Gå til innhold

Telio sender ut IP-telefonadaptere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Dette er noko eg ser på som veldig spennande,og noko eg vil følge med på i tiden som kommer.Dagbladet har allerede hatt to artikkler som omhandler Telio og deiras VoIP løysnig.Artikklane kan dykk lese her og her.

 

Dagbladet var forøvrig i følge dei sjølv det første mediet i Noreg som testa denne løysningen.

 

I den siste artikkelen som også er den nyaste og som vart publisert både i nettutgaven og papirutgaven til bladet.Så blei det kommentert at personane som hadde testet produktet ville være litt forsiktig med å seie opp fasttelefon abbonementet (om ein har eit) med ein gang da dette er ein litt "ny" teknologi.

Og at det fremdeles kan være ein del barnesjukdommer.Som journalisten i den siste artikkelen skreiv "Men etter hvert ble vi klar over hvor mye som faktisk kan gå galt."

 

Så om ein føler seg "avhengig" av å ha ein stabil og fungerande fasttelefon løysning.burde ein kanskje vente litt.Når det er sakt synest eg det er spennande at produktet til Telio er på full fart ut i det norske markedet.Så etter ei lita stund da produktet har blitt testet litt ut av Telio sine kunder.Kunne det vært intressant om Hardware.no nettverket saman med noen av brukerene testa ut produktet.Og laget ein artikkel om fordeler og ulemper og eventuelle forbetringspotensialer.

Lenke til kommentar
lenge leve mobiltelefon  :thumbup:

Hva skal det bety?

Betyr vel: Hva i all verden trenger man fast-telefon(ip-telefon) til i disse dager? :shrug:

om du ikke har fulle ræva i penger.... :mad:

 

 

synes ikke dette telio tilbudet er så bra jeg! Ihvertfall ikke for min del. Det som virklig hadde vært noe, er et fast telf. abn. med liten/eller ingen fastpris..

 

Ser alikevll frem til når de forsjellige ISP'ene slenger seg på dette, og prisene vil gå nedover på abn. avgiften.

Lenke til kommentar
lenge leve mobiltelefon  :thumbup:

Hva skal det bety?

er det noen som bruker vanlig telefon når man ringer? alle har og bruker mobiltelefon.

Ikke vær så enspora, nå da. Bare siden du ikke bruker fastnettelefon, betyr ikke at andre er akkurat som deg. Vi ringer for over 400 kr bare i tellerskritt, hver måned. Det hadde vært kult med mobil, det. Dessuten virker ikke mobil der vi bor heller, så du kan ta deg en bolle. Gratis tellerskritt? Ja, takk!

Lenke til kommentar
Fikk mail fra dem at min kommer i løpet av noen dager, gleder meg. Kvitter meg totalt med kobberlinjer inn til huset, har trådløst internett. Farvell til telenor.

Kordan er det du får strømmen din inn i huset da? Trådlaust den og? Da begynner det og bli FARLIG og være i huset ditt :)

Strømmen kommer ikke i kobber, det brukes aluminium med stålkjerne hvertfall her inn til huset.

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar
Fikk mail fra dem at min kommer i løpet av noen dager, gleder meg. Kvitter meg totalt med kobberlinjer inn til huset, har trådløst internett. Farvell til telenor.

Kordan er det du får strømmen din inn i huset da? Trådlaust den og? Da begynner det og bli FARLIG og være i huset ditt :)

Strømmen kommer ikke i kobber, det brukes aluminium med stålkjerne hvertfall her i huset.

OT:

det er da ikke så veldig vanlig da.... må ikke de kablene være veldig overdimensjonerte?

 

og hvorfor stålkjerne?

 

og tilbake til topic:

 

etter jeg har skaffet meg en prosjektor, kommer det en telioadapter når jeg flytter ut til sommern

Lenke til kommentar

Nei, det er kobber fra stolpen og inn. Biter i gresset. Det er stålkjerne på strømkablene pga styrken, de blir jo strekt mellom stolpene. Alu hadde nok blitt lengere og lengere etter hvert. Ser ellers fram til å få telioadapteret, men jeg lurer på når det blir flere og flere aktører i dette markedet, hva kommer Telenor til å gjøre? Tipper de kommer til å sitte sammen med musikkbransjen og snufse, helt akterutseilt. Det værste synes jeg var her om dagen da jeg ringte Telenor og spurte hva det ville koste å endre fra isdn til analog. 990,- nkr var svaret. Så spurte jeg hva det ville koste å si opp hele dritten, det var gratis, menhvis jeg skulle starte et analog abbonement etterpå, kostet det 990,- nkr!!!! Så spurte hu om fødselsnummeret mitt, hun skule stoppe mitt abbonement, og hun forsøkte ikke engang å beholde meg som kunde. Ikke et eneste argument for å prøve å få meg til å fortsette å kjøpe tjenester hos dem. Det virker som de driter i det. Så lykke på reisen med dem!!

Lenke til kommentar

Hmmmm. Hva har egentlig folk i mot kobber? Så lenge du ikke spiser det er det et aldeles ypperlig materiale.

 

Jeg for min del venter på PoIP. Power ower IP - Strøm over IP. Håper Nextgentel og andre tilbyr det før jeg flytter et sted hvor strøm ikke er inkludert i husleien. Veldig praktisk hvis du skal ha med deg feks. vaskemaskin på hytta. Bare å koble opp med GPRS eller lignende og vips har en 230V midt i ødemarka. Ja denne teknikken dere, er den ikke fantastisk.

 

 

 

;)

Lenke til kommentar
hvor strøm ikke er inkludert i husleien. Veldig praktisk hvis du skal ha med deg feks. vaskemaskin på hytta. Bare å koble opp med GPRS eller lignende og vips har en 230V midt i ødemarka. Ja denne teknikken dere, er den ikke fantastisk.

Haha, ja dersom noe slikt hadde vært mulig hadde det nok åpnet for uante muligheter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...