Gå til innhold

SNIKTITT: Kia e-Soul En massiv oppgradering fra dagens modell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oisann, du skal være bra motstander av Tesla og alt de står for dersom denne havner øverst på ønskelista. Og at bilprodusenter tørr å komme på markedet med biler du må vente 2 år for å få er mer enn jeg kan begripe. Nå er det sikkert ikke veldig venteliste på denne, men da sikter jeg til e-niro/Kona. Jaja, det er kjekt med alternativer, men jeg kan ikke se annet enn at Model 3 har avlivet konkurransen i denne klassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo for øyeblikket 100000kr i prisforskjell opp mot Tesla om denne legger seg litt under e-niro i pris. Det er betydelig og en god grunn for mange til å ikke gå for teslaen. Og for en leverandør er jo ventelister ikke noe problem isolert sett. Det er å ikke kunne levere mange nok som er problemet for inntjeningen.

Lenke til kommentar

Oisann, du skal være bra motstander av Tesla og alt de står for dersom denne havner øverst på ønskelista. Og at bilprodusenter tørr å komme på markedet med biler du må vente 2 år for å få er mer enn jeg kan begripe. Nå er det sikkert ikke veldig venteliste på denne, men da sikter jeg til e-niro/Kona. Jaja, det er kjekt med alternativer, men jeg kan ikke se annet enn at Model 3 har avlivet konkurransen i denne klassen.

 

Nå har vel svært mange ventet i flere år på Tesla model 3, så venting på elbil er et ganske generelt problem

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oisann, du skal være bra motstander av Tesla og alt de står for dersom denne havner øverst på ønskelista. Og at bilprodusenter tørr å komme på markedet med biler du må vente 2 år for å få er mer enn jeg kan begripe. Nå er det sikkert ikke veldig venteliste på denne, men da sikter jeg til e-niro/Kona. Jaja, det er kjekt med alternativer, men jeg kan ikke se annet enn at Model 3 har avlivet konkurransen i denne klassen.

Bra motstander og alt det de står for?

Forklar meg gjerne hva Tesla står for som Kia ikke leverer, da alle jeg kjenner som har Tesla egentlig er misfornøyd, da bilen ikke fungerer som det skal. Hvordan kan du forsvare kjøp av tesla Vs denne når denne er minst 130k billigere, mindre ladekø, ingen serviceventetid (hei 8 måneder hos Tesla), og 7års nybilgaranti?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra motstander og alt det de står for?

Forklar meg gjerne hva Tesla står for som Kia ikke leverer, da alle jeg kjenner som har Tesla egentlig er misfornøyd, da bilen ikke fungerer som det skal. Hvordan kan du forsvare kjøp av tesla Vs denne når denne er minst 130k billigere, mindre ladekø, ingen serviceventetid (hei 8 måneder hos Tesla), og 7års nybilgaranti?

 

Har aldri møtt noen som eier Tesla og "egentlig er misfornøyd". Tvert imot. Dessuten rart de selger som de gjør hvis alle er så misfornøyde som du skal ha det til. Hadde lett lagt til 130k for å få en sprekere Tesla med batterimanagement med temperaturstyring fremfor en hvilken som helst svakere elbil uten. Serviceventetid hos Tesla er fremdeles for lang, men ikke 8 måneder, mer som 5. Mindre ladekø? Hvor er superladernettverket til Kia? Er stort sett bare i utfartshelger og i rushen det er litt travelt på superladerne til Tesla. Kia slår Tesla på nybilgaranti, der har Tesla bare 5 år. Men Tesla har til gjengjeld 8 år/200k km på batteri og drivverk. Kiaen bærer fortsatt preg av å være en elbil gjennom et sært utseende og jeg mistenker at Teslaen gir mer kjøreglede. Men det er jo bare å prøve begge og sammenligne. Hva man velger koker ned til behov og prioriteringer.

Lenke til kommentar

Oisann, du skal være bra motstander av Tesla og alt de står for dersom denne havner øverst på ønskelista. Og at bilprodusenter tørr å komme på markedet med biler du må vente 2 år for å få er mer enn jeg kan begripe. Nå er det sikkert ikke veldig venteliste på denne, men da sikter jeg til e-niro/Kona. Jaja, det er kjekt med alternativer, men jeg kan ikke se annet enn at Model 3 har avlivet konkurransen i denne klassen.

 

Det holder at du trenger takboks, eller om du er litt dårlig til beins og ikke vil ha en bil du setter deg ned i. Model 3 passer ikke for alles behov, derfor vil det også være et marked for biler med andre egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oisann, du skal være bra motstander av Tesla og alt de står for dersom denne havner øverst på ønskelista. Og at bilprodusenter tørr å komme på markedet med biler du må vente 2 år for å få er mer enn jeg kan begripe. Nå er det sikkert ikke veldig venteliste på denne, men da sikter jeg til e-niro/Kona. Jaja, det er kjekt med alternativer, men jeg kan ikke se annet enn at Model 3 har avlivet konkurransen i denne klassen.

 

Det holder at du trenger takboks, eller om du er litt dårlig til beins og ikke vil ha en bil du setter deg ned i. Model 3 passer ikke for alles behov, derfor vil det også være et marked for biler med andre egenskaper.

Tror Tesla lager feste for takstativ som er spesialtilpasset glasstakene nå. Må muligens få Tesla Service til å montere de inn. Koster rundt 5k. Finnes for både S og 3.

 

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-roof-rack.html

 

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-s-roof-rack---glass-roof.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...