mange som har justert ned prisene sine betraktelig i det siste. Dette er en av grunnen til at vi velger å ikke legge prisen til som en del av vurderingsgrunnlaget. Det er beklagelig at dette skaper forvirring, og jeg skal sørge for at dette i størt mulig grad ungås i fremtiden.

 

Juke; ja, jeg sjekket oppløsningen 1001 ganger. Det merkelige var at jeg fikk samme resultat på laptoppen min via VGA :dontgetit:

Lenke til kommentar

absolutt en utsøkt test!! At dere klarer å teste dette i så stor skala er egentlig helt utrolig bra!

 

Et lit spm:

 

Jeg sitter å vurderer en billig LCD skjem til Bestefar på 70 år :p , som er glad i photo-redigering. Han trenger ny skjerm ,med gode egenskaper for dette,men han vil helst slippe å se at musa henger igjen når han flytter på den (som jeg har til de grader på min egen 19" Siemens-skjerm..!)...... burde jeg gå å anbefale ham testvinneren?

 

-mE

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

+ Justerer lysstyrken automatisk

+ Generelt meget god bildekvalitet

+ God fargegjengivelse

+ Passer godt til spillbruk

+ Bra synsvinkel

+ Smale sidekanter

+ Avansert meny, enkel i bruk

+ Veggfeste

+ ISO 13406-2

+ Kompakt, tar liten plass

 

- Begrensede fysiske justeringsmuligheter

I spill kommer skjermen mer til sin sin rett. Med en responstid på respektable 16 ms, er dette er en skjerm vi ikke klarte å spore etterslep på.

 

+ Nydelig bilde

 

- Begrensede justeringsmuligheter

- Litt mye etterslep

 

Ikke helt til å bli klok på dette her :hmm:

Lenke til kommentar

dj_j0tul: ingen av disse skjermene har problemer med at musa henger igjen. Er din LCD fra 50-tallet eller? :p

 

Jove: takker. Skal være rettet nå. Ble visst litt mye å holde styr på langt utpa natta en gang :blush:

 

TJ: Ventet på det. Jeg ser mer enn nok etterslep på L550 idag. Jeg var ikke med på testen av 17-tommere i februar, så jeg kan ikke uttale meg om foskjellen. Så vidt jeg vet har heller ikke Eizo gjort noen endringer på den :hmm: Kanskje vi bare har blitt mer kresne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...