Gå til innhold

Her er Tesla Semi Truck


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla gjorde definitivt skamme på analytikerne som hadde gjettet at deres nye trekkvogn ville få en rekkevidde på 320-480 miles da de lanserte i morgentimene i dag.

 

Den skal nemlig klare rundt 800 kilometer på en lading, selv med maksimal last og på motorveien.

Så analytikerne bommet med 3.2mil og da er de gjort til skamme? Ganske bra tippet spør du meg

Lenke til kommentar

 

Tesla gjorde definitivt skamme på analytikerne som hadde gjettet at deres nye trekkvogn ville få en rekkevidde på 320-480 miles da de lanserte i morgentimene i dag.

 

Den skal nemlig klare rundt 800 kilometer på en lading, selv med maksimal last og på motorveien.

Så analytikerne bommet med 3.2mil og da er de gjort til skamme? Ganske bra tippet spør du meg

Bommet med 32+ mil, ikke 3.2 :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Tesla gjorde definitivt skamme på analytikerne som hadde gjettet at deres nye trekkvogn ville få en rekkevidde på 320-480 miles da de lanserte i morgentimene i dag.

 

Den skal nemlig klare rundt 800 kilometer på en lading, selv med maksimal last og på motorveien.

Så analytikerne bommet med 3.2mil og da er de gjort til skamme? Ganske bra tippet spør du meg

De bommet vel med 32 mil. Så ca det dobbelte av hva de gjettet. Ganske klar bom spør du meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Virker ikke så revolusjonerende ihvertfall, driftskostnadene er 10-15% lavere bare, ikke uvesentlig selvfølgelig, men ikke helt vilt heller.

 

AtW

Merket meg det jeg også. Spørsmålet blir om det da er tatt høyde for en antagelig høyere innkjøpspris?

 

 

De skriver at payback tiden er to år.

 

Er det noen som vet typisk paybacktid på en diesellastebil?

Lenke til kommentar

 

1mil er 10km. De tippet 480miles som er 768kilometer. Regn en gang til a folkens.

Det er skrivefeil fra han/hun som skrev artikkelen. Det er 320-400km. Sjekket nettet ?

Etter en rask sjekk så er det: "Reuters meldte i august at Tesla tok sikte på 200 til 300 miles med rekkevidde, altså 320 til 480 kilometer. Det vil i tilfelle være langt mindre enn hva vanlige diesel-vogner kan kjøre." Tek.no meldte det i sin artikkel https://www.tek.no/artikler/tesla-semi-truck-lanseres-fredag-dette-vet-vi/412064 som er gjemmer under "hadde gjettet" i toppen av artikkelen. Ikke miles men KM så det er BOM i mine øyne.

Lenke til kommentar

 

 

 

1mil er 10km. De tippet 480miles som er 768kilometer. Regn en gang til a folkens.

Det er skrivefeil fra han/hun som skrev artikkelen. Det er 320-400km. Sjekket nettet ?
Det skjønte jeg også. Det var for å arrestere forfatteren i en åpenbar feil

Yeah, right. Dummeste bortforklaringa jeg har lest.

 

 

Hva bortforklarte jeg? Nå er jeg faktisk ganske spent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

1mil er 10km. De tippet 480miles som er 768kilometer. Regn en gang til a folkens.

Det er skrivefeil fra han/hun som skrev artikkelen. Det er 320-400km. Sjekket nettet ?

Det skjønte jeg også. Det var for å arrestere forfatteren i en åpenbar feil

Jepp, min feil. Jeg endret tallene fra miles til kilometer og glemte i forbifarten å forandre benevnelse. Det er altså riktig nå.

 

/Stein Jarle, Tek

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...