Gå til innhold

Ønsker å gjøre PUBG til en mediafranchise med filmer, tegneserier og mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man lage en film av dette, er jo null historie, 

Da kan man lage hvilken som helst B-Action film slenge på en tilfeldig historie og bare lime på PUBG merket på slutten.

 

Expendebles 5: PUBG

Transporter 8: PUBG

MI:6: PUBG

 

Hvis man kan lage en Emoji-film, kan man lage en PUBG-film. Sannsynligvis blir den bedre også. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan skal man lage en film av dette, er jo null historie, 

Da kan man lage hvilken som helst B-Action film slenge på en tilfeldig historie og bare lime på PUBG merket på slutten.

 

Expendebles 5: PUBG

Transporter 8: PUBG

MI:6: PUBG

 

Du har jo allerede en triologi om battle royale konseptet, som heter Hunger Games, som var veldig populært!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele moroa med PUBG er jo å prøve å være den siste til å overleve. For å klare det er det en stor fordel å jobbe sammen med noen venner, men hva gjør man da når det kun er du og tre, fire venner igjen? Jeg tror neppe en film med en fast hovedperson hadde blitt interessant, men jeg kunne godt tenkt meg en tv-serie på 10 episoder (eller noe sånt), som skifter fokus mellom en hel drøss folk. Da er det ingen "hovedperson", og ingen som er direkte snille eller slemme. Noen er snillere enn andre, men ikke helter akkurat. Da vet man ikke hvem som kommer til å overleve. Trro en sånn serie kunne ha blitt både original og interessant. Blir det en ny sesong etter det, kan de jo bare slenge på helt andre folk. Ikke så ulikt American Horror Story, og sånne serier, der hver sesong er frittstående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele moroa med PUBG er jo å prøve å være den siste til å overleve. For å klare det er det en stor fordel å jobbe sammen med noen venner, men hva gjør man da når det kun er du og tre, fire venner igjen? Jeg tror neppe en film med en fast hovedperson hadde blitt interessant, men jeg kunne godt tenkt meg en tv-serie på 10 episoder (eller noe sånt), som skifter fokus mellom en hel drøss folk. Da er det ingen "hovedperson", og ingen som er direkte snille eller slemme. Noen er snillere enn andre, men ikke helter akkurat. Da vet man ikke hvem som kommer til å overleve. Trro en sånn serie kunne ha blitt både original og interessant. Blir det en ny sesong etter det, kan de jo bare slenge på helt andre folk. Ikke så ulikt American Horror Story, og sånne serier, der hver sesong er frittstående.

 

Høres ut som filmen Battle Royal dette, der en klasse blir satt på en forlatt øy å skal drepe hverandre ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan skal man lage en film av dette, er jo null historie, 

Da kan man lage hvilken som helst B-Action film slenge på en tilfeldig historie og bare lime på PUBG merket på slutten.

 

Expendebles 5: PUBG

Transporter 8: PUBG

MI:6: PUBG

Du har jo allerede en triologi om battle royale konseptet, som heter Hunger Games, som var veldig populært!

Hunger games har en historie.

PUBG har våpen og battle royale. Ikke noe mer.

Og den filmen er allerde laget og den het battle royale.

Det er ingen karakterer, eller driv i PUBG. Det er et konsept med tilhørende gameplay.

 

Da kan man like greit gi ut en video av Wimbledon og si det er en filmatisering av Pong.

 

Poenget er det er ikke noe i PUBG som vil gi det noe ulikhet. Det er folk på en øy og det er våpen. Jeg skjønner hvorfor utviklerne vil ha en film de tjener penger på å slenge navnet på en film. Men som sagt det er ikke noe i spillet som vil sette sitt preg på en film. Konseptet er for generisk og uten noen unike kjennetegn.

Lenke til kommentar

 

Hele moroa med PUBG er jo å prøve å være den siste til å overleve. For å klare det er det en stor fordel å jobbe sammen med noen venner, men hva gjør man da når det kun er du og tre, fire venner igjen? Jeg tror neppe en film med en fast hovedperson hadde blitt interessant, men jeg kunne godt tenkt meg en tv-serie på 10 episoder (eller noe sånt), som skifter fokus mellom en hel drøss folk. Da er det ingen "hovedperson", og ingen som er direkte snille eller slemme. Noen er snillere enn andre, men ikke helter akkurat. Da vet man ikke hvem som kommer til å overleve. Trro en sånn serie kunne ha blitt både original og interessant. Blir det en ny sesong etter det, kan de jo bare slenge på helt andre folk. Ikke så ulikt American Horror Story, og sånne serier, der hver sesong er frittstående.

