Gå til innhold

Microsoft skaffer investorer til SCO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HSB - hvilket skulle bevises

 

Ingen overraskelse, nei, men jeg skjønner også at MS ikke vil offentliggjøre dette så altfor mye; hele opplegget virker jo temmelig krakilsk og desperat. Ikke har de rukket og få palladium inn fort nok og Linux-interessen vokser. Ergo "må" de ty til slike midler. Markedsøkonomien er desverre basert på stadig vekst, og MS kan jo ikke vokse så veldig mye mer før de har monopol...

Lenke til kommentar
HSB - hvilket skulle bevises

 

Ingen overraskelse, nei, men jeg skjønner også at MS ikke vil offentliggjøre dette så altfor mye; hele opplegget virker jo temmelig krakilsk og desperat.

Hmm... Om dette er sant og kan bevises er det ikke bare etisk tvilsomt, men juridisk burde det være i en meget grå gråsone. MS har nok problemer med anklager om misbruk av monopolmakt. Om MS har fylt opp SCO med penger for å drive en spekulativ svartmalingskampanje mot Linux, så lurer jeg på hva DoJ sier om den saken...

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se at dette har noe med misbruk av en monopol situasjon å gjøre. Naturligvis synes jeg dette er "ufint" av Microsoft (om det nå stemmer) men det er et stykke fra å presentere din fiendes fiende som investeringsobjekt til og betale SCO's søksmål mot forskjellige Linux miljøer.

 

Spar oss for hets mot Bill Gates som person. Det er neppe han som står bak dette likevel (om det nå overhode stemmer).

Lenke til kommentar
ms er ONDE!!!! jeg bruker linux SuSe 9.0(intel pcen) og RedHat 9.0 (amd pcen).... bruker bare windows i vmware :p........

 

vil ikke støtte microsoft lenger...... evil bill gates

du er fortsatt windowsbruker :roll: hvorfor støtter du disse folkene som er så "onde".

 

EDIT: btw...det over er ironisk ment...jeg er windows-bruker selv og har ikke noe motvendinger mot og bruke windows, eller støtte microsoft.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
ms er ONDE!!!! jeg bruker linux SuSe 9.0(intel pcen) og RedHat 9.0 (amd pcen).... bruker bare windows i vmware :p........

 

vil ikke støtte microsoft lenger...... evil bill gates

du er fortsatt windowsbruker :roll: hvorfor støtter du disse folkene som er så "onde".

Litt off Topic

 

Uansett, det spørs om vi hadde vært der vi er i dag uten Bill Gates og Microsoft.

At de støtter SCO er vel ikke så rart, da de vil tjene penger, eller for å si det på en annen måte, mer penger. At MS går for å være en monopol bedrift er det delte meninger om, hvertfall om dette er praktisk eller ikke. For oss her på forumet som har kunnskaper litt over snittet kan vi være store i kjeften vedr Open Source ol.

 

Men når feks bestemutter'n skal kjøpe seg en PC på Elkjøp, vil hun så klart ha alt med engang, dvs hun vil ha mediaplayer, IE med engang.

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Kan ikke helt se at dette har noe med misbruk av en monopol situasjon å gjøre. Naturligvis synes jeg dette er "ufint" av Microsoft (om det nå stemmer) men det er et stykke fra å presentere din fiendes fiende som investeringsobjekt til og betale SCO's søksmål mot forskjellige Linux miljøer.

Vel, detaljene rundt dette er "murky" for å si det mildt. Microsoft har benektet noen kontakt med Baystar, og "Security and Exchange Commission" er begynt å undersøke. Rykter (og det er alt det er foreløpig) går på at mellommenn er involvert, og at der kan ha vært indirekte kontakt mellom SCO og MS. Om dette er sant bør MS få seg mer enn et klask på labben.

 

Personlig tviler jeg på at Microsoft (en bedrift allerede straffet for utnyttelse av monopolsituasjonen sin) ville vært så håpløst dumme at de direkte finansierte SCO sin kampanje, men vi får se.

http://trends.newsforge.com/trends/04/03/08/0457259.shtml

Lenke til kommentar
Å stikke kjepper i hjulene på konkurentene er jo et gammelt og mye brukt triks.

