Gå til innhold

AMD-kort får automatisk overklokking og spillstreaming til mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært rapporter om at de nye volt justeringene tillater noe bedre ytelse i det siste med justeringer. Men også at en kan få enda mer ytelse av en god vifte-kurve. Jeg er ikke helt sikker, må teste dette selv. Men om tilfelle, så er det bitterlitt gratis ytelse.

 

Selv skal jeg stor kose meg med oppgradering av kjøleren min på Vega 64 kortet mitt når jeg får dette bestilt. For 1080p så er det sjukt mye futt i kortet, og nå enda mer med gode kontrollere fra AMD.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syntes AMD begynner å få meget flotte funksjoner og verktøy i sine drivere for tiden. De er langt foran Nvidia på dette området nå, og utseende på softwaren er fantastisk. Nvidia sin driversoftware derimot, ser ut som et eldgammelt GIS-system fra 1990 og kan ikke skryte av annet enn Experience Share.

 

Her er en interessant video av Steve Burke sammen med en meget bedagelig og hyggelig AMD representant hvor de går gjennom de nye funksjonene.

 

 

PS: Beklager å måtte skuffe de som tror jeg er AMD fanboy. Jeg har omtrent bare Intel og Nvidia utstyr, men fakta er fakta. AMD har en langt bedre software enn både Intel og Nvidia når det kommer til CPU og GPU :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altid eid Nvidia kort. Men jeg håper virkelig at AMD nå kommer på bannen. Nvidia har vært på ytelse toppen for lenge. Og det merkes med hvordan de priser seg.

Rett og slett fristet til å kjøpe AMD neste gang jeg skal oppgradere uansett om de er svakere kun for å støtte de og stemme med lommeboka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper dette hjelper AMD, føler de fleste AMD skjermkortene jeg har prøvd opp gjennom tidene har vært desidert svakere enn Nvidia, selv om jeg var "amd fanboy" i lange tider måtte jeg se nederlage og prøve 1070.

 

Håper de tar seg opp igjen, AMD var alltid litt billigere men ytelse-forskjellen var alt for stor :S

 

Har hatt både Hd4890 og Hd7970, x1900 unngikk meg, så syns ikke Nvidia alltid har vært der , men det begynner jo å bli noen år siden da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt både Hd4890 og Hd7970, x1900 unngikk meg, så syns ikke Nvidia alltid har vært der , men det begynner jo å bli noen år siden da.

Åh, du vekker nostalgi-bjørnen i meg.

HD4890 xXx var mitt første, nye, skjermkort. Mener at ATI var et bedre valg enn alternativene til Nvidia på den tiden. Slik var det med HD5k, HD6k og muligens HD7k serien også som du sier.

 

Hva har skjedd? ?

Lenke til kommentar

Har hatt både Hd4890 og Hd7970, x1900 unngikk meg, så syns ikke Nvidia alltid har vært der , men det begynner jo å bli noen år siden da.

Åh, du vekker nostalgi-bjørnen i meg.

HD4890 xXx var mitt første, nye, skjermkort. Mener at ATI var et bedre valg enn alternativene til Nvidia på den tiden. Slik var det med HD5k, HD6k og muligens HD7k serien også som du sier.

 

Hva har skjedd? ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...