Høres ut som filmen Battle Royal dette, der en klasse blir satt på en forlatt øy å skal drepe hverandre

 

 

Ikke så rart. PUBG er nok basert på de filmene der. :) Ikke for å spolere noe fra så gamle filmer, men en ting jeg mislikte sterkt i både Battle Royale og Hunger Games er at de ikke våget å dra den helt ut. Vi har en og annen åpenbar "helt" allerede tidlig i filmene, og de finner alltids en vei til å unngå å måtte drepe hverandre etterhvert. Så hvis de skulle lage tv-serie eller film ut av PUBG, håper jeg sterkt de våger å IKKE finne en måte å unngå å drepe hverandre på. Jeg vil ha én person stående når rulleteksten ruller over skjermen. Det må heller ikke være en åpenbar helt, men heller fokusere på en drøss folk. For å bruke Game of Thrones som et eksempel kan vi jo tenke oss en seriefinale som ender i full krig. Hvem er helten der? Hvem er de slemme? Noen er slemmere enn andre, men de fleste har vel et bra motiv for det de gjør. Det igjen gjør at det ikke blir så enkelt å vite hvem som kommer til å overleve. Ikke at jeg ser Game of Thrones lengre (falt av for noen sesonger siden), men det er vel ingen som er mer "helt" enn de andre.

Lenke til kommentar

Poenget er det er ikke noe i PUBG som vil gi det noe ulikhet. Det er folk på en øy og det er våpen. Jeg skjønner hvorfor utviklerne vil ha en film de tjener penger på å slenge navnet på en film. Men som sagt det er ikke noe i spillet som vil sette sitt preg på en film. Konseptet er for generisk og uten noen unike kjennetegn.

 

Det er mange måter å lage en historie rundt dette på. For å ta det åpenbare kan vi jo spørre hvorfor det er så mange folk på øyen, og hvorfor de prøver å drepe hverandre? Hva er motivet? Penger? Berømmelse? En ny form for krigsføring? Et eksperiment? Hvem er det som står bak alt sammen, og hvorfor? Hvordan velger de folkene som skal delta? Er det bare topptrente soldater, eller kan vanlige sivilie slenge seg på? Om jeg visste du meldte deg på, kan jeg melde meg på for å få lov til å ta livet av deg på lovlig vis? Er alle med helt frivillig, eller er noen tvunget til å delta? Det er som sagt mange måter å bygge en historie rundt dette. :)

Lenke til kommentar

Her er er storyen de burde bruke:D En invasjon fra utenomjordiske er nært forestående. De har gått med på å møte jordens sterkeste kriger mot sin beste for å ta vare på planeten som en storkrig hadde ødelagt. Hvert land sender sin beste kandidat i pubg for å avgjøre hvem som skal forsvare jorden ære:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er det er ikke noe i PUBG som vil gi det noe ulikhet. Det er folk på en øy og det er våpen. Jeg skjønner hvorfor utviklerne vil ha en film de tjener penger på å slenge navnet på en film. Men som sagt det er ikke noe i spillet som vil sette sitt preg på en film. Konseptet er for generisk og uten noen unike kjennetegn.

 

Det er mange måter å lage en historie rundt dette på. For å ta det åpenbare kan vi jo spørre hvorfor det er så mange folk på øyen, og hvorfor de prøver å drepe hverandre? Hva er motivet? Penger? Berømmelse? En ny form for krigsføring? Et eksperiment? Hvem er det som står bak alt sammen, og hvorfor? Hvordan velger de folkene som skal delta? Er det bare topptrente soldater, eller kan vanlige sivilie slenge seg på? Om jeg visste du meldte deg på, kan jeg melde meg på for å få lov til å ta livet av deg på lovlig vis? Er alle med helt frivillig, eller er noen tvunget til å delta? Det er som sagt mange måter å bygge en historie rundt dette. :)

 

 

Da trenger du ikke PUBG , men kan ta hvilket som helst generisk battle royale spill.

Igjen hvorfor kalle det PUBG film og ikke bare "the Island of death" eller Shooty shooty island?

 

For alle de elendige spill filmene der ute har noen av de i hvertfall hatt noe grunn historie, de bare fucker det opp hele tiden. Så PUBG filmen blir sikkert ikke noe dårliger enn 99% av spill filmner, men det er ikke noe i PUBG som tilsier at man trenger å lage en film av det, dette er mekelapp klistring i stor stil. 

Ikke at det er noe ekstemt unikt med det, det er ikke som Hitman filmene hadde noe med hitman å gjøre bortsett fra en skalla man i dress som dreper folk, men Hitman har i hvertfall en historie som man KUNNE ha lagd en god film av om man ville.

Lenke til kommentar

 

Igjen hvorfor kalle det PUBG film og ikke bare "the Island of death" eller Shooty shooty island?

 

Fordi PUBG navnet i seg selv kommer til å bety inntekter de mest sannsynlig ikke ville fått uten?

 

 

Og det er hele poenget mitt, dette er som å lage en hvit t-skjorte og så lime på en tilfeldig model navn og så selge den for 2000kr

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...