Gå til innhold

Googles nye app skal hindre at du bruker for mye data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som i at det er helg og at dette er genialt? ;)

 

Skriveleif, haha! 

 

Liten obs til dere som lurer: den bruker faktisk VPN for å gjøre dette, så derfor ble ikke jeg så interessert i det. :p 

Lenke til kommentar

Når det gjelder VPN så står det i Play:

Datally sets up a local Virtual Private Network (VPN) service on your device for you to help block unwanted mobile data usage - it doesn’t send any of your traffic through Google’s servers. The Datally VPN is only on your phone and doesn’t redirect your Internet traffic to any other servers or locations

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dette en nyhet? Tilsvarende funksjoner har jo vært i bruk i lang tid? Kanskje går denne noe dypere mtp kontroll biten at de blir enklere å sette begrensninger. Vi får se.

 

Du gadd ikke å lese hele artikkelen før du kastet deg ned i tastaturskyttergraven, gjorde du vel?

«Om du er en habil Android-bruker vet du sikkert at flesteparten av Datally-funksjonene allerede er tilgjengelig i Android, men ikke like enkelt og oversiktlig som her.»

Lenke til kommentar

Dette har jeg hatt på min iPhone i alle år.

På iOS kan man blokkere bakgrunnsdata helt, eller pr. app.

Kvoter har ikke iOS, men enten er en app et problem, eller så er den det ikke!

Hvis den er et problem, så ser jeg ingen grunn til å gi den en kvote å tømme...

Sier du det...nei det må nok apple ha tatt copyright på for den funksjonen har jeg aldri hørt om, blokkere INDIVIDUELLE appers tilgang til data ? oioioi

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har jeg hatt på min iPhone i alle år.

På iOS kan man blokkere bakgrunnsdata helt, eller pr. app.

Kvoter har ikke iOS, men enten er en app et problem, eller så er den det ikke!

Hvis den er et problem, så ser jeg ingen grunn til å gi den en kvote å tømme...

 

Verken enestående eller spesielt. Har hatt det samme på min android i årevis, men jeg kan også velge om appene skal ha tilgang til nett på wifi / mobildata og roaming i tillegg til å kunne deaktivere bakgrunnsdata.

Lenke til kommentar

 

Dette har jeg hatt på min iPhone i alle år.

På iOS kan man blokkere bakgrunnsdata helt, eller pr. app.

Kvoter har ikke iOS, men enten er en app et problem, eller så er den det ikke!

Hvis den er et problem, så ser jeg ingen grunn til å gi den en kvote å tømme...

Verken enestående eller spesielt. Har hatt det samme på min android i årevis, men jeg kan også velge om appene skal ha tilgang til nett på wifi / mobildata og roaming i tillegg til å kunne deaktivere bakgrunnsdata.

 

 

Det var nettopp det som var poenget mitt også  :)

 

Så hva er det da som som gjør denne nye appen så spennde?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor i all verden kan jeg sette båndbredde ?

Hvilken telefon har du, varierer på tilnærmingen

Har s7 og kan sette båndbredde i noen apper, men ikke alle har denne funksjonen og kan ikke finne det i denne appen heller.
Ah, da har jeg misforstått. Trodde du mente innstillingen for telefonen som en enhet

Kan ikke finne en app som begrenser båndbredden generelt. Man kan ta av 4G, men også 3G bruker over 1Gig data timen på film. 2G blir for tregt. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...