Gå til innhold

Hvor vanskelig er Galaxy S9 å fikse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av grunnene til at jeg ikke kjøper samsung telefoner lenger.

Enkelt bytte av batteri og skjerm burde vært lovpålagt. (Både pga miljøhensyn og forbrukervennlighet).
Dessverre er ikke pixel eller iphone mye bedre.
(Håper de nye nokia telefonene er likere på dette området).

Endret av per parker
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke kjøper samsunger telefoner lenger.

Bytte av batteri og skjerm burde vært lovpålagt at de kan byttes enkelt. (Både pga miljøhensyn og forbrukervennlighet).

Desverre er ikke pixel eller iphone mye bedre.

(Håper de nye nokia telefonene er likere på dette området).

 

Grunnen til at jeg ikke kjøper samsunger telefoner er tunger bobler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke kjøper samsunger telefoner lenger.

Bytte av batteri og skjerm burde vært lovpålagt at de kan byttes enkelt. (Både pga miljøhensyn og forbrukervennlighet).

Desverre er ikke pixel eller iphone mye bedre.

(Håper de nye nokia telefonene er likere på dette området).

 

de er så vanskelige på grunn av designet og at de er vann og støvtett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke kjøper samsunger telefoner lenger.

Enkelt bytte av batteri og skjerm burde vært lovpålagt. (Både pga miljøhensyn og forbrukervennlighet).

Desverre er ikke pixel eller iphone mye bedre.

(Håper de nye nokia telefonene er likere på dette området).

 

Syns det er helt greit :) Blir ikke like bra design. vantetthet der bruker selv kan ta av bakdeksel. Og burde ALDRI bli lovpålagt at hvermansen skal inn å bytte skjerm selv. å mye galt kan skje under skjermbytte. og så kommer du til butikken etterpå. mobilen funker ikke....

Lenke til kommentar

de er så vanskelige på grunn av designet og at de er vann og støvtett :)

 Nei, det er ingen grunn til å bruke disse mengdene lim for å få til det. En pakningsløsning langs kanten og to skruer skrudd inn den ene kortenden som sikrer press mot pakningen holder lenge. Ikke koster det mange kronene ekstra i produksjon heller. Og det er en grunn til at de fleste andre benytter såkalt pull tabs under batteriet. Ikke dyrt, det heller.

 

Syns det er helt greit :) Blir ikke like bra design. vantetthet der bruker selv kan ta av bakdeksel. Og burde ALDRI bli lovpålagt at hvermansen skal inn å bytte skjerm selv. å mye galt kan skje under skjermbytte. og så kommer du til butikken etterpå. mobilen funker ikke....

I dag kan kunden drukne mobilen i øl og komme til butikken og si at telefonen ikke fungerer. Hva er poenget ditt? Butikken vil aldri være ansvarlig for at kunden ødelegger sitt eget produkt.

Endret av NgZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

de er så vanskelige på grunn av designet og at de er vann og støvtett :)

 Nei, det er ingen grunn til å bruke disse mengdene lim for å få til det. En pakningsløsning langs kanten og to skruer skrudd inn den ene kortenden som sikrer press mot pakningen holder lenge. Ikke koster det mange kronene ekstra i produksjon heller. Og det er en grunn til at de fleste andre benytter såkalt pull tabs under batteriet. Ikke dyrt, det heller.

 

Syns det er helt greit :) Blir ikke like bra design. vantetthet der bruker selv kan ta av bakdeksel. Og burde ALDRI bli lovpålagt at hvermansen skal inn å bytte skjerm selv. å mye galt kan skje under skjermbytte. og så kommer du til butikken etterpå. mobilen funker ikke....

I dag kan kunden drukne mobilen i øl og komme til butikken og si at telefonen ikke fungerer. Hva er poenget ditt? Butikken vil aldri være ansvarlig for at kunden ødelegger sitt eget produkt.

Litt vanskelig for selger å stå å finne ut hva som er galt med mobilen. la oss si du byttet skjem men var borti noe annet som du ikke skal. så slutter kamera å fungere. Poenget er at produsenten kan ikke stå for kvaliteten på produktet og ansvarlig i forhold til sikerhet ved batteriet om det er ok at hvermansen skal gå inn å tukle med ting som er veldig komplisert.

 

Ang vanntetthet så tar du nok feil! For å gå ip68 så det være mye lim og pakninger. S5 hadde ikke like høy ip rating pga måtte ha lokk på luker og på batteriet, dårlig løsning.

Lenke til kommentar

Hatten av for iFixit som setter fokus på dette her. Må muligens ha ny mobil nå, men jeg gremmes over tanken på å ikke kunne bytte ut batteriet når det begynner å bli dårlig etter et år eller to. Ikke så lysten på en etter hvert stasjonær mobil som alltid må stå til lading. Er det noe annet å velge i enn LG G5 hvis man vil ha utbyttbart batteri?

Lenke til kommentar

Hatten av for iFixit som setter fokus på dette her. Må muligens ha ny mobil nå, men jeg gremmes over tanken på å ikke kunne bytte ut batteriet når det begynner å bli dårlig etter et år eller to. Ikke så lysten på en etter hvert stasjonær mobil som alltid må stå til lading. Er det noe annet å velge i enn LG G5 hvis man vil ha utbyttbart batteri?

 

Får fint byttet batteri hos service verksted for under 1000 lappen :)
Lenke til kommentar

 

 

de er så vanskelige på grunn av designet og at de er vann og støvtett :)

 Nei, det er ingen grunn til å bruke disse mengdene lim for å få til det. En pakningsløsning langs kanten og to skruer skrudd inn den ene kortenden som sikrer press mot pakningen holder lenge. Ikke koster det mange kronene ekstra i produksjon heller. Og det er en grunn til at de fleste andre benytter såkalt pull tabs under batteriet. Ikke dyrt, det heller.

