Gå til innhold

TEST: Razer Huntsman Elite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmm.. volum rullehjul er kjekt.

 

Cherry MX Blue klikker høyt... mange (inkl meg) synes det blir plagsomt.

 

Forøvrig skuffa over kvaliteten på razer tidligere. Hadde et "Blackwidow".Det var tull både med drivere og elektonikken (brytere sluttet til slutt helt å registrere).

Bytta til cmstorm (cooler master) tastaturer. Har ikke hatt problemer med dem.

Lenke til kommentar

Funksjonstaster kan man programmere selv i autohotkey.
 

Hmm.. volum rullehjul er kjekt.


For å gi et eksempel på ovennevnte denne koden i autohotkey gir volum-rullehjul ved å holde inne |-tasten (til venstre for 1-tallet) og scrolle med musehjulet .
 

 

| & WheelUp::Send {Volume_Up}
| & WheelDown::Send {Volume_Down}
Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Funksjonstaster kan man programmere selv i autohotkey.

 

For å gi et eksempel på ovennevnte denne koden i autohotkey gir volum-rullehjul ved å holde inne |-tasten (til venstre for 1-tallet) og scrolle med musehjulet .

 

 

 

| & WheelUp::Send {Volume_Up}
| & WheelDown::Send {Volume_Down}

Jeg har aldri benyttet meg av AutoHotkey til annet enn småting som har gjort visse prestasjoner i spill mer oppnåelige. Si meg, kan du spesifisere at ovennevnte kode kun skal justere volum for en enkelt applikasjon?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri benyttet meg av AutoHotkey til annet enn småting som har gjort visse prestasjoner i spill mer oppnåelige. Si meg, kan du spesifisere at ovennevnte kode kun skal justere volum for en enkelt applikasjon?

 

Ja, det kan du. Om du vil det, gjør følgende:

 

 

Sett i starten av skriptet (husker ikke hva hver enkelt kode gjør):

---#NoEnv                 ; Makes sure AutoHotkey doesn't think blank spaces are part of your script
SendMode Input         ; The preferred method in which you want AutoHotkey to simulate input to the computer
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Ensures a consistent starting directory.
SetTitleMatchMode 2

Skriv så inn:

#IfWinActive, Dinapplikasjonher
| & WheelUp::Send {Volume_Up}
| & WheelDown::Send {Volume_Down}

Eksempel:

#IfWinActive, Europa Universalis IV
| & WheelUp::Send {Volume_Up}
| & WheelDown::Send {Volume_Down}

Da vil volumet på pcen kun justeres om du er inne i din applikasjon (det er navnet på vinduet som teller, vinduet til applikasjonen Crusader Kings 2 heter eksempelvis "ck2").

 

P.S. Spesifikke applikasjonskommandoer bør stå helt til slutt i skriptet, det gjør at du ikke får konflikter om du vil bruke de samme hurtigtastene til noe annet i windows enn inne i applikasjonene.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hmm.. volum rullehjul er kjekt.

 

Cherry MX Blue klikker høyt... mange (inkl meg) synes det blir plagsomt.

 

Forøvrig skuffa over kvaliteten på razer tidligere. Hadde et "Blackwidow".Det var tull både med drivere og elektonikken (brytere sluttet til slutt helt å registrere).

Bytta til cmstorm (cooler master) tastaturer. Har ikke hatt problemer med dem.

 

Jeg har hatt samme dårlige erfaringer med Razer før selv, både keyboard og mus. Overpriset plastikkræl etter min mening. Spiller liten rolle om det lyser i alle regnbuens farger eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Hmm.. volum rullehjul er kjekt.

 

Cherry MX Blue klikker høyt... mange (inkl meg) synes det blir plagsomt.

 

Forøvrig skuffa over kvaliteten på razer tidligere. Hadde et "Blackwidow".Det var tull både med drivere og elektonikken (brytere sluttet til slutt helt å registrere).

Bytta til cmstorm (cooler master) tastaturer. Har ikke hatt problemer med dem.

 

Jeg har hatt samme dårlige erfaringer med Razer før selv, både keyboard og mus. Overpriset plastikkræl etter min mening. Spiller liten rolle om det lyser i alle regnbuens farger eller ikke.

Prisene er kommet ned noe i senere tid. Både BlackWidow Chroma v2 og DeathAdder Elite er fornuftig priset i disse dager.

 

Jeg har prøvd omtrent det som er på markedet og bestandig vendt tilbake til BlackWidow og DeathAdder. Brukte K-serien til Logitech i flere måneder, men det var veldig godt å komme tilbake til BlackWidow.

 

Det er laget i plast, men det er solide saker. Jeg har ikke opplevd at noen Razer-produkter er blitt slitt ut innen jeg har byttet de i en nyere modell. Da er det snakk om aktiv bruk >= 12 timer dag >300 dager i året.

 

Plastikk er forresten feil oversettelse fra engelsk.

 

I Bokmålsordboka og Nynorskordboka finner vi ikke plastikk i betydningen ‘kunststoff’, bare plast. Derimot har vi et annet ord med skrivemåten plastikk og betydningene ‘formende kunst, bildehoggerkunst, modellering’ og ‘kunsten å bevege seg vakkert’. Dette ordet blir uttalt med trykk på andre stavelse og kan føres tilbake til fransk plastique. Både det engelske plastic og det franske plastique har opphav i gresk plastikos ‘som kan formes’.

 

Lenke til kommentar

Etter innkjøp av et Mistel 600 keyboard, er det helt forferdelig for meg å gå tilbake til tastatur som ikke er delt på midten. Har sine svakheter, men styrkene til dette tastaturet er hinsides bra. Less is more kan du kanskje si. Piltaster, home og end tastene blir faktisk brukt nå da de ligger lett tilgjengelig i jklø-området.

 

Autohotkey er også genialt til å forhindre at du må løfte håndleddet ditt bort til piltast-området da disse kan ligge på et lag f.eks under IJKL tastene når du holder inne f.eks capslock tasten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...