Gå til innhold

Microsoft åpner snart for strømming av spill via Xbox Game Pass Ultimate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Geforce Now er helt fantastisk i alle fall. Spilte Borderlands 3 via det og glemte helt at jeg faktisk streamet spillet siden det var så og si null merkbar delay der.

xCloud har merkbar delay i first person shooters, men aner ikke hvilken server jeg var koblet opp mot siden det er beta. Mulig det blir like bra som Geforce Now ved offisiell launch. Spill som Bloodstained føles helt smooth på xCloud.

Cloud gaming er definitivt fremtiden og vil ta verden med storm for majoriten av befolkningen, og tipper vi vil se drastiske innhugg i både konsoll og PC hardwaresalegene allerede denne generasjonen på grunn av det.

Det største utfordringen for MS blir å få i gang samarbeid med ISPer hvor man kan få økt eller fjernet datakvotene.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, XtaZ said:

Cloud gaming er definitivt fremtiden og vil ta verden med storm for majoriten av befolkningen, og tipper vi vil se drastiske innhugg i både konsoll og PC hardwaresalegene allerede denne generasjonen på grunn av det.

Det største utfordringen for MS blir å få i gang samarbeid med ISPer hvor man kan få økt eller fjernet datakvotene.

Streaming vil nok kunne ta over for konsoller men tviler på at streaming vil kunne ta over for PC i nær framtid, spesielt da spill som er laget for å moddes. Spill som Fallout 4, Skyrim osv. kan moddes men de lages med PC-versjonen. Problemet er ikke at det ikke er mulig men tviler disse streamingleverandørene lar oss kjøre modifiserte filer på et slik system.

Lenke til kommentar

Greia er at folk som meg som gamer litt mer hardcore og driver med modding og slik er i fåtall. Majoriteten av gamere der ute er casuals og kommer ikek til å ha noe problem med å gå streaming og ditche dedikert hardware totalt, og mange vil sikkert ikke engang legge merke til potensiell delay eller artifacting i bildet pga dårlige nett så lenge det ikke blir alt for ille.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, XtaZ said:

Greia er at folk som meg som gamer litt mer hardcore og driver med modding og slik er i fåtall. Majoriteten av gamere der ute er casuals og kommer ikek til å ha noe problem med å gå streaming og ditche dedikert hardware totalt, og mange vil sikkert ikke engang legge merke til potensiell delay eller artifacting i bildet pga dårlige nett så lenge det ikke blir alt for ille.

Ja, gjorde ikke DF en slik test på Red Dead 2 med Stadia vs PS4/Xbone der Stadia hadde mindre latency? I all hovedsak er dette spillets "feil", potensielt kan latency gå mye lavere på fysisk hardware.

Lenke til kommentar
3 hours ago, LarZen said:

Når game streaming blir like bra som å spille på lokal hardware så kan en snakke om når en evnt overgang vil skje. Men det virker som vi er mange år ifra det vippe punktet. 

Har du prøvd Geforce Now? Jeg ble 100% overbevist om cloud gaming etter å ha testet det (kablet med fiber på 100/100 linje vel og merke), så diskusjonen om overgang er definitivt klar allerede. Får bare håpe xCloud blir like bra.

Jeg personlig sverger fortsatt til native hardware og kommer til å fortsette med det lenge siden jeg foretrekker det lille ekstra av kvalitet, kontroll og modifikasjon, men for resten av casualmarkedet som ikke sitter sliter med datakvoter så er Cloud Gaming ett like bra alternativ som konsoller/PC. Nå starter vel TVer og rulle ut med xCloud allerede integrert i TVer dette året eller neste år, så blir spennende å se om folk gir det en sjanse der først.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Geforce Now og Stadia fungerer begge helt fantastisk i min erfaring og føles mer eller mindre som lokal spilling. Å gå fra 60fps spill på Stadia til The Last Of Us 2 på min PS4 føltes som å gå til MER latency f.eks. 
 

Xcloud derimot har vært veldig skuffende for meg. Altfor mye latency/delay til å være en legitim måte å spille på. Jeg har prøvd på flere ulike android-enheter, med flere forskjellige routere og på Telenor og Get sitt nett på 3 forskjellige adresser. Alltid samme resultat. Forza Horizon 4 har vel sikkert 400ms lag eller noe sånt. I tillegg hakker det jevnlig i lyd og bilde. Men det er jo fortsatt beta og jeg ser folk rundt i verden har mye bedre opplevelse enn jeg har hatt. Håper det blir vesentlig bedre ved lansering. 
 

 

Lenke til kommentar

Har hatt dette ein periode no, og det fungerer heilt strålande. Både på mobil i kombinasjon med 8BitDo-kontroller og "klipps", samt på NVIDIA Shield (sistnemnte er ikkje offisielt støtta endå). Lite lag og kvaliteten er fin på mobil. Når ein ikkje har moglegheit til å sitte framfor TVen er dette gull.

Lenke til kommentar

Nå stopper Microsoft xCloud testingen på iOS tidlig fordi Apple sine idiotiske store policies hindrer xCloud fra å starte og Apple jobber hardt for å forhindre konkurranse.

Rammer heldigvis bare folk som er dumme nok til å kjøpe seg søppelproduktene til Apple i utgangspunktet, så null sympati fra denne kanten :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...