Gå til innhold

EA utvikler et nytt Star Wars-spill med åpen verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke allerede et Star Wars mmo ute? Star Wars The Old Republic. 

 

Jo, men nærmer seg nok dessverre slutten for det... Legges jo omtrent ikke til nytt innhold lenger, alt av spesielt utstyr legges utvpå Cartel Market. Ikke noen gode tegn det

Lenke til kommentar

Får flashbacks til Star Wars Galaxies. Jeg hadde gått helt av skaftet om dem hadde kommet med et moderne MMO like åpent som det spiller var i sine beste dager. Helt åpen verden hvor du kunne gå i timesvis uten å møte enden på kartet. Folk kunne bygge hus og bedrifter ute i åpne verdenen uten instanser så hele planeten ble levende.

 

Men tviler vi får et nytt MMO med tanke på alt arbeidet bak det men kan drømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig har jeg null forhåpninger. Med tanke på utsagn som at "historie i spill er like viktig som historie i porno", krav om at alt skal være multiplayer og mye annet oppgulp som har kommet fra ledelsen i Ea... Det jeg hadde hatt lyst på var et spill lignende Witcher 3 og de andre singleplayer historie-drevne rollespillene der ute, men med Star Wars innpakning. KOTOR i massiv skala eller noe slikt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig har jeg null forhåpninger. Med tanke på utsagn som at "historie i spill er like viktig som historie i porno", krav om at alt skal være multiplayer og mye annet oppgulp som har kommet fra ledelsen i Ea... Det jeg hadde hatt lyst på var et spill lignende Witcher 3 og de andre singleplayer historie-drevne rollespillene der ute, men med Star Wars innpakning. KOTOR i massiv skala eller noe slikt :p

 

Helt enig !!

Lenke til kommentar

"Det var for lineært til at spillere ville like det".

 

Zelda, Persona 5, Nier Automata, og mange andre, vil ha et ord med deg, Blake.

 

Dette. Jeg misliker denne trenden med å skulle lage "åpen verden" bare for å kunne skrive "åpen verden" på pressemeldingen.

"Åpen verden" er i de aller fleste tilfellene synonymt med at størstparten av spillet består av busy work, og en historiedel som du egentlig kan gjøre unna på 6 timer. Mad Max, Assassins Creed, Skyrim osv er prakteksempler. Hvis du skipper busy work, så er du ferdig på null komma niks. Til forskjell fra KotOR, Witcher, gamle Zelda, Pillars of Eternity, som byr på titalls timer uten såkalt "sandkasse" eller "åpen verden", men som stort sett hele tiden gir deg noe fornuftig i gjøre, med hensyn på historie og progresjon. Eller, de bruker i alle fall en mer lukket åpen verden, som gir deg frihet rundt en lineær progresjon, ish.

 

Ta Zelda BotW. En helt slående nydelig verden, men "magien" faller bort etter ørten timer med løping rundt og sanke epler. Du sitter igjen med samme følelsen som når man gjør dailies i WoW: du gjør det ikke fordi det er kjempemoro, men fordi du føler du "må". Elsker det spillet, men det kunne vært så utrolig mye mer! Selve Zelda-delen er jo gjort unna på no time.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får flashbacks til Star Wars Galaxies. Jeg hadde gått helt av skaftet om dem hadde kommet med et moderne MMO like åpent som det spiller var i sine beste dager. Helt åpen verden hvor du kunne gå i timesvis uten å møte enden på kartet. Folk kunne bygge hus og bedrifter ute i åpne verdenen uten instanser så hele planeten ble levende.

 

Men tviler vi får et nytt MMO med tanke på alt arbeidet bak det men kan drømme.

 

Ahh, SWG! Minnene jeg har fra det spillet. Mulighetene var bortimot uendelige. For et community! Kunne godt tenke noe slikt igjen.

 

Ser frem til mer informasjon om dette nye Star Wars-spillet. Håper de går for en ekte åpen verden med mange planeter, byer og åpne sletter.

Lenke til kommentar

Problemet er at EA kjøper opp kompetente studioer fordi de har bevist at de kan lage bra spill, for så å fullstendig ramponere studioene, legge de ned, spre utviklerne for alle vinder eller så tar de fullstendig styring og legger til krav som at det må ha ekstremt påtrengende mikrotransaksjoner og at alt skal følge den samme grådige EA-malen som er laget med bakgrunn i tall i et Excel ark fremfor at de lar studioene fortsette å gjøre det som gjorde at EA kjøpte de i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...