Gå til innhold

Microsoft skaffer investorer til SCO


Anbefalte innlegg

Det er jo ikke det minste rart at folk blir ekstra grinete når microsoft beveger seg inn i gråsoner ettersom de har en heller tvilsom historie. Selv har jeg fulgt med dette firmaet i en årekke, og jeg må si at de for mange ganger har tydd til tvilsomme metoder. Noen som husker f.eks. stacker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
F.eks i går så hørte jeg at Rema 1000 hadde lagt "remasangen" som de gav på CD til barnehager. Dette er selvfølgelig veldig uetisk (og muligens ulovlig i Norge), men det er ingen som roper drapstrusler mot eierene av Rema, eller som krever at alle skal boikote de.

Dette var vel en heller dårlig sammenligning. Var det derimot snakk om at Rema 1000 sponset Kiwi i et forsøk på å overta Rimi tror jeg nok folk hadde valgt en annen butikk å kjøpe h-melken sin i.

 

Det ble jo spekulert i om Microsoft hadde en finger med i spillet fra første stund, så det er ikke overraskende at slike rykter kommer frem i media. Er vanskelig å vurdere om det er sant, men Microsoft har mistet mye tillit hos mang en databruker opp gjennom årene. Om dette stemmer så vil det nok få konsekvenser for Microsoft når SCO taper saken og fakta kommer på bordet. Det er muligens en hårfin linje mellom ondskap og uetisk virksomhet, men om det medfører riktighet at Microsoft står bak, så har de gått langt over streken.

 

Liker forresten måten kjernen av kernel-koderne håndterer saken på. De orker knapt å bry seg om det, det blir jo for dumt. Og skulle Linux mot all formodning havne i Microsofts hender hopper jo bare alle over til BSD.

Lenke til kommentar
Liker forresten måten kjernen av kernel-koderne håndterer saken på. De orker knapt å bry seg om det, det blir jo for dumt. Og skulle Linux mot all formodning havne i Microsofts hender hopper jo bare alle over til BSD.

Linux kan aldri havne i Microsoft's hender; I verste fall kan de kreve penger for den lille delen av kode som SCO påberoper seg eieretten til - og det er bare en liten del av kjernen. Prøver de å stjele resten vil de bli saksøkt nedenom og hjem for brudd på GPL-lisensen...

Lenke til kommentar

Heh, vel, jeg presiserte at det var mot all formodning, noe slikt vil jo selvfølgelig aldri skje. Bare en enkel løsning på et worst case scenario i en verden der homofile ikke får lov til å forkynne om en gud som ikke finnes og demokratiserende krig mot flertallet påtvinges. What a beautiful world. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...