Gå til innhold

TEST: Galaxy S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer den kun med 64 GB lagring her i Norge? Finnes det ikke versjoner med 128 og 256 GB? Og så har jeg også sett at enkelte kilder viser til bedre ytelser på Pluss versjonen.

 

Hva skal du egentlig med mer, i og med at det er plass til minnekort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer den kun med 64 GB lagring her i Norge? Finnes det ikke versjoner med 128 og 256 GB? Og så har jeg også sett at enkelte kilder viser til bedre ytelser på Pluss versjonen.

 

Hva skal du egentlig med mer, i og med at det er plass til minnekort?

Nå funker vel ikke minnekort like bra som internt minne. De telefonene jeg har hatt med minnekort mulighet, så har det egentlig kun hjulpet til å ha musikk/film osv på. Til app lagring osv så funker det ikke veldig bra, spesielt siden Google ikke støtter dette lenger så vidt jeg har skjønt.

 

Apper som trenger mye plass, så har man ikke kunnet flytte alt over på minnekortet, men mesteparten har krevd plass på det interne minnet i stedet, slik at ekstra minnekort ikke har hjulpet noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

"At den har Android 8 betyr også at strømstyringen er bedre enn i telefoner med gamle Android 7. Disse telefonene får rett og slett mer ut av batteriet enn eldre telefoner. Samtidig har Galaxy S8 også fått den nye Android-versjonen, og varer enda lenger enn den pleide på en lading."

 

Dette stemmer vel ikke helt, S8 sin oppdatering til Android 8 ble vel raskt trukket tilbake. Jeg har ikke fått på min.

Lenke til kommentar

"At den har Android 8 betyr også at strømstyringen er bedre enn i telefoner med gamle Android 7. Disse telefonene får rett og slett mer ut av batteriet enn eldre telefoner. Samtidig har Galaxy S8 også fått den nye Android-versjonen, og varer enda lenger enn den pleide på en lading."

 

Dette stemmer vel ikke helt, S8 sin oppdatering til Android 8 ble vel raskt trukket tilbake. Jeg har ikke fått på min.

 

Den oppdateringen skal være fikset, og sendt ut til forbrukerene igjen. Var artikler om det forrige uke så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

 

"At den har Android 8 betyr også at strømstyringen er bedre enn i telefoner med gamle Android 7. Disse telefonene får rett og slett mer ut av batteriet enn eldre telefoner. Samtidig har Galaxy S8 også fått den nye Android-versjonen, og varer enda lenger enn den pleide på en lading."

 

Dette stemmer vel ikke helt, S8 sin oppdatering til Android 8 ble vel raskt trukket tilbake. Jeg har ikke fått på min.

 

Den oppdateringen skal være fikset, og sendt ut til forbrukerene igjen. Var artikler om det forrige uke så vidt jeg husker.

For de som ikke har Telenor det i såfall

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er S9+ så dyr i Norge ? I Thailand kan jeg kjøpe 64Gb versjon til 7900,-, samme som selges i Norge uten abonnement. Det er 2000 kroner forskjell.

 7900 + 25 % moms = ???

 

 

Godt man slipper å kjøpe S9+ på en snittlønn i Thailand da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å nevne - om så med en setning - at telefonen er fysisk større som kanskje ikke passer i alles bukselommer? Åpenbart kanskje, men det er et moment som trekker ned.

 

Jeg vil gjerne ha dobbeltkamera og 6GB minne uten å få en større telefon. Vanlig S9 er stor nok som den er (kunne gjerne vært i 16:9 istedet for 18:9 format).

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er S9+ så dyr i Norge ? I Thailand kan jeg kjøpe 64Gb versjon til 7900,-, samme som selges i Norge uten abonnement. Det er 2000 kroner forskjell.

 

 7900 + 25 % moms = ???

 

Godt man slipper å kjøpe S9+ på en snittlønn i Thailand da.

Thaiene kjøper de siste modellene her allikevel, på nedbetaling. Gjennomsnittslønn er på 3000 kr. mnd. Så kjøper de S9 og betaler 300-400 kr pr mnd gjennom 3 år.

 

Dessuten sponser teleselskapene noe av det . Det er en grunn til at Thaier er mer på FB , Instagram etc enn de fleste andre.

 

Men skjønner jo at den norske momsen er årsaken til prisøkningen. 7% er mva i Thailand.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...