Gå til innhold

Fiskepudding i pølsefasong?


Anbefalte innlegg

I dag kom jeg tassende hjem fra skolen, dasset i normal stil bort til kjøkkenet, laffet (er det et ord?) opp kjøleskapet i en fart for å finne noe å gnage på, og hva finner jeg? En stooor, tjukk, hvit PØLSE. "Namm, digg, pølse..." Tenker jeg. jeg drar pølsa opp på skjærefjøla for nærmere eksaminasjon. Hva finner jeg? Det er FISKEPUDDING? "Wtfuckle-ifuck! Fiskepudding i PØLSEFASONG!"..

 

Siden den episoden har jeg tenkt mye på dette med mat og missvisende embalasje, da spesiellt fiskepudding. Hva er galt med folk? hva slags verden er det vi lever i? Som skaper en illusjon av at slikt er normalt? Jeg mener, pakker vi blodpudding i grandiosa-esker? Serverer vi honnikorn på tube? Spiser vi knekkebrød fra hermetikkboks? Svaret er NEI!!! Så hvorfor i svarteste kommer fiskepudding i PØLSE da? Noe er alvorlig galt, og min intensjon er å finne ut HVA!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiskepudding i pølseform aka pølsepudding, er som regel en semre variant av regulær, rektangulær fiskepudding.

dessuten er den billigere å produsere, da den ikke lages i form eller pakkes for hånd.

Så den er et ypperlig valg hvor det ikke stilles krav til fiskepudding av det øvre kvalitets-sjikt, og som ikke bør "ta seg ut" i sin form.

Henger forøvrig ikke med på sammenlikningene dine, slik som honnikorn på tube..

Lenke til kommentar
Fiskepudding i pølseform er faktisk nam nam på skiva. Skjær den i passe tykke skiver og ha på majones. Nam nam. Det er nok du som er for liten til å ikke spise hybelmat :p

:laugh: Det må jeg prøve engang.

 

Men jeg synes ikke det er noe digg å knafse på hvite pølser uten videre utforsking heller

Lenke til kommentar

Samme her.. Smaker greit nok det ,men desverre så finner jeg det ikke så ofte i kjøleskapet og jeg har ikke råd og kjøpe inn det jeg liker.. Nugatti blir kjøpt inn noen ganger ,men fant nettop ut at jeg hadde LITE penger på kontoen min så det blir nok ikke noe mer av det nå leger.. =(

Lenke til kommentar
Fiskepudding i pølseform er faktisk nam nam på skiva. Skjær den i passe tykke skiver og ha på majones. Nam nam. Det er nok du som er for liten til å ikke spise hybelmat :p

Prøv med litt lett kaviar på, det er godt det.... :yes:

Apropos kaviar.

 

Jeg synes den røde er bedre enn den blå. For den er litt mildere og rundere på smak.

 

Skal man ha fiskepudding til middag, så er den firkanta mye bedre. Da skal man ha remulade til :thumbup:

Lenke til kommentar
Fiskepudding i pølseform er faktisk nam nam på skiva. Skjær den i passe tykke skiver og ha på majones. Nam nam. Det er nok du som er for liten til å ikke spise hybelmat :p

Prøv med litt lett kaviar på, det er godt det.... :yes:

Apropos kaviar.

 

Jeg synes den røde er bedre enn den blå. For den er litt mildere og rundere på smak.

 

Skal man ha fiskepudding til middag, så er den firkanta mye bedre. Da skal man ha remulade til :thumbup:

Nå ble jeg sulten..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå ble jeg sulten..... :thumbup:

Jeg også.

 

Har nakkekottiser i kjølen som jeg tenkte jeg skulle lage wok av. Er billig kjøtt som man skjærer i biter. Mye billigere enn å kjøpe ferdig biff strimler. Smaker nesten like godt. Er bra nok til hverdags liksom

 

Men sliter med ei jævlig hodepine og svimmelhet. Er så vidt jeg kan sitte foran pcen. Bra jeg slipper å se på tastaturet for å skrive.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg sulten..... :thumbup:

Jeg også.

 

Har nakkekottiser i kjølen som jeg tenkte jeg skulle lage wok av. Er billig kjøtt som man skjærer i biter. Mye billigere enn å kjøpe ferdig biff strimler. Smaker nesten like godt. Er bra nok til hverdags liksom

 

Men sliter med ei jævlig hodepine og svimmelhet. Er så vidt jeg kan sitte foran pcen. Bra jeg slipper å se på tastaturet for å skrive.

Ta og bank godt disse nakkekotelettene med kjøthammer, nesten til

flatbiff og ha på litt aromatsalt og grillkrydder, la de stå en time og

trekke litt og stek de relativt raskt med høy temp på begge sider.

Snadder ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
FISKEPUDDING%20I%20FORM.JPG

 

FISKEPUDDING.JPG

 

vet ikke hvilken av disse som regnes som riktig fiskepudding, men vil anta at #1 vil komme godt ut hvis vi hadde atartet en spørreundersøkelse

Jeg har ikke set noen av de variantenne før jeg. Vi har hat en sån rund sak med høll i miten (nesten smultring for). Den ene sia er flat og den anre er lit tynnere og homplette. Gidder ikk leite etter bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...