Gå til innhold

EPoX 8KDA3+: nForce3 250Gb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tilsvarende ASUS kortet har offisiellt ECC støtte i tillegg (på produsenten's webside).

 

Jeg har en ECC minnemodul på 512MB fra TwinMOS på CAS-2 som kan overklokkes fordi den ikke er av REG typen.

 

Håper den virker med ASUS kortet som jeg venter på. Forresten så står det ingenting om ECC-støtte for MSI, EPOX, Gigabyte eller Chaintech kortene med dette brikkesettet. Vet dere.

 

ASUS ser ut til å være det eneste kortet med nForce3 250Gb brikkesettet som har offisiell ECC-støtte faktisk.

 

Men vet noen av dere om de andre merkenavnene fungere uoffisiellt med en slik ECC minnemodul som jeg sitter med?

 

:roll:

Lenke til kommentar

Om jeg forsto det rett, må man installere driverne til kortet for å få administrert brannmuren. Dette burde kunne gjøres 100% via nettleser i stede.

 

Ellers synes jeg minuset med firewire burde telle ganske mye. Antagelig koster et tilsvarende kort med firewire mindre enn dette + ekstra firewire-kort. Jeg bruker iallefall helst firewire til min eksterne disk...

 

Men testen var fin! Godt dere utelot alle de grafene når forskjellen er såpass liten allikevel.

Lenke til kommentar
Om jeg forsto det rett, må man installere driverne til kortet for å få administrert brannmuren. Dette burde kunne gjøres 100% via nettleser i stede.

 

Ellers synes jeg minuset med firewire burde telle ganske mye. Antagelig koster et tilsvarende kort med firewire mindre enn dette + ekstra firewire-kort. Jeg bruker iallefall helst firewire til min eksterne disk...

 

Men testen var fin! Godt dere utelot alle de grafene når forskjellen er såpass liten allikevel.

Dette er grunnen til at vi har sluttet med terningkast. Vi slipper å vurdere hvor stort et minus det er at det ikke finnes FireWire - for noen betyr dette svært mye, og for andre ingenting.

 

Når det gjelder fjerning av grafer er det vi kommer til å gjøre en del av framover ved testing av hovedkort. Vi kommer til å legge mindre vekt på ren ytelse (kommer i utgangspunktet kun til å ta med dette når det er nye chipset), og mer særegenheter. Ingen synes det er gøy å lese om forskjeller på +/- 2%, det betyr absolutt ingenting, særlig når dette som regel avgjøres av hvor høyt kortet klokker prosessoren som standard.

Lenke til kommentar
Sil 3114 støtter ikke NCQ :

Sil 3114

Men 3124 gjør :

Sil 3124

 

Vet noen om et Nforce3 250GB kort med firewire (og onboard firewire header som lar seg koble opp mot frontuttak på kabinetter) ?

Var litt usikker på dette selv siden det ikke står i spesifikasjonene, men hvis man tar en titt på pressemeldingen så står det at det er støtte for det: http://www.siimage.com/press/09_02_03.asp

 

Gigabyte K8NSNXP (http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8112) har støtte for FireWire (IEEE1394b faktisk) som du spør etter.

Lenke til kommentar

Desertglow,

 

Fin test. Jag applåderar ide'n med kortare reviews om samma chipset redan testats. Kanske lägga in en länk till den grafik som visar ytelsen på det kortet som var reference?

 

En sak till jag undrar lite över med Silicon's 3114. Jag vet att det ytar otroligt dåligt i 32bit (har en del konversationer med Silicon ang. detta) sedan 3114 egentligen var menat till 64bit. 3114 sitter också på DFI's NF2 kort och det är därifrån jag får detta. Har du möjlighet att testa en eller 2 raptors och bekräfta detta? Skulle också vara intressant och veta om det blir skillnad med ett 64bit's OS.

 

Tack på förhand :)

Lenke til kommentar
Desertglow,

 

Fin test. Jag applåderar ide'n med kortare reviews om samma chipset redan testats. Kanske lägga in en länk till den grafik som visar ytelsen på det kortet som var reference?

 

En sak till jag undrar lite över med Silicon's 3114. Jag vet att det ytar otroligt dåligt i 32bit (har en del konversationer med Silicon ang. detta) sedan 3114 egentligen var menat till 64bit. 3114 sitter också på DFI's NF2 kort och det är därifrån jag får detta. Har du möjlighet att testa en eller 2 raptors och bekräfta detta? Skulle också vara intressant och veta om det blir skillnad med ett 64bit's OS.

 

Tack på förhand :)

Det er et par linker til et Gigabyte-kort i denne testen, inkludert på siste sider der vi snakker om lik ytelse, som viser yltelsen på nF3 250-kort opp mot andre ting.

