Gå til innhold

Futens internasjonale spioneringssystem (CRS)


Anbefalte innlegg

OK, så om du har konto i de fargede områdene vil Futen få vite om det nå.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Reporting_Standard

 

Map_web.png

 

 

Endel hull gjenstår å tette som beskrives her:

 

http://www.the-best-of-both-worlds.com/support-files/oecd-crs-loopholes-report.pdf

 

 

Samt det nesten irrelevant faktum at verdens største skatteparadis, USA, ikke deltar, men de har jo FATCA

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Account_Tax_Compliance_Act

 

 

1984_is_here_already_bumper_sticker-r950

 

 

Bør staten virkelig ha total kontroll over alt du foretar deg? Samt kunne fullstendig loppe deg når de skulle ønske det?

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo. Man skal betale mer skatt jo mer man har, og det må selvfølgelig innkreverne ha greie på. Det er ingen privatsak hva du tjener og hva du har. Kapital-adelen vil selvfølgelig mene noe annet.

 

Jeg har ca. -3000 NOK hvis man ikke regner med studielånet.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er godt mulig jeg kommer til å få lyst til å gjemme unna penger når jeg tjener mer, men da er det viktig at vi har et lovverk og et system som hindrer meg.

 

En grunn til at rikdom ikke burde være en privatsak er rett og slett at vi lever i et demokratisk fellesskap, og forskjeller bør være synlige så folk kan velge å jevne dem ut med stemmeseddelen. Det er frihet.

En annen grunn er at penger er makt, og maktstrukturer bør ikke være skjulte. Det tror jeg selv du er enig i.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er godt mulig jeg kommer til å få lyst til å gjemme unna penger når jeg tjener mer, men da er det viktig at vi har et lovverk og et system som hindrer meg.

 

Systemet og lovverket hindrer deg i å legge opp formue, ie systemet er lagt opp for å sørge for at du forblir fattig.

 

Samt systemet fungerer ikke mot de som har råd til gode advokater... heldigvis.

 

En grunn til at rikdom ikke burde være en privatsak er rett og slett at vi lever i et demokratisk fellesskap, og forskjeller bør være synlige så folk kan velge å jevne dem ut med stemmeseddelen. Det er frihet.

Nei, det er flertallets diktatur!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Systemet burde gjøre det vanskelig å legge opp formue, men i dag er det sånn at man slipper unna hvis man er rik nok. Det vil dette "spionsystemet" kunne motarbeide.

Makt er en uting, men bedre at flertallet har den enn at den er sentrert hos et fåtall korrupte pengepugere.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Systemet burde gjøre det vanskelig å legge opp formue, men i dag er det sånn at man slipper unna hvis man er rik nok. Det vil dette "spionsystemet" kunne motarbeide.

Makt er en uting, men bedre at flertallet har den enn at den er sentrert hos et fåtall korrupte pengepugere.

Lukter litt troll av det du skriver.

 

Eller mener du seriøst at hardt arbeide ikke skal lønne seg?

Det er sinnsykt forbi enhver forstand å ha den ideologien at ulik innsats skal gi lik uttelling. Da kan vi alle like godt kle oss i grått å faktisk anta det samfunnet som George Orwell har beskrevet i 1984....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller mener du seriøst at hardt arbeide ikke skal lønne seg?

Det er sinnsykt forbi enhver forstand å ha den ideologien at ulik innsats skal gi lik uttelling.

Ingen av de tingene der har jeg sagt.

 

Ikke rett ut, men å mene at alle skal ha det likt forutsetter det jeg skrev.

 

Og hvorfor skal det være vanskelig/umulig å legge opp en formue?

Er det din egen lave inntekt du ønsker å projisere over på andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke implisert det heller. Prøv igjen. Nå hadde jeg og flyktningen en i og for seg sivilisert meningsutveksling, men så kommer du ramlende og skal "vinne" med stråmenn og motiverte tolkninger. Da gidder jeg ikke svare på spørsmålet ditt heller, for jeg har en mistanke om hvordan svaret vil bli lest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke alt, men det er helt greit at de vet hvor mye penger du har.

Eh, nei!

 

Men du kan godt si fra hvor mye penger DU har om du skulle ha noe ønske om å dele den informasjonen med Futen.

 

 

Eh, jo.

 

Det er ingen oppegående mennesker som liker snyltere - dette er et av de få områdene hvor "har du ikke noe å skjule så har du ikke noe å frykte" faktisk gjelder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Eller mener du seriøst at hardt arbeide ikke skal lønne seg?

 

Hadde det vært sånn her i verden at forholdet mellom arbeidmengde og penger en har hadde vært 1:1 så hadde argumentet ditt hatt mye vekt.

 

Det er det altså ikke. Ikke på langt nær. Faktisk så langt vekke at det er ufattelig at noen forsøker seg med den vinklingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke jeg som hevder det, det er staten.

 

Uavhengig av bosted kan søkeren ikke løses fra sitt norske statsborgerskap dersom dette medfører at vedkommende blir statsløs. Vedkommende kan likevel løses fra norsk statsborgerskap dersom søkeren er bosatt i utlandet, og det er nødvendig av hensyn til erverv av et annet statsborgerskap. Det skal da settes en frist for når annet statsborgerskap må være ervervet. Dersom annet statsborgerskap ikke er ervervet innen fristens utløp, anses vedkommende som ikke løst fra sitt norske statsborgerskap.
https://www.udiregelverk.no/no/rettskilder/sentrale/statsborgerloven/kap5/
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...