Gå til innhold

Sony slipper TV-er med Netflix-modus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget mulig min neste Oled tv... bring on the info.

 

De bruker den nye ultimate prosessoren som ble vist fram under ces.

Som skal være 2 ganger så kraftig som den i a8.

Folk mente på at den alene fikk eldre Sony tver til å vise langt bedre bilder.

Det er også prosessoren de brukte til 10.000 nit tv sitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er sikkert bra og jeg gidder ikke å betale Netflix ca 50 ekstra for HDR de har bare noen få og de som er kan jeg ikke se forskjellen på HD og HDR filmene omtrent så å betale 50 kr ekstra for det gidder jeg ikke jeg gikk tilbake til 89 kr prisen og koser meg med det, det er inget savn med hd eller hdr på en strømme tjeneste før de får opp kvaliten til en tilsvarende blueray / 4k HDR plate.

Kjøpte Maze Runner Death Cure på hdr/4k plate i dag og du verden for en forskjell fra HDR på vanelig tv signaler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sikkert bra og jeg gidder ikke å betale Netflix ca 50 ekstra for HDR de har bare noen få og de som er kan jeg ikke se forskjellen på HD og HDR filmene omtrent så å betale 50 kr ekstra for det gidder jeg ikke jeg gikk tilbake til 89 kr prisen og koser meg med det, det er inget savn med hd eller hdr på en strømme tjeneste før de får opp kvaliten til en tilsvarende blueray / 4k HDR plate.

Kjøpte Maze Runner Death Cure på hdr/4k plate i dag og du verden for en forskjell fra HDR på vanelig tv signaler!

Var iverig 4K UHD disc kjøper men har gått over til kun streaming tjenester pga enkelheten og ikke noe som tar hylle plass.

Netflix calibrated mode blir intresangt blir å lese litt opp om bruker erfaringer og omtaler.

Lenke til kommentar

De bruker den nye ultimate prosessoren som ble vist fram under ces.

Som skal være 2 ganger så kraftig som den i a8.

Folk mente på at den alene fikk eldre Sony tver til å vise langt bedre bilder.

Det er også prosessoren de brukte til 10.000 nit tv sitt.

Har hatt en god del Lg Oled tvr ble lei av farve bands, bevegelse stutter og macro blocking i grå skygge partier.

Sony prosessering er i et helt annet nivå med X1 så den nye X1 ultimate blir utrolig spennende.

Lenke til kommentar

Da burde vel også Netflix gjort noe med kvaliteten på selve filmene. Vet ikke hva slags komprimering og bitrate de bruker men mange er dårlig.

Har sett mange UHD Blu-ray som har vært dårligere i kvalitet.

De fleste tror movie grain på en film eller serie gjør det til dårlig kvalitet... Synes det gir litt sjarm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sikkert bra og jeg gidder ikke å betale Netflix ca 50 ekstra for HDR de har bare noen få og de som er kan jeg ikke se forskjellen på HD og HDR filmene omtrent så å betale 50 kr ekstra for det gidder jeg ikke jeg gikk tilbake til 89 kr prisen og koser meg med det, det er inget savn med hd eller hdr på en strømme tjeneste før de får opp kvaliten til en tilsvarende blueray / 4k HDR plate.

Kjøpte Maze Runner Death Cure på hdr/4k plate i dag og du verden for en forskjell fra HDR på vanelig tv signaler!

 

Klart det er forskjell på stream og UHD BD. Hvem sier noe annet? Netflix har veldig bra 4k stream for pengene, 139,- er ingenting pr.mnd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er sikkert bra og jeg gidder ikke å betale Netflix ca 50 ekstra for HDR de har bare noen få og de som er kan jeg ikke se forskjellen på HD og HDR filmene omtrent så å betale 50 kr ekstra for det gidder jeg ikke jeg gikk tilbake til 89 kr prisen og koser meg med det, det er inget savn med hd eller hdr på en strømme tjeneste før de får opp kvaliten til en tilsvarende blueray / 4k HDR plate.

Kjøpte Maze Runner Death Cure på hdr/4k plate i dag og du verden for en forskjell fra HDR på vanelig tv signaler!

 

Klart det er forskjell på stream og UHD BD. Hvem sier noe annet? Netflix har veldig bra 4k stream for pengene, 139,- er ingenting pr.mnd.

 

Litt uaneig. 139kr i mnd er ikke ingenting. Set er faktisk 139kr i mnd. For noen gjør detnen forskjell å spare 590kr årlig og det bør man respektere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da burde vel også Netflix gjort noe med kvaliteten på selve filmene. Vet ikke hva slags komprimering og bitrate de bruker men mange er dårlig.

 

De har dynamisk komprimering og bitrate utfra tilgjengelig båndbredde. Vet ikke hva full 4k HDR- kvalitet krever, men om du skal ha full "ordinær" 4k trenger de etter hva jeg har hørt 70Mb\s reell hastighet og jeg vil anta HDR krever en god del mer.

Lenke til kommentar

Vel, det første alle kan gjøre er å skru AV bildeutgjevnings funksjonen. Denne legger jo til ekstra bilder, og når film er skutt på 24fps så blir det jo helt feil å ha på bildeutgjvning. (Det får jo alt til å se helt flytende ut.) Og ja, du vil oppleve hakking i bilde, når du har store bevegelser. Men slik er det nog endog lagd. Så skru av. (kona kaller det "americas funniest home video" look på TV som har dette på. Og i tillegg ser det ut som et tynt lag med vaselin, ligger på TV'n din. Skru AV, og du begynner å se hva som egentlig er lagd.

Lenke til kommentar

Litt uaneig. 139kr i mnd er ikke ingenting. Set er faktisk 139kr i mnd. For noen gjør detnen forskjell å spare 590kr årlig og det bør man respektere.

Vad skall man då med dessa tv-apparaterna till då? Har man råd med 50 lakan för en tv har man råd att fodra de med brukbart material.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...