 

Når det gjelder Silicon Image så er det mange meninger om dem, og alle er ikke like smigrende. Har ikke noen Raptor-disker liggende for øyeblikket, men vi kommer nok til å se mer på IDE-ytelse når vi etter hvert kommer til å revidere våre testrutiner for hovedkort.

Lenke til kommentar
Desertglow,

 

Fin test. Jag applåderar ide'n med kortare reviews om samma chipset redan testats. Kanske lägga in en länk till den grafik som visar ytelsen på det kortet som var reference?

 

En sak till jag undrar lite över med Silicon's 3114. Jag vet att det ytar otroligt dåligt i 32bit (har en del konversationer med Silicon ang. detta) sedan 3114 egentligen var menat till 64bit. 3114 sitter också på DFI's NF2 kort och det är därifrån jag får detta. Har du möjlighet att testa en eller 2 raptors och bekräfta detta? Skulle också vara intressant och veta om det blir skillnad med ett 64bit's OS.

 

Tack på förhand  :)

Det er et par linker til et Gigabyte-kort i denne testen, inkludert på siste sider der vi snakker om lik ytelse, som viser yltelsen på nF3 250-kort opp mot andre ting.

 

Når det gjelder Silicon Image så er det mange meninger om dem, og alle er ikke like smigrende. Har ikke noen Raptor-disker liggende for øyeblikket, men vi kommer nok til å se mer på IDE-ytelse når vi etter hvert kommer til å revidere våre testrutiner for hovedkort.

Fint, bara jag som är blind eller inte såg ordentligt (som vanligt) :)

 

Vad är anledningen till att testa ytelsen till IDE mer än SATA?

Lenke til kommentar
Sil 3114 støtter ikke NCQ :

Sil 3114

Men 3124 gjør :

Sil 3124

 

Vet noen om et Nforce3 250GB kort med firewire (og onboard firewire header som lar seg koble opp mot frontuttak på kabinetter) ?

Var litt usikker på dette selv siden det ikke står i spesifikasjonene, men hvis man tar en titt på pressemeldingen så står det at det er støtte for det: http://www.siimage.com/press/09_02_03.asp

 

Gigabyte K8NSNXP (http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8112) har støtte for FireWire (IEEE1394b faktisk) som du spør etter.

Sannelig så skriver dem at NCQ er støttet med 3114. Men det virker ikke som om Silicon Image klarer å bestemme seg helt, andre plasser så er det jo ikke nevnt. Det sikreste må være å teste dette ut i praksis ?

 

Ser OK ut det Gigabyte kortet, men det er ikke Gb versjonen, så det har ikke firewall...

Lenke til kommentar
Sil 3114 støtter ikke NCQ :

Sil 3114

Men 3124 gjør :

Sil 3124

 

Vet noen om et Nforce3 250GB kort med firewire (og onboard firewire header som lar seg koble opp mot frontuttak på kabinetter) ?

Var litt usikker på dette selv siden det ikke står i spesifikasjonene, men hvis man tar en titt på pressemeldingen så står det at det er støtte for det: http://www.siimage.com/press/09_02_03.asp

 

Den pressemeldingen er ved nærmere ettersyn godt egnet til forvirre.

 

The SiI 3114 is compliant with the Serial ATA 1.0 specification

Dvs. ikke NCQ da dette først kom med SATA-II spesifikasjonenen (utvidelsen av SATA 1.0) som kom lenge etter at Sil3114 kom på markedet.

 

Videre:

Sil 3114 Product Features :

1st Party DMA support for SATA II Native Command Queuing

Her står det at Sil 3114 har FPDMA (First Party DMA), men står det at den har NCQ støtte ?

 

Og hvorfor står det ikke noe om NCQ i produktspesifikasjonen. I hvert fall ikke noe godt tegn spør dere meg.

Lenke til kommentar
Sil 3114 støtter ikke NCQ :

Sil 3114

Men 3124 gjør :

Sil 3124

 

Vet noen om et Nforce3 250GB kort med firewire (og onboard firewire header som lar seg koble opp mot frontuttak på kabinetter) ?

MSI K8N Neo Platinum (nForce3 250GB) har FireWire, samt FireWire 2x headers på hovedkort for front/brakettilkobling. Brukte dette kortet i en maskin til en kompis av lillebroren min.

Lenke til kommentar

Fin test!

 

En liten ting:

God ytelse

+ God overklokker

+ Brannmur i hardware

+ AGP/PCI-lås

+ Overklokker godt

+ Bra bundle

+ 6 S-ATA-kontakter

+ NCQ-støtte via Sil 3114-brikken

 

Hva er vitsen med å skrive "God overklokker" OG "Overklokker godt" :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...