Gå til innhold

Nå har det første Doom-spillet også fått «loot»-bokser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpefunksjon i spill ødelegger totalt. La ferdighet avgjøre fremskitt i spillene slik som i gamle dager.

Det kan fort forvirre kjøperne å tro det ikke er ekte penger men lurepenger i spillet, f.eks man har 10 000$ i spillet og kjøper våpen så jeg mener det burde være ulovlig å gjøre de på den måten særlig mot barn. Iphone har vel mulighet å slå av kjøp i app men ikke alle foreldene tenker på det for barna sine. Så kredittkortet kan fort bli tømt, særlig spill som er gratis og man må kjøpe våpen for å kommer raskere fremover i spillet er jo helt lattelig.

Lenke til kommentar

Lootboxes i seg selv er egentlig ok. Problemet er når de skal ha deg til å betale ekstra for noe som følger med spillet du har kjøpt for full pris. Som feks i Battlefront 2 la opp til i starten.

Skal du ha lootboxes får du også tilby EKSTRA innhold i lootboxene. Ikke kreve ekstra penger for noe som allerede er betalt for.

Og der er problemet med de fleste spill som legger inn lootboxes. De prøver å få deg til å kjøpe innhold du allerede har betalt for.

En annen ting er at utviklerere ender opp med å kaste bort utviklingstid for å lage og balansere loot systemet ihht til boxes.

De burde konsentrere seg om å faktsisk bli ferdige med spillet de skal selge meg, FØR de begynner å produsere ekstra innhold/ekstra inntjening.

Og slik er det i dag. Mange spill bruker tid på å utvikle mot lootboxes, mens bugs som påvirker selve kjernespillet negativt ikke prioriteres grunnet det ikke øker inntekt for produsenten.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva og heller bruke tiden på og skalere spillet bedre?

Så det blir litt bedre?

Syns det hadde vært gøy, da spillet kun støtter 640x480 skjermoppløsning hvis det ikke var 1024x780 ganske liten.

 

For er jo litt mere morsomt hvis:

Ser jo litt bedre ut?

 

 

spider-mastermind-c.jpg

VMTXh.png

 

 

 

 

- Er både enig og uenig...

 

Eye-Candy er dig det, men det er ikke nødvendigvis det som skal til for at et spill er bra eller ikke.

 

Husker når jeg spilte "Doom" for første gang.

Da var oppløsningen "320*200".

Men jeg koste meg alikevel gløgg ihjel.

 

I senere tid så har jeg prøvd "DelphiDoom", den er teknisk bra på mange måter.

Bedre grafikk, mer avansert styring, bedre lyd og musikk, og utvidet støtte for nyere HW

Og støtter ikke bare doom, men også noen av klonene.

 

Men personlig så syns jeg at sjarmen spillet orginalt hadde, har tapt seg på grunn av alle disse forbedringene.

 

Smaken er som baken, som det heter på fint.

Lenke til kommentar

Lootboxes i seg selv er egentlig ok. (…)

 

Jeg synes faktisk ikke lootbokser er ok på noen som helst måte. En boks med tilfeldig generert utstyr som er tilgjengelig enten ved å kjøp eller per level? Hva er bra med det? Jeg ser ingen positive sider ved det.

 

Jeg kan til en hvis grad gå med på at man gir spillere mulighet til å kjøpe ingame valuta så lenge spillet har en økonomi som fungerer. Eve Online er et godt eksempel.

 

Så lenge man ikke designer spillet og spillets vanskelighetsgrad rundt mikrotransaksjonene, men lar de være en ting man legger til etter at alt annet er ferdig kan det gå an å lage spill med mikrotransaksjoner som ikke ødelegger. Disse mikrotransaksjonene vil selvsagt bli mindre innbringene enn disse bæsjklumpene (for de som har lest Pressfire sin anmeldelse av Middle Earth: Shadow of War) som i dag utgjør mikrotransaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva og heller bruke tiden på og skalere spillet bedre? Så det blir litt bedre?

Syns det hadde vært gøy, da spillet kun støtter 640x480 skjermoppløsning hvis det ikke var 1024x780 ganske liten.

 

 

 

 

Har du i det hele tatt sjekket om det finnes noe som skalerer spillet bedre? For det finnes det mange mods som gjør, og de har eksistert i sikkert over 10 år.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...