Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Oppkast, jordskjelv og sinte kollegaer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde et gjensyn med dette selv for et par år siden. Spillet er som nevnt utrolig morsomt å spille og lett å komme inn i, men etterhvert som vanskelighetsgraden stiger blir det også mer stress enn moro og jeg må innrømme at jeg aldri har orket å spille lenger enn halvveis.

 

Hovedproblemet er folk som spyr, for spysjuken sprer seg utrolig fort og vaktmesterne prioriterer ikke å tørke opp spy med mindre du løfter dem opp og dropper dem ned rett på spyflekken. Etterhvert går spillet fra å være en sykehus-simulator til å være en "kaste vaktmestere på spy"-simulator og når dette er hva du bruker halve tiden din på så blir det ikke så gøy.

Endret av Spartapus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Elsker dette spillet, og spiller det stort sett i hver ferie. Herlig underholdende hjernetrim og stress management.

 

"Du er tom for plass. Du må kjøpe nye tomter for å utvide kapasiteten, og du prøvar å gjere desse minst like effektive som romma du starta med. Brått kjem ein haug med pasientar som treng akkutt hjelp. Dei landar med helikopter, klokka går, og med gru innser at helikopteret har landa i motsett ende av sjukehuset i forhold til kvar behandlinga deira vil finne stad. Dei rekk rett og slett ikkje fram i tide før dei døyr."

 

Løsning: Plasser fra begynnelsen av rom som det oftest kommer emergency-pasienter til (Pharmacy, Inflation, Operating Table og etter hvert flere i høyere levels som jeg ikke vil spoile) så nærme helipad som mulig. Når et emergency er tilfellet, sett hastigheten til spillet på 1. Slett rommet som er nærmest helipaden dersom det ikke er rommet akuttpasientene trenger. Flytt det aktuelle akutt-rommet nærmest inngangen/helipaden, og sett det slettede rommet der den tomme plassen er. Flytt/omrokker eventuelt tilbake senere hvis det er behov for det.

 

Noe av det jeg liker best ved spillet er nettopp logistikkutfordringene + tidspress, og å legge til rette for så effektiv og rask behandling som mulig (som går på hvordan du plasserer rom, hvordan du plasserer gjenstandene i rommet avhengig av rutene henholdsvis både pasient og lege tar, hvor du plasserer rom i forhold til hverandre osv.)

 

"Eit anna irritasjonsmoment er den nesten ubrukelege undervisninga du kan tvinge legande dine inn på. Her brukar dei mykje tid på, vel, ingenting. Dei fleste blir ferdig utdanna utan å sitje igjen med noko dei ikkje allereie hadde, og det luktar surt."

 

Skjønner ikke helt denne innvendingen. Jeg pleier alltid å sette consultants med minst én special skill som lærer, og da lærer doktorene både skills som surgeon og psychiatrist, og å bli konsulenter (hvor de jobber omtrent dobbelt så raskt som vanlige leger). Hvis det ikke er noen konsulenter med special skills ledige i starten, lærer jeg opp en doktor med en eller flere skills og setter deretter disse som lærere for juniorer og doktorer. Det er også et pluss i seg selv med doktorer som jobber mye raskere som konsulenter uten skills ( = færre pasienter dør og du får mer penger).

 

Hvor raskt du forsker deg frem til de mest grunnleggende diagnostics og treatments øker også i hastighet etter hvert som du kommer opp i høyere levels, forresten.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Nielsen85 skrev:

For de som ikke vet det, så er en "oppfølger", eller remake er vel et bedre ord, rett rundt hjørnet. På steam blir det tilgjengelig om 4 dager, 30.august.

 

Spillet heter Two Point Hospital.

Jeg gleder meg ihjel.

 

https://store.steampowered.com/app/535930/Two_Point_Hospital/

Ehhh... Det spillet har vært ute en stund... i alle fall et år siden jeg kjøpte det og spillte det.
Lenke til kommentar
WigNut skrev (9 timer siden):
Nielsen85 skrev (På 25.8.2018 den 15.13):

For de som ikke vet det, så er en "oppfølger", eller remake er vel et bedre ord, rett rundt hjørnet. På steam blir det tilgjengelig om 4 dager, 30.august.

 

Spillet heter Two Point Hospital.

Jeg gleder meg ihjel.

 

https://store.steampowered.com/app/535930/Two_Point_Hospital/

Vis sitat  

Ehhh... Det spillet har vært ute en stund... i alle fall et år siden jeg kjøpte det og spillte det.

Gamer var litt dårlig til å merke når de brukte opp igjen gamle artikler, men nå står det med ganske tydelig tekst i starten at dette ble skrevet og postet i 2018. Noe du igjen kunne ha sett på datoene til de som har postet i forumet før deg ;)

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...