Men når det er Microsoft (eller M$, ikke sant?) som gjør det så skal det himles med øynene og kjeftes på Bill. Hva med å hate Creative like mye da f.eks?

Selvsagt er det ikke bare MS passes på, tror du konkurransetilsynet her i landet hadde godtatt at f.eks RIMI hadde hatt over 90% markedsandel?

 

Microsoft er i en veldig spesiell situasjon. Hvis noen ikke skjønner det, ja... :no:

Lenke til kommentar
Men når feks bestemutter'n skal kjøpe seg en PC på Elkjøp, vil hun så klart ha alt med engang, dvs hun vil ha mediaplayer, IE med engang.

 

:dontgetit:

Dette skjønner jeg ikke. Alle distroer kommer jo med Mplayer og Mozilla. Om bestemora ikke har brukt PC noe særlig før så tviler jeg på at f.eks. SuSe eller Fedora vil være noe vanskligere å bruke enn Windows. Hun må jo uansett få hjelp til å sette opp boksen og lære seg å bruke den.

Lenke til kommentar

Liker det dårlig. Det at et eventuelt forhold mellom M$ og SCO skulle vise seg å være en realitet, skremmer meg. Skrekkscenarioet vil være at da vil Microsoft ha mulighet til å kjøpe hele SCO, og hvis SCO vinner søksmålene, da har vi totalt M$ monopol, bortsett fra BSD og Solaris for oss privatpersoner. Og det ville vært helt for jævlig, for å si det rett ut. Sier det igjen, jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg at dette var sant. Det at databransjens to mest forhatte bedrifter rotter seg sammen på denne måten virker helt naturlig, det er jo på samme måten de har kommet dit de er i dag. Man blir ikke stor av å leke snill gutt vet dere, og Microsoft har vært på lag med de fleste store opp igjennom tidene ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke folk helt fatter at bedrifter ikke er onde. De skal tjene mest penger, for sine aksjonærer. Det har MS klart. MS er ikke en "ond" bedrift, men tar tatt i bruk virkemidler som kan virke uetisk. Men det har de fleste større selvskap også gjort. Jeg er som de fleste andre i dette forumet dypt befymret over utviklingen av OS når en bedrift har så godt som monopol på det. Men MS skal ha ære for at de har klart det.

 

Og hvis det er sansynelig at MS vil tjene på å støtte/kjøpe/ kontrolere SCO så gjør de det. De ha nok penger å ta av. Men som ibrotha link viser, så er det høyst usansynlig at MS kommer til å tjene på en samarbeid med SCO.

Lenke til kommentar
Tror ikke folk helt fatter at bedrifter ikke er onde. De skal tjene mest penger, for sine aksjonærer.

Nei, man kan jo ikke anklage bedrifter for å drive med snusk - de skal jo bare tjene penger. F.eks i Finance Credit, det er vel ingen som har gjort noe galt der? Man må jo tross alt gjøre det som trengs for å tjene penger, ikke sant?

Lenke til kommentar
Å stikke kjepper i hjulene på konkurentene er jo et gammelt og mye brukt triks.

Men når det er Microsoft (eller M$, ikke sant?) som gjør det så skal det himles med øynene og kjeftes på Bill. Hva med å hate Creative like mye da f.eks?

Selvsagt er det ikke bare MS passes på, tror du konkurransetilsynet her i landet hadde godtatt at f.eks RIMI hadde hatt over 90% markedsandel?

 

Microsoft er i en veldig spesiell situasjon. Hvis noen ikke skjønner det, ja... :no:

Klart, men det er så mye oying og grining av alle med en gang MS blir nevnt.

F.eks i går så hørte jeg at Rema 1000 hadde lagt "remasangen" som de gav på CD til barnehager. Dette er selvfølgelig veldig uetisk (og muligens ulovlig i Norge), men det er ingen som roper drapstrusler mot eierene av Rema, eller som krever at alle skal boikote de.

 

Jeg vil helst ikke nevne ord som droids eller zealots men det er ofte denne typen som er verst.

Selvsagt er det lov å si at du ikke liker dette osv, men personangrep og usaklig "slander" ol blir litt for mye.

Og som nevnt tidligere: De skal tjene penger, ikke prøve å få alle til å bli venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...