 

Syns det er helt greit :) Blir ikke like bra design. vantetthet der bruker selv kan ta av bakdeksel. Og burde ALDRI bli lovpålagt at hvermansen skal inn å bytte skjerm selv. å mye galt kan skje under skjermbytte. og så kommer du til butikken etterpå. mobilen funker ikke....

I dag kan kunden drukne mobilen i øl og komme til butikken og si at telefonen ikke fungerer. Hva er poenget ditt? Butikken vil aldri være ansvarlig for at kunden ødelegger sitt eget produkt.

Litt vanskelig for selger å stå å finne ut hva som er galt med mobilen. la oss si du byttet skjem men var borti noe annet som du ikke skal. så slutter kamera å fungere. Poenget er at produsenten kan ikke stå for kvaliteten på produktet og ansvarlig i forhold til sikerhet ved batteriet om det er ok at hvermansen skal gå inn å tukle med ting som er veldig komplisert.

 

Ang vanntetthet så tar du nok feil! For å gå ip68 så det være mye lim og pakninger. S5 hadde ikke like høy ip rating pga måtte ha lokk på luker og på batteriet, dårlig løsning.

Har en S5 som har vært med på mye moro, like tett og fin ennå. Kunne likt tett USB i stedet for deksel, men med QI-deksel er ikke den så mye i drift uansett.

Lenke til kommentar

Hatten av for iFixit som setter fokus på dette her. Må muligens ha ny mobil nå, men jeg gremmes over tanken på å ikke kunne bytte ut batteriet når det begynner å bli dårlig etter et år eller to. Ikke så lysten på en etter hvert stasjonær mobil som alltid må stå til lading. Er det noe annet å velge i enn LG G5 hvis man vil ha utbyttbart batteri?

 

Det du kan gjøre eg jo å kjøpe en Oneplus mobil som er like rask til halve prisen.

Når batteriet blir dårlig kan du jo alltids kjøpe deg en ny Oneplus mobil.

 

Forøvrig ganske enkelt å bytte batteri på dem og. To skruer under som holder bakdekselet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Litt vanskelig for selger å stå å finne ut hva som er galt med mobilen. la oss si du byttet skjem men var borti noe annet som du ikke skal. så slutter kamera å fungere. Poenget er at produsenten kan ikke stå for kvaliteten på produktet og ansvarlig i forhold til sikerhet ved batteriet om det er ok at hvermansen skal gå inn å tukle med ting som er veldig komplisert.

 

Ang vanntetthet så tar du nok feil! For å gå ip68 så det være mye lim og pakninger. S5 hadde ikke like høy ip rating pga måtte ha lokk på luker og på batteriet, dårlig løsning.

Du tror ikke verkstedet ser at noen har vært inne i den når de åpner den? Det er jo heller ikke verre enn å ikke gjøre det vanskelig å bytte batteri. Flere vil åpne mobilene sine, eller bruke andre uoffisielle verksteder uansett. Ip68 trenger ikke lim, og ihvertfall ikke overalt. Lim rundt alle åpninger er ikke nødvendig, man kan f.eks fint bruke pakninger bak knapper. Lim rundt usb-kontakter o.l. er nok en foretrukket løsning, men sjelden et reparasjonsproblem. Et baklokk som holdes på plass mot en pakning med to skruer er ikke en hindring for hverken ip68-sertifisering eller spesielt mange designvalg. Man kan også fint bruke noe annet enn epoxy, f.eks. silikonprodukter og engangspakninger med få negative konsekvenser, og mulighet for bedre støtresistans på kjøpet. Den eneste kvalitetshevende bruk av lim er sammenlimingen av panel og beskyttende skjermglass, som har betydning for bildekvalitet og touchrespons. Forskjellen er likevel så liten at jeg ville foretrukket et enklere utskiftbart skjermglass. Skjermen er tross alt den dyreste delen. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Batterier er ikke til for å byttes lengre. Det må man nesten bare forholde seg til, ellers får man ikke gjort annet enn å irritere seg. Jeg har sjelden en telefon så lenge at batteriet ikke holder, så jeg ser ikke problemet. En i min familie har en 3 år gammel iPhone 5C, og den holder fint en dag til hennes bruk, så altfor ille kan det vel ikke være?

Ja, i en ideell verden kan man bytte alt på telefonen uten å skru opp en eneste skrue, men slik er det med det meste nå for tiden. Det er enten limt fast eller umulig å komme frem til. 

LG G5 blir nevnt som et alternativ, men den er såpass gammel at jeg tror du blir lei telefonen før du må bytte batteri uansett.

 

I verste fall tar jeg med meg en powerbank som gjør at jeg kan lade opp når som helst, men for å være ærlig så bruker jeg den aldri.

 

Noe må dessverre ofres for å få slanke, lekre telefoner slik som vi har i dag. Og det er dessverre muligheten for å bytte deler selv.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke kjøper samsung telefoner lenger.

Enkelt bytte av batteri og skjerm burde vært lovpålagt. (Både pga miljøhensyn og forbrukervennlighet).

Dessverre er ikke pixel eller iphone mye bedre.

(Håper de nye nokia telefonene er likere på dette området).

 

Vel, opp til iPhone 6, så er det vel en smal sak å bytte batteri og skjerm(min påstand og erfaring), ja, man må bruke skrutrekker, men fortsatt ikke behov for noen varmepistol.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...