Gå til innhold

Ny rekord for Netflix: Over 300 millioner seere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og de blir nok å være det fram til andre tilbydere har like mye å velge i, og blir like brukervennlig som Netflix sin tjeneste. Har HBO i tillegg, men de har litt å lære av Netflix når det gjelder brukergrensesnitt og kvalitet. Synd HBO ikke har mer fokus på det ettersom de har endel skikkelig gode serier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg abonnerer på Netflix, HBO og Prime. Allikevel velger jeg å piratkopiere, fordi kvaliteten er mye bedre på ulovlig nedlastet enn lovlig streamet materiale og, tildels, fordi jeg i Norge får tilgang flere dager tidligere. Abonnementsprisen anser jeg som avlat for mine synder som pirat. Skulle gjerne streamet lovlig men kvalitet og lanseringstidspunkt holder ikke mål!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Og de blir nok å være det fram til andre tilbydere har like mye å velge i, og blir like brukervennlig som Netflix sin tjeneste. Har HBO i tillegg, men de har litt å lære av Netflix når det gjelder brukergrensesnitt og kvalitet. Synd HBO ikke har mer fokus på det ettersom de har endel skikkelig gode serier.

 

Helt enig.

 

Helt på trynet at du f.eks må huske hvilke episoder du har sett av en gitt serie, og hele tiden må lete etter den, istedenfor at det er slik som på nettflix hvor du i prinsippet bare har en fil å se igjennom med en gang du åpner opp nettsiden.

Lenke til kommentar

Litt rett skal være rett:

 

HBO krever Flash

De har flere alternativer enn kun pc (og ps3), f.eks. Chromecast. En Chromecast ett rimelig alternativ, som også er støttet av mange andre tilbydere (de fleste om ikke alle). Flash er dødende, så jeg tipper at de kommer med en ny løsning "soon™", hvis ikke så følger de ikke med i timen.

 

Hbo og Amazon støtter ikke Chromecast. Hbo "støtter", men det fungerer bare 1 av kanskje 15 ganger.

Regner med at du mener Hbo nordic når du skriver hbo? Jeg har aldri opplevd problemer med Chromecast og Hbo, har brukt/bruker både versjon 1 og 2, i løpet av de årene jeg har vært abonnent (av og på). Høres ut som du har noen lokale problemer eller så er det ett problem hos Hbo (som f.eks. for lite kapasitet når "alle" skal se siste episode av GoT samtidig) og ikke med selve Chromecast støtten.

  

Helt på trynet at du f.eks må huske hvilke episoder du har sett av en gitt serie, og hele tiden må lete etter den, istedenfor at det er slik som på nettflix hvor du i prinsippet bare har en fil å se igjennom med en gang du åpner opp nettsiden.

Hvilke episoder du har sett blir husket, men hvilken serie du har sett på er ikke like fleksibelt. Ser ut til å være noen platform forskjeller, man har f.eks. "fortsett å se" lista som lister opp de siste episodene man har sett. På pc mener jeg å huske at man kan klikke på serie navnet og kommer dermed til episode/sesong oversikten, ikke helt på høyde med Netflix, men greit nok. På Android der i mot kan man ikke klikke på serie navnet (jeg har i alle fall ikke klart å gå til en serie der i fra), så der er den lista helt ubrukelig. Det er en del ting å forbedre i den app'en, spesielt hvordan man rasket mulig kan starte neste episode av serier man følger med på.
Lenke til kommentar

Hbo "støtter", men det fungerer bare 1 av kanskje 15 ganger.

 

Det har jeg aldri opplevd.

Hvilke problemer har du? Hvordan streamer du til Chromecasten? Via mobil eller PC?

 

PS.

Har opplevd at enkelte bruker Chromecasten feil.

De speiler PC-skjermen eller mobilskjermen til Chromecasten. Noe som fører til at ting fungerer dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg abonnerer på Netflix, HBO og Prime. Allikevel velger jeg å piratkopiere, fordi kvaliteten er mye bedre på ulovlig nedlastet enn lovlig streamet materiale og, tildels, fordi jeg i Norge får tilgang flere dager tidligere. Abonnementsprisen anser jeg som avlat for mine synder som pirat. Skulle gjerne streamet lovlig men kvalitet og lanseringstidspunkt holder ikke mål!

