Gå til innhold

KORTTEST: Logitech G MX518 og Microsoft Pro IntelliMouse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner en remake/oppgradert versjon av Logitech Di Novo bluetooth, som støtter nyere BT-standarder. og med oppladbare batterier lik Edge-versjonen.

 

Samtidig bør kalkulatordelen kunne festes magnetisk til valgfri sidekant og motta strøm fra dette om den står til lading/koblet til USB/strømadapter. Og både tastatur, talltastatur og touchpad bør kunne belyses med valgfritt farge, gjerne kontrollert direkte fra tastaturet, og etter tid eller lysmengden i rommet, slik at det lyser opp når det brukes/beveges på.

 

I tillegg burde den kommet med en tilpasset touchpad, som tilsvarende kalkulatormodulen kan festesmagnetisk til valgfri side. Denne bør og ha et lite display for mediestyring mot forsterker, slik at man kan gjøre lydstyring frdenne uten å måtte ha på en TV eller skjerm.

 

Både denne og selve tastaturet burde ha et spor for å sette mobilen og eventuelt nettbrett i, og som i tillegg kan kobles til USB C-porter i tastaturet for å kunne motta lading uten å måtte ha egen lader tilkoblet.

 

Di Novo er det peneste tastaturet jeg noengang har sett, i tillegg til å være nesten perfekt til stuebruk der det ligger perfekt balansert på fanget. Men noen ganger savner jeg numerisk tastatur, siden det medfølgende sluker strøm, og normalt sett bare har ligget der og blitt strømtomt til jeg faktisk har bruk for det.

 

Samtidig ser jeg ønsket om å kunne bruke en touchpad. Dersom disse to kunne vært koblet til samtidig og med kraftig nok magnet, hadde balansen kunne blitt opprettholdt også når det brukes på fanget i sofamodus.

 

I ettertid er det kommet tastaturer som kan fungere sømløst med flere skjermer/enheter innen samme wifi-sone (og også over Internet), der noen av de har eget spor for mobil og pad. Ser derfor gjerne at dette blir implementert om man likevel oppgraderer et slikt tastatur.

 

Er så trøtt på at de mest funksjonelle tastaturene er fokusert mot gamere, og derfor ser deretter ut. Jeg vil ha et som jeg tør og gjerne ønsker å vise frem.

 

Det jeg har nå fungerer fremdeles, selv om den oppladbare musen både har fått batteridegradering, og av og til gir dobbeltklikk når man enkeltklikker.

 

Faktisk har jeg en ekstra oppladbar mus nå, slik at jeg kan bytte om den ene går strømtom fordi jeg glemmer å sette den i laderen. Dessverre har de forskjellig lader, selv om begge er logitech og dockingen ser lik ut. Men jeg kan ikke "dokke de i samme lader, slik at dette også er en ønskelig oppgradering. Alternativt at den lades direkte fra USB C, slik at jeg kan ha liggende en liten kabel som kobles mellom mus og tastatur, og jeg derfor kan bruke musen samtidig som den mottar lading.

 

Hmmmm, litt langt innlegg, men tror jammen jeg skal sende inn en tilbakemelding til Logitech, og håper de tar idéen. Jeg er vanligvis ikke veldig gladi åbruke mye penger på slikt eksternt utstyr som ofte slutter og fungere etter en stund, men dette har holdt stand i ca 10 år +/-, slik at noe slikt hadde jeg gjerne betalt litt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker fortsatt en Logitech MX1000, den bærer preg av tiår med bruk for å si det pent.

 

Datamusenes svar på Land Cruiser.

 

Er vel den som fulgte med i det settet jeg har, om jeg ikke husker feil. Har nå en MX Revolution i tillegg, som jeg bytter mellom når den andre er batteritom. Dessuten har jeg fått dobbelklikkproblemet på den, men ikke forsøkt å åpne den for reparasjon.

 

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=19&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjKuoCGiPzjAhWGwcQBHUO2BIEQFjASegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fwww.instructables.com%2Fid%2FRepair-mouse-with-double-click-problem%2F&usg=AOvVaw0360xw85dqvte5ilr0OCMy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...