Gå til innhold

Volkswagens neste elbil vil komme i tre utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja sminke spesifikasjonene kanskje? Er du først gængster er mulighetene enorme.

Du mener det Tesla ble saksøkt for å gjøre i Norge? :)

 

https://www.tv2.no/a/8794413/

 

Skal vi og da boikotte Tesla? Tesla brøt og lover for krav til kjøretøy som de brukte til å frakte Tesla inn i Norge. Tesla er også under etterforskning av Arbeidstilsynet.

 

Tesla er og under granskning av SEC og DoJ i USA.

Lenke til kommentar

Du mener det Tesla ble saksøkt for å gjøre i Norge? :)

 

https://www.tv2.no/a/8794413/

 

Skal vi og da boikotte Tesla? Tesla brøt og lover for krav til kjøretøy som de brukte til å frakte Tesla inn i Norge. Tesla er også under etterforskning av Arbeidstilsynet.

 

Tesla er og under granskning av SEC og DoJ i USA.

 

 

Gjør hva du vil, jeg orker ikke krangle med deg. Kjør hva du vil og kjøp hva du vil. Om du ikke ser forskjell på syndene så er det ditt problem. 

Lenke til kommentar

Gjør hva du vil, jeg orker ikke krangle med deg. Kjør hva du vil og kjøp hva du vil. Om du ikke ser forskjell på syndene så er det ditt problem. 

Har ikke sagt noe. Stiller bare kritiske spørsmål til dine utsagn. Du virket veldig ivrig etter å dømme et selskap og villig til å ignorere hva andre selskap gjør. Så utsagnet ditt virker ikke veldig objektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe. Stiller bare kritiske spørsmål til dine utsagn. Du virket veldig ivrig etter å dømme et selskap og villig til å ignorere hva andre selskap gjør. Så utsagnet ditt virker ikke veldig objektivt.

 

 

Vw drev med miljøkriminalitet og svindel. Måten de svindlet med avgasser og tester på påfører mennesker sykdom og død i ytterste konsekvens og skader den kloden vi lever på. VAG drev svindelen sin så langt at deres dieselbiler fikk avgiftslette i flere land blant annet i Norge fordi det på papiret virket som diesel fra VAG var miljøvennlig. Dermed ble ekstra mange kunder fristet til å kjøpe dieselbilene. Nå må de samme bilene selges med temmelig store avslag på bruktmarkedet, slik at de som kjøpte ble ikke bare lurt til å kjøpe diesel, de sliter også med å få solgt den og vil mest sannsynlig tape greit med penger på salget.  

 

Det type kriminalitet VAG drev med er helt i en klasse for seg og sålangt unna alt annet som ellers forekommer at jeg ikke engang skjønner at du drar opp arbeidstilsynet, og sånt eller måten tesla målte max effekt. 

 

Om du ikke ser forskjellen så vet jeg ikke om det hjelper hva jeg sier. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vw drev med miljøkriminalitet og svindel. Måten de svindlet med avgasser og tester på påfører mennesker sykdom og død i ytterste konsekvens og skader den kloden vi lever på. VAG drev svindelen sin så langt at deres dieselbiler fikk avgiftslette i flere land blant annet i Norge fordi det på papiret virket som diesel fra VAG var miljøvennlig. Dermed ble ekstra mange kunder fristet til å kjøpe dieselbilene. Nå må de samme bilene selges med temmelig store avslag på bruktmarkedet, slik at de som kjøpte ble ikke bare lurt til å kjøpe diesel, de sliter også med å få solgt den og vil mest sannsynlig tape greit med penger på salget.  

 

Det type kriminalitet VAG drev med er helt i en klasse for seg og sålangt unna alt annet som ellers forekommer at jeg ikke engang skjønner at du drar opp arbeidstilsynet, og sånt eller måten tesla målte max effekt. 

 

Om du ikke ser forskjellen så vet jeg ikke om det hjelper hva jeg sier. 

VW har ikke drevet med miljøkriminalitet. Det finnes ingen siktelser mot VW for det. Jeg tror du må lese over hva miljøkriminalitet faktisk er om du tror det.

 

Du er klar over at når land som Frankrike testet dieselbiler på veiene så var nesten samtlige biler over den lovlige grensen? En bil var 17 ganger over.

 

800px-Nitrogen_oxide_on-road_emissions_b

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_emissions_scandal

 

VW sine biler er på ingen måte spesielt forurensende. Og jeg vet ikke om noen selskap som har blitt siktet for å overgå verdiene. VW er siktet fordi de hadde et stor program gående for å lure testerne. Alle selskapene lager biler og programvare for å passere tester som de ikke ville passert. Det er en grunn til at vi får tiltak mot dieselbiler og ikke VW diesel. Fordi VW sine utslipp er ikke  spesielt høye. Så det å gå etter VW basert på utslipp er bare tull. Du må gå etter dieselbiler generelt.

 

Jeg synes det er bekymrede at du anser svindel som mye verre enn brudd på arbeidsmiljøloven. Arbeidsmiljøloven er ekstremt viktig å følge! Vi har folk som direkte dør som følge av brudd på denne loven. Folk går i fengsel for dette.

 

Du mener og åpenbart at regler for sikkerhet på vei og er lite viktig. Tesla satte folks liv i fare med å kjøre biler som ikke er godkjent for å kjøre på norske veier! Hva skjer når Tesla-traileren treffer en familiebil og dreper familien? Det dør så mange i verden pga dårlige arbeidsforhold og trafikk i verden. Det å ha skikkelig lover for dette er så viktig!

 

Så har altså også Tesla svindlet sine egen kunder også med å selge biler som ikke samsvarte med det de annonserte. Akkurat som VW det. Og så fikk de tilbake penger fra Tesla grunnet verditapet. Dette mente du var ille med VW biler, men for Tesla er det ok?

 

Elon Musk er og siktet for svindel nå. Markedsmanipulasjon. Veldig sannsynlig at Tesla er neste, og så kommer muligens DoJ med en siktelse også. Dette er svært alvorlig svindel. Markedsmanipulasjon er en ekstremt alvorlig form for svindel. Du kan ødelegge markedet. Som da gir nasjonal eller global finanskrise. Folk har tapt så mye penger på det.

 

 

Og bare så du vet det. VW har drevet med svindel som dette før. Mange andre og. Og du er ikke klar over det engang. Jeg var ikke. Folk er ikke. Så om dette er så alvorlig, hvorfor husker ikke folk alle de andre gangene?

 

Jeg kan hvertfall si at svindel er svindel. Jeg ser ikke hvordan Tesla er så mye bedre enn VW. Å joda VW sine dieselbiler forurenser mer enn de skal. Det er ille. Du virker å mene at det er dette som gjør det så utrolig galt, men basert på det så kan du jo ikke kjøpe bil fra stort sett noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...