Gå til innhold

Dette er nye iPad Pro med tynne rammer og Face ID


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håpte den skulle ha samme design som iPhone nå, jaja.

Ulogisk å ha ha notch med så mye areal å ta av. Problemet med nye ipad er at iOS ikke har hverken apps eller spill som drar nytte av all denne kraften. Med kraften til Xbox one s, så burde de hatt noen spill i samme klasse, men seriøse utviklere har dumpa ios og Android for lengst (noen unntak, som remaster av baldurs gate finnes). Eneste man kan håpe på er det nå kommer litt ekte satsing - den er jo langt kraftigere enn switch, og den skal ifølge dem faktisk være i stand til å dra red dead redemption 2 i 720p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Håpte den skulle ha samme design som iPhone nå, jaja.

Ulogisk å ha ha notch med så mye areal å ta av. Problemet med nye ipad er at iOS ikke har hverken apps eller spill som drar nytte av all denne kraften. Med kraften til Xbox one s, så burde de hatt noen spill i samme klasse, men seriøse utviklere har dumpa ios og Android for lengst (noen unntak, som remaster av baldurs gate finnes). Eneste man kan håpe på er det nå kommer litt ekte satsing - den er jo langt kraftigere enn switch, og den skal ifølge dem faktisk være i stand til å dra red dead redemption 2 i 720p

Nintento universet på iPad med noe kontrollere av et slag hadde nok vært braksuksess, meeen da kan jo ikke nintento tjene penger på konsoll

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

12 000 gitt.. ja ja

 

5gen Surface pro ligger et sted mellom 9-25k den og.

 

Personlig ville jeg heller gått for en Ipad Pro 12,9 256gb med celuar enn en surface til samme pris

Lenke til kommentar

5gen Surface pro ligger et sted mellom 9-25k den og.

 

Personlig ville jeg heller gått for en Ipad Pro 12,9 256gb med celuar enn en surface til samme pris

 

Men så brukes gjerne en iPad til Candy Crush og Tinder, mens en fullverdig Windows Pro-maskin, som en Surface er, brukes til arbeid, og ikke tenåringsaktiviteter. Så 12,000 kroner for en Candy Crush-maskin er latterlig. Betaler heller 15,000 for en Surface Pro 6, enn 12,000 for en iPad Pro.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men så brukes gjerne en iPad til Candy Crush og Tinder, mens en fullverdig Windows Pro-maskin, som en Surface er, brukes til arbeid, og ikke tenåringsaktiviteter. Så 12,000 kroner for en Candy Crush-maskin er latterlig. Betaler heller 15,000 for en Surface Pro 6, enn 12,000 for en iPad Pro.

Tinder og candy crush har en iphone for;)

Til Ipad pro har man:

Nebo (notatbok med superrask håndskriftkjenninging for skrift og matte)

Procreat

Affinity Designer

Affinity photo

Muligens Affinity publisher etterhvert?

Fullverdig photoshop (rett rundt hjørnet)

Onshape og 3Dshap (3d cad programmer)

Snart en ny versjon av autocad

Luma fusion

 

 

Har nå klart meg fint uten bærbar etter jeg gikk for ipad pro :)

Har tegnet med både cintiq , surface og ipad pro. Sistnevnte var uten tvil den jeg jeg likte best å tegne med;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Men så brukes gjerne en iPad til Candy Crush og Tinder, mens en fullverdig Windows Pro-maskin, som en Surface er, brukes til arbeid, og ikke tenåringsaktiviteter. Så 12,000 kroner for en Candy Crush-maskin er latterlig. Betaler heller 15,000 for en Surface Pro 6, enn 12,000 for en iPad Pro.

 

Her bommer du helt. Folk som skal bruke Tinder og Candy Crsuh kjøper ikke en iPad pro til 12 lapper, men en helt vanlig iPad til 3. 

 

Bruker selv en iPad pro til design og den erstattet en mye dyrere Surface pro 4. Gen, som var ustabil og veldig knotete å bruke. 

 

Noen vil selvfølgelig oppleve det andre veien, men jeg personlig holder meg så langt unna Windows som jeg kan.

 

Så folk får kjøpe det som passer dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Men så brukes gjerne en iPad til Candy Crush og Tinder, mens en fullverdig Windows Pro-maskin, som en Surface er, brukes til arbeid, og ikke tenåringsaktiviteter. Så 12,000 kroner for en Candy Crush-maskin er latterlig. Betaler heller 15,000 for en Surface Pro 6, enn 12,000 for en iPad Pro.

 

Her bommer du helt. Folk som skal bruke Tinder og Candy Crsuh kjøper ikke en iPad pro til 12 lapper, men en helt vanlig iPad til 3. 

 

Bruker selv en iPad pro til design og den erstattet en mye dyrere Surface pro 4. Gen, som var ustabil og veldig knotete å bruke. 

 

Noen vil selvfølgelig oppleve det andre veien, men jeg personlig holder meg så langt unna Windows som jeg kan.

 

Så folk får kjøpe det som passer dem.

Har selv en surface pro 4 og en ipad pro, hverken ipaden eller surfacen har noen gang vært ustabile. Høres ut som en pebkac det der :p
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple har blitt rådyrt, men billigalternativene til Apple er mer enn ok. Jeg kastet ut alle PCer og android mobiler for noen år siden, og vi bruker nå bare Mac`er, iPhones og iPads her hjemme. Er veldig fornøyd med dette, spesielt driftsikkerheten. Aldri noe tull lengre som med PC.

Lenke til kommentar

12 000 gitt.. ja ja

 

12000?

8890, og betydelig kraftigere specs enn en laptop til 9000kr.

 

 

5gen Surface pro ligger et sted mellom 9-25k den og.

 

Personlig ville jeg heller gått for en Ipad Pro 12,9 256gb med celuar enn en surface til samme pris

 

Men så brukes gjerne en iPad til Candy Crush og Tinder, mens en fullverdig Windows Pro-maskin, som en Surface er, brukes til arbeid, og ikke tenåringsaktiviteter. Så 12,000 kroner for en Candy Crush-maskin er latterlig. Betaler heller 15,000 for en Surface Pro 6, enn 12,000 for en iPad Pro.

Ingen bruker en iPad pro til candy crush, da kjøper man en vanlig iPad 2018.

Om du vil ha en surface til 15000 isteden for en iPad til 8890 (hvor du får 12 000 fra vet ikke jeg)

Så får det være din sak, men iPaden koster halvparten og har betydelig bedre specs.

 

Foreslår at du oppdaterer deg litt, isteden for å slenge rundt med løgn.

Driver enn med bilde/filmbehandling er iPad absolutt perfekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde et lite håp om at ipad pro 12 ville koste det samme som gamle ipad pro 12, hadde 50 dagers åpent kjøp med elkjøp ,men ganske idiotisk av meg å tro at de ville holde seg til samme pris og ikke øke prisen... hadde forstått det om de hadde hatt Amoled skjerm, men nei...

Lenke til kommentar

iPad Pro og Surface Pro er to nokså forskjellige produkter. Surface Pro er en Windows PC forkledd som et nettbrett og fungerer deretter. iPad Pro er et råflott nettbrett som Apple insisterer på at skal kunne erstatte en PC.

 

For min del så klarer aldri en iPad, om den så heter Pro eller ei å erstatte en PC. Det er alt for kronglete å jobbe på, det mangler fremdeles en god bråte med applikasjoner og ting jeg trenger i min profesjonelle hverdag som jeg er helt avhengig av om jeg da ikke skal sitte å jobbe i terminalapplikasjoner som Microsoft Remote Desktop osv som jo ikke akkurat byr på noen optimal opplevelse det heller.

 

Samtidig så er jo iPad Pro et råflott nettbrett. Med knallgod skjerm, fryktelig god ytelse, byggekvalitet og hele pakka. Et bedre nettbrett får du strengtatt ikke og utvalget av gode touchapplikasjoner for nettbrett finnes ikke. Men for meg personlig så har behovet for en slik enhet sunket betraktelig etterhvert som størrelsen på telefonene har økt. Nettbrett er perfekt som en PC-erstatter for de med temmelig begrenset bruk og behov hvor det meste sentrerer seg rundt konsumering av innhold men til disse så går man neppe for en iPad Pro.

 

 

Surface Pro er egentlig helt motsatt. For min del så synes jeg det er temmelig udugelig som et nettbrett. Utvalget av touchoptimaliserte applikasjoner, ja rett og slett "apps for nettbrett" er jo helt horribelt dårlig og tilnærmet ikke-eksisterende. Så Surface Pro blir mer som å bruke en Windows PC i nettbrettformat og for meg så gir det fryktelig lite merverdi. Da tar jeg mye heller en tradisjonell bærbar med bedre støtte og tastatur. Surface Pro hadde fungert så utrolig mye bedre om Microsoft faktisk hadde hatt et økosystem av apper som gjør at det hadde fungert mer som et faktisk nettbrett når du har det i nettbrettmodus, men så lenge det er helt fraværende så blir det temmelig meningsløst spør du meg.

 

 

Men hva folk bruker disse enhetene til er jo temmelig varierende. For de som driver med mye tegning så ser jeg fort for meg at iPad Pro fort er en veldig aktuell enhet å bruke i profesjonelle sammenhenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del så klarer aldri en iPad, om den så heter Pro eller ei å erstatte en PC. Det er alt for kronglete å jobbe på, det mangler fremdeles en god bråte med applikasjoner og ting jeg trenger i min profesjonelle hverdag som jeg er helt avhengig av om jeg da ikke skal sitte å jobbe i terminalapplikasjoner som Microsoft Remote Desktop osv som jo ikke akkurat byr på noen optimal opplevelse det heller.

 

Men uten trackpad eller støtte for ekstern mus er det temmelig håpløst å bruke Remote Desktop. iPad Pro er rett og slett uegnet for alt som ikke er designet for touch.

 

At den nå endelig får støtte for ekstern skjerm, er første steg i retning av å gjøre seg fortjent til et “Pro”-navn. Kanskje de også har klart å fikse volumknappene, slik at de ikke virker motsatt av det som er naturlig i landskapmodus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...