Gå til innhold

Nå har den første Performance-utgaven av Tesla Model 3 rullet ut fra fabrikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ???

 

Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når GM og Toyota opererte Fremont-fabrikken så spyttet de ut over 8000 biler i uka på topp. Tesla nådde litt over en tredjedel av dette før det var fullt og må utvide med et telt på parkeringsplassen.

 

Så er det et spørsmål hva kundene velger etter hvert. En teltprodusert oppjazza utgave av Model 3 eller en Porsche Mission E til litt lavere pris.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Når GM og Toyota opererte Fremont-fabrikken så spyttet de ut over 8000 biler i uka på topp. Tesla nådde litt over en tredjedel av dette før det var fullt og må utvide med et telt på parkeringsplassen.

 

Så er det et spørsmål hva kundene velger etter hvert. En teltprodusert oppjazza utgave av Model 3 eller en Porsche Mission E til litt lavere pris.

Mission E har vell estimert startpris på rundt 800k for en ribba utgave sist jeg sjekka. Model 3 performance som har et høyt utstyrsnivå som standard vil nok koste vesentlig mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så motorene i den vanlige utgaven er ikke 100% i orden? Litt varierende kvalitet altså?

 

Den vanlige utgaven har EN motor og RWD... Denne har TO og AWD.

 

Bedre lykke neste gang troll

Skal du ikke ta deg td tl å lese artikkelen før du kaster deg over tastaturet? et er alltid lurt å ha LITT peiling før man skriver alt det dumme...

Lenke til kommentar

Bilproduksjon i et telt? Den er ny.

 

Forstår ikke at noen vil jobbe for selskapet:

Ex-Tesla employees reveal the cryptic ways they learned they were getting laid off (TSLA)

 

Det er ikke et telt. Les dette:

"Important clarification: it’s not a tent. It appears to be a permanent building called a Sprung structure. Tesla is not the first company to use these buildings for manufacturing. The material that is spread over the aluminum structure is guaranteed to last for 25 years, and it can be replaced. The aluminum structure is guaranteed to last 50 years.

 

People use these Sprung buildings not only for manufacturing operations, but also as churches and gyms. These are real, permanent buildings, not tents"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ???

 

Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder.

 

Er det ikke bra at de legger av de beste motorene til toppmodellene slik f.eks Intel gjør til sine prosessorer? ;)

 

Model 3 konkurrerer med M3, Model S konkurrerer med M5 som er mer lik størrelsesmessig. Model S er kjappere enn M5 fra 0-60 mph. 2,5 vs 3,1.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal du ikke ta deg td tl å lese artikkelen før du kaster deg over tastaturet? et er alltid lurt å ha LITT peiling før man skriver alt det dumme...

 

Alle deler blir produsert med et hav av toleranser og har mange akseptanse kriterier. Det er helt normalt at noen av delene er "bedre" enn andre. De må naturligvis være "gode nok" ihht til gjeldene akseptansekriterier, men aksepteansekriteriene for en ekstremversjon av motoren er naturlig nok mye strengere enn "normal" versjonen.

 

Så det er flere som kan ha godt av å undersøke litt mer og gjøre seg informert om saken før de slenger om seg med bedrevitende kommentarer...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Heftige Tesla er raskere enn BMW M3? Tesla toppfart 250 km/t og M3 over 300 km/t? I tillegg med en Tesla, så er jo bare rekkevidden 6-7 mil. i toppfart på 250 km/t. Sorry, Elon Musk du er flink å lyve og lure evt kjøpere. Er ikke dette en sak for Forbrukerrådet?

 

Ja, det er klart. Det er mange som bruker disse bilene i dens toppfart, og vurderer rekkevidde derifra....

 

Sarkasme.

 

Elbiler er kommet for å bli. Elbil/hydrogen og hybrid-hydrogen kommer til å erstatte fosile brennstoff drevne biler. Man får trolle så lenge man kan frem til man må bite i gresset og innse det.

Lenke til kommentar

Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår

 

Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder.

 

Hvem andre enn 18-åringer bryr seg om en bil bruker 3 eller 6 sekunder til 100?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår

 

Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder.

 

Hvem andre enn 18-åringer bryr seg om en bil bruker 3 eller 6 sekunder til 100?

El-bil eiere som er godt oppi årene?

Lenke til kommentar

Har hatt Tesla Mod X i snart 6 med. Gleder meg til hver gang jeg skal kjøre den. Tenker att hadde det ikke vært for Tesla, så hadde neppe de andre bilprodusentene giddet å satse på EL. De var for det meste opptatt av å lure hele verden med falske utslippstall. Så mye bryr de seg om miljø... Velg Tesla, av flere grunner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Heftige Tesla er raskere enn BMW M3? Tesla toppfart 250 km/t og M3 over 300 km/t? I tillegg med en Tesla, så er jo bare rekkevidden 6-7 mil. i toppfart på 250 km/t. Sorry, Elon Musk du er flink å lyve og lure evt kjøpere. Er ikke dette en sak for Forbrukerrådet?

 

Ja, det er klart. Det er mange som bruker disse bilene i dens toppfart, og vurderer rekkevidde derifra....

 

Sarkasme.

 

Elbiler er kommet for å bli. Elbil/hydrogen og hybrid-hydrogen kommer til å erstatte fosile brennstoff drevne biler. Man får trolle så lenge man kan frem til man må bite i gresset og innse det.

Ja, Danmark er et godt eksempel på suksess med el-biler når avgifter vart lik som på fossile biler og el-biler blir sikkert veldig populært i Tyskland der det er fri fartsgrense. Endret av Rune Olsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...