Helt eni med deg

Lenke til kommentar

 

Hbo "støtter", men det fungerer bare 1 av kanskje 15 ganger.

Det har jeg aldri opplevd.

Hvilke problemer har du? Hvordan streamer du til Chromecasten? Via mobil eller PC?

 

PS.

Har opplevd at enkelte bruker Chromecasten feil.

De speiler PC-skjermen eller mobilskjermen til Chromecasten. Noe som fører til at ting fungerer dårlig.

 

Er HBO Nordic som jeg sliter med. Ikke prøvd "vanlig HBO" og visste ikke at det var et mulig alternativ.

 

Streamer fra appen, selvsagt. Speiler ikke skjermen nei.

 

Det som skjer er at skjermen blir lilla/grønn/rød med sorte striper, og Chromecast rebooter etter hvert. Dette skjer uavhengig av om jeg starter streaminga med Android eller iPad. Ser av kommentarene på Google Play at jeg ikke er eneste som sliter med det, men noen ganger fungerer det imidlertid greit. Kun HBO som fungerer slik, alle andre streamingapper er problemfri.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke så rart da de andre tilbyderne er håpløse

 

HBO krever Flash

Amazon Prime nekter å spille av på PCn (kopibeskyttelse)

Begge fungerer på PS3, men synes det er tungvindt

 

Netflix fungerer både på PC og PS3

 

Amazon Prime nekter å spille av på PCn ?? jeg sitter i ser på det akkurat nå på pc uten problemer..men for å strømme til tv så her jeg måtte gå via PS 4 og det er jo ganske tungvint men det er irriterende at de ikke kan la deg strømme til tv med Chromcast. Men egentlig så har jeg Amazon Prime for å slippe det uendelige maset med reklame på Twitch tv forde det er de som eier Twitch , og Amazon har gamle dritt filmer alikevel og ikke Norske understekster osv!
Lenke til kommentar

 

Egentlig ikke så rart da de andre tilbyderne er håpløse

 

HBO krever Flash

Amazon Prime nekter å spille av på PCn (kopibeskyttelse)

Begge fungerer på PS3, men synes det er tungvindt

 

Netflix fungerer både på PC og PS3

Amazon Prime nekter å spille av på PCn ?? jeg sitter i ser på det akkurat nå på pc uten problemer..men for å strømme til tv så her jeg måtte gå via PS 4 og det er jo ganske tungvint men det er irriterende at de ikke kan la deg strømme til tv med Chromcast. Men egentlig så har jeg Amazon Prime for å slippe det uendelige maset med reklame på Twitch tv forde det er de som eier Twitch , og Amazon har gamle dritt filmer alikevel og ikke Norske understekster osv!

 

Det du skrev er uklart

Bruker du PS4, eller bruker du PCn?  (evnt. begge deler..)

 

Sikkert ikke noe problem å spille av på PC, så lenge en har kompatibel hardware (HDCP)

Jeg spiller av Netflix uten problemer på samme PC

 

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvilke episoder du har sett blir husket, men hvilken serie du har sett på er ikke like fleksibelt. Ser ut til å være noen platform forskjeller, man har f.eks. "fortsett å se" lista som lister opp de siste episodene man har sett. På pc mener jeg å huske at man kan klikke på serie navnet og kommer dermed til episode/sesong oversikten, ikke helt på høyde med Netflix, men greit nok. På Android der i mot kan man ikke klikke på serie navnet (jeg har i alle fall ikke klart å gå til en serie der i fra), så der er den lista helt ubrukelig. Det er en del ting å forbedre i den app'en, spesielt hvordan man rasket mulig kan starte neste episode av serier man følger med på.

 

Er greit nok det, men er ikke intuitivt nok. 

 

Men hvem vet, kanskje HBO er redd for å bli saksøkt av Netflix dersom de implementerer en slik funksjon.. :p

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...