Gå til innhold

Se de superrealistiske væske-effektene i Half-Life: Alyx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"superrealistisk" i stedet for realistisk - høres like naturlig ut som "supernatural"

Det ser jo helt greit ut, men de har ennå et stykke igjen til vanlig realistisk. Jeg er ikke imponert, så jeg syns de burde ta seg en bolle og ikke overdrive for mye. Dette er semirealistsik, ikke superrealistisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gren_Sonny said:

Og fortsatt ingen index utgivelse her i Norge...

Er bruker rettighetene og kravene såpass stor av en kamel å svelge for Valve?

Tipper det har mer med kost/ nytte å gjøre. Ganske mye som skal til for å selge noe fysisk i norden mtp salgskanaler, oppfølging, service, bruksanvisninger osv. Når det samtidig er et såpass nisjeprodukt, er det stor sannsynlighet at det egentlig er et rent tapsprosjekt.

Lenke til kommentar

Det er faktisk imponerende med tanken på hvor mye 3D programmer sliter med å kalkulere væsker, men jeg antar at Valve jukser med et eller annet triks. Jeg skulle gjerne ha sett hvordan væske-trikset fungerer oppi et glass.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Rotekoppp said:

Tipper det har mer med kost/ nytte å gjøre. Ganske mye som skal til for å selge noe fysisk i norden mtp salgskanaler, oppfølging, service, bruksanvisninger osv. Når det samtidig er et såpass nisjeprodukt, er det stor sannsynlighet at det egentlig er et rent tapsprosjekt.

Sverige har hatt det en stund nå.

Så er spesifikt Norge som ikke har fått det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kelo skrev (3 timer siden):

Det er faktisk imponerende med tanken på hvor mye 3D programmer sliter med å kalkulere væsker, men jeg antar at Valve jukser med et eller annet triks. Jeg skulle gjerne ha sett hvordan væske-trikset fungerer oppi et glass.

Slik jeg forstår det er det ganske spesielt da de bruker shaders for å simulere det, noe som går direkte på GPU og ikke CPU. 

Lenke til kommentar

Veldig imponerende spill, synes jeg, og kult at de fortsetter å forbedre det. Men personlig synes jeg det er ALT for skummelt. Jeg orker rett og slett ikke være vettskremt lenger. Har vært kjempefan av Half-Life-serien, men Alyx går rett og slett ikke. Jeg flerrer av meg brillene i panikk igjen og igjen. :(

Lenke til kommentar
On 5/30/2020 at 8:34 PM, Rotekoppp said:

Åja, det visste jeg ikke. Er det gjennom nordisk salgskanal, eller er det visse butikker/kjeder som har importert fra USA?

Selges i alle EU land og bestilles direkte fra Valve. Om Norge var EU medlem ville vi hatt tilgang til Index også her.

Quote

Supported Countries:

  • Austria
  • Belgium
  • Bulgaria
  • Croatia
  • Cyprus
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Estonia
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hungary
  • Ireland
  • Italy
  • Latvia
  • Lithuania
  • Luxembourg
  • Malta
  • Netherlands
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Spain
  • Sweden
  • United Kingdom
  • United States
  • Canada
  • Japan (through Degica)

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7077-YUOA-2321

Ellers selges den i USA, Japan og Canada. Japan og Canada kom til på et senere tidspunkt og der selges den via en lokal distributør.

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 5/31/2020 at 6:19 PM, Abhoth said:

Veldig imponerende spill, synes jeg, og kult at de fortsetter å forbedre det. Men personlig synes jeg det er ALT for skummelt. Jeg orker rett og slett ikke være vettskremt lenger. Har vært kjempefan av Half-Life-serien, men Alyx går rett og slett ikke. Jeg flerrer av meg brillene i panikk igjen og igjen. :(

Det er like mye skrekk i de andre spillene i serien vil jeg si men det oppleves jo mer intenst med VR. Selv har jeg ingen problemer så lenge det ikke er mye jump scares og de er det heldigvis få av (bortsett fra headcrabs ? )

De få jump scares som er i spillet er dessuten humoristiske og vel verdt spøken hehe.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...