Gå til innhold

Her er Gullstikka-vinnerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg allerede så lite objektiv til Gullstikka at en kommentar fra meg her antakelig vil oversees av mange, men jeg våger å påstå at det faktum at de har klart å utnevne C&CG til årets strategispill er et MEGET godt tegn på at denne prisen er lite troverdig.

 

C&CG er et av de RTS'ene som kom ut ifjor som har MINST strategisk tenking i seg, og nettkoden i spillet (som er viktig for et RTS) er fullstendig ubrukelig.

 

Nå vil jeg bare lure på om det er bra eller dårlig at min fjorårsfavoritt, PGR2, fikk to priser.

Lenke til kommentar
Det er sikkert reine salgstall som ligger til grunn for denne prisen, så derfor er den helt ubrukelig... (Ulogisk sier du? Jeg vil påstå at mesteparten av "hardcore gamere" spiller spill ulovlig, og dermed ikke synes på kjøpelista)

Salgstall og kjøpslister har ingenting med prisutdelingen å gjøre, du er helt på jordet. Prince of Persia solgte temmelig dårlig i fjor, men klarte allikevel å vinne tre priser, deriblant beste konsollspill. En uavhengig jury bestående av et redaktører og journalister fra diverse spillmedier i Norge har kåret vinnerne.

Lenke til kommentar
Litt rart at de kun nevner bare ene platformen til spill som ble gitt ut på flere/alle systemene. Prince of Persia, NFSU f.eks.

Jeg spurte juryen om dette på Gullstikka, og såvidt jeg forstår er det fordi de ulike utgiverne betaler per plattform, ikke per tittel. Hvis de skulle nominert alle versjonene måtte de altså betalt opp mot fire ganger så mye, så da velger man antageligvis å nominere den plattformen som solgte mest. Men jeg tror det blir en endring på dette neste år.

Lenke til kommentar
Årets PC-spill: Call of Duty (PC)

 

Nei nå altså. Er dette mulig? Av ALLE de SINNSYKE gode PC spillene så stikker Call of Duty av som ÅRETS spill? Huff.

 

Beste multiplayer/online-spill: Project Gotham Racing 2 (XB)

 

Gidder ikke kommentere årets "beste" online spill. Det der blir for dumt.

 

Beste strategispill: Command & Conquer Generals (PC)

 

Beste strategispill er Generals? Ja jøss, WarCraft 3 er jo helt elendig i forhold. Hah!

Folkets pris: Need for Speed Underground (PS2)

 

Så av alle (da snakker vi om ALLE konsoll og PC spilla) så vinner Underground? Det skjønner jeg bare ikke.

 

Dette er jo direkte pinlig. Håper det var det siste vi så av "Gull"stikka.

Lenke til kommentar
Beste multiplayer/online-spill: Project Gotham Racing 2 (XB)

 

Gidder ikke kommentere årets "beste" online spill. Det der blir for dumt.

Uten å prøve å starte et korstog her, trur jeg det er flere enn meg som gjerne ser at du begrunner en sånn uttalelse. Videre vil jeg våge å tro at du aldri har prøvd PGR2, hverken on- eller offline, for selv om det kan se ut som et helt kurrant bilspill med grei grafikk så er dette spillet ALT en trenger online. En kan til enhver tid finne mange folk på nettet, en kan spille som en vil, det er hundrevis av ting å bli ranka i og i tillegg kommer ghost challenge-modusen som en FLOTT test i hvordan du gjør det.

Lenke til kommentar
QUOTE]Beste multiplayer/online-spill: Project Gotham Racing 2 (XB)

 

Gidder ikke kommentere årets "beste" online spill. Det der blir for dumt.

Hvorfor det? Fordi spillet løfter online-spilling til nye høyder? Fordi spillet bruker online-elementer selv når du spiller single-player på en unik måte? Fordi spillet er et eksempel på hvor brukervennlig og innovativt onlinespilling kan være? Eller fordi du rett og slett ikke har spilt spillet og dermed har gjort deg opp en irrasjonell mening om spillet som ikke er interessant for noen?

 

Beste strategispill: Command & Conquer Generals (PC)

 

Beste strategispill er Generals? Ja jøss, WarCraft 3 er jo helt elendig i forhold. Hah!

 

Warcraft 3 er ikke helt elendig i forhold, ellers ville den ikke vært blant de fire finalistene. Forøvrig vet jeg at det ble stilt spørsmålstegn til juryen om Frozen Throne i det hele tatt burde være nominert, da det er en tilleggspakke og ikke et nytt spill, men juryen ville allikevel ha den med blant finalistene fordi det var en utmerket påbygning til et utmerket spill.

 

Folkets pris: Need for Speed Underground (PS2)

 

Så av alle (da snakker vi om ALLE konsoll og PC spilla) så vinner Underground? Det skjønner jeg bare ikke.

 

Det er ganske lett å forstå. Dersom du lar folket bestemme via avstemning, slik det ble gjort med denne folkeprisen, så kommer nødvendigvis det mest kommersielle, tilgjengelige og folkelige spillet som flest har spilt til å vinne.

 

Dette er jo direkte pinlig. Håper det var det siste vi så av "Gull"stikka.

 

Mener du at hele arrangementet burde avvikles fordi du er uenig i hvem som fikk et par priser?

Lenke til kommentar
Beste strategispill: Command & Conquer Generals (PC)

 

Beste strategispill er Generals? Ja jøss, WarCraft 3 er jo helt elendig i forhold. Hah!

 

 

Warcraft 3 er ikke helt elendig i forhold, ellers ville den ikke vært blant de fire finalistene. Forøvrig vet jeg at det ble stilt spørsmålstegn til juryen om Frozen Throne i det hele tatt burde være nominert, da det er en tilleggspakke og ikke et nytt spill, men juryen ville allikevel ha den med blant finalistene fordi det var en utmerket påbygning til et utmerket spill.

 

trur no at han var ironisk ;) dei fleste meiner nok at warcraft er mykje betre ein